AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.889

325i Touring -01 rätt pris?

Sida 1 av 2
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Länk

Tycker själv den ligger hyggligt bra till i pris och bilen är fin. Kanske milen avskräcker?

Tänkte uppdatera annonsen med bätter bilder och kanske nytt pris, vad ska jag sätta?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Runt 80 borde väl vara rimligt slutpris på den? Visst avskräcker milen en del och så mycket dyrare är inte de som gått hälften. Tycker man kan hitta de som gått runt 12.000 mil för kring 100 emellanåt.

//Lövet
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kanske bara mätaren som står på 12.000 när priset inte skiljer mer. Det händer ju ibland..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har mestadels tittat på svensksålt när jag gjort jämförelsen. Provkörde bland annat en svensksåld 325iA -02 blåmetallic, skinn, aut med 12000 mil på mätaren. Den är fortfarande till salu och kostar nu 105.000kr. Visserligen var det en sedan men prisskillnaden mellan dessa två värderar jag till betydligt mer än de 16.000kr som skiljer med nuvarande priser.

//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack för synpunkterna!

Sedan, automat och färgen tycker jag drar ner priset på ditt exempel.

Men mätarställningen, årsmodellen drar upp.

Utryckligen vill han inte heller diskutera priset vilket jag är öppen för inom rimliga gränser.

Kan nämna att jag bla har ett bud på 50´ av en person som inte skulle få köpa bilen ens för begärda 89´. Efter lite efterforskning på internet visade det sig att numret gick till ett företag som sysslat med nåt som liknar bedrägerier (ej kopplat till bilaffärer dock).

Tänkte förnya annonsen på blocket och tar gärna emot feedback på vad som kan förbättras. Länk

Annonstexten är kort och informativ vilket är bra. Jag har tre förslag till förändring i annonsen:
1) Ta en bild snett framifrån istället för den du har som första bild där man inte ser fronten alls. Det tycker jag ser aptitligare ut när jag letar bil.
2) Sätt ut "rätt" pris från början, dvs sätt ut ett färdigprutat pris då många spekulanter är bekväma av sig och inte gillar att pruta.
3) Såg aldrig Blocket annonsen men Blockets garanti bör inkluderas. Gratis försäkring i 3mån samt en liten livrem för köparen är aldrig fel. Du kan ha detta som ett förhandlingsargument vid försäljningen för att på så sätt få ut lite extra för bilen. Det funkade i alla fall för mig när jag sålde min 320 -04 förra sommaren.
Lycka till!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
BjörnB: Säljaren till bilen som jag syftar på är inte världens smidigaste att ha att göra med, snarare rätt dryg faktiskt. Jag bjöd 115' för den när den var ute på annons för 118' för 5 månader sedan - det tyckte han var oseriöst. Nu är den fortfarande osåld för 105...

När det gäller din bil så är det nog lite is i magen som gäller. Marknaden verkar vara rätt död just nu. Förutom den 330iA -02 som jag skulle åka och titta på idag. Den var naturligtvis såld :-(

Nåja, lycka till

//Lövet
Ox
121
Oxigen
Bmw X5 E70 3.0d M-Sport -10
Alfa Romeo Giuletta Veloce 1.4MA -13
Var det den svarta i eskilstuna för 115' som var såld? Jag letar också efter en bmw 330, har du hittat några man ska se upp för?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kristoffer: Hade fler bilder på blocket men ska ta lite nya fina bilder inklusive nån snett framifrån. Tyckte priset jag satte var lågt men sänker lite i den nya annonsen. 80´ kommer jag nog inte släppa den för men kanske 85´. Annars åker jag nåt halvår till då bilen går bra och inte alls lider av milen.

Blocket försäkring är nog smart.

Lövet: Tänkte ta det lungt. Hänger ut en annons till och ser vad som händer. Har som sagt inget problem att åka ett tag till.

Ox
121
Oxigen
Bmw X5 E70 3.0d M-Sport -10
Alfa Romeo Giuletta Veloce 1.4MA -13
ledsen att jag kapade tråden förresten, måste varit lite yr när jag gjorde inlägget ovan =/.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har uppdaterat annonsen.
Länk

Nya bilder, renoverade bromsar och en rejäl prissänkning. Vad tror ni nu då?

Sänkte priset lite mer än jag tänkt för att få med "prissänkningspilen" på blocket. Funderade i efterhand på om det verkligen är en fördel att trycka på att priset är sänkt?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja du Björn...
Priset är extremt viktigt i bilaffärer,ligger man lågt(eller förhållandevis lågt) då får man bilen såld...så är det bara.

Sedan så måste naturligtvis bilen vara fin också och det verkar ju din vara.

Lycka till med försäljningen.

Mvh Janne.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jo det är mycket bil för de pengarna, det vet ju vi som kör bmw. Du har förmodligen mer nybilskänsla kvar än en japsare som gått 7000.
Din 325 blir nog ingen hyllvärmare/ lycka till!!!

Hur var det här då.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hej! Fortsatt trögt eller? Såg att annonsen låg kvar. Ser ju jätte fin ut.
pe
16
petve161
325iM-01
Tjena - jag är också intresserad över responsen. Har en 325 -01 ute på blocket Länk.

Intresset har ökat lite nu när jag sänkt till 90 000 kr, de "bud" jag fått har varit kring 80 000. Kanske inte blir så mycket bättre? Är förvånad över den enorma trögheten på bilmarknaden, sålde en 320 -00 förra året (samma skick som denna) på två veckor........
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hej! Ja, kring 80 får man nog vara helnöjd med för en 2001'a.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Inser när jag läser denna tråd att jag skall vara väldigt, väldigt tacksam att jag sålde en 320iA Touring -01 i maj för 110 på 2-3 dagar. Trist att det skall vara så segt med bilförsäljningen idag. Dock tar ni säkert igen det när ni köper igen. Om ni tänkt er begagnat. Håll ut!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
325:an är såld.

M5:an går iväg ikväll räknar jag med.
Gratulerar - förstår att du är lättad!

Som Grandy säger har man förhoppningsvis igen de pengar man förlorar om man åter satsar på en beggad bil.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Björn: Se där ja! Grattis.
Vad är det som skall köpas när båda bilarna är sålda?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tackar, nu har även M5:an gått iväg.

Har en gammal Audi 100 som får äta salt i vinter sen blir det nog en Mini Cooper till hustrun och en 325, 330 e90 eller en 130i eller kanske en ett par år gammal SAAB 9-3.

Eller annars får jag någon ny ide ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.