|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Flertalet försöker bara ge tips på förändringar du kan göra i din annons eftersom du skapar en tråd där du undrar varför intresset för din bil är svalt. Hudflängd skulle jag inte kalla det då det kommit fram mycket konstruktiv kritik. Du bad om åsikter och det har du väl fått. Att dom sedan inte överrensstämmer helt med dina egna är väl bara att acceptera ;) Handlar inte om bilen är sönderkörd eller om bankörning är negativt utan mer att huvudbilden i annonsen är tagen när du kör på bana och som du förstår av responsen så är detta inte den mest säljande bilden du kan använda. ___ //Ulf |
|
|
Sörpan; Varför ställer du en fråga om du redan vet svaret? Din bil är säkerligen i jättefint skick men en bild från en bana kan, som tidigare nämnts, handla mkt om psykologi... |
|
|
Ta det inte som kritik, mer som en förklaring. Skulle jag köpa M Coupe skulle jag säkert banköra den. Men helst vill jag ändå inte att den gått en massa hårda mil på banan innan. Om jag köpte bilen primärt för banträffar skulle jag kanske leta efter en seriöst bankördbil som är uppgraderad och anpassad för detta. Bur, uppgraderad väghållning och bromsar, allmännt lättat, fälgar i lämplig dimension med R-däck osv . En sån bil kan säkert vara värd minst lika mycket som en gatkörd originalbil pga att det är dyrt att få till en sån bil. Lotusar och Porschar används flitigt på bana varför seriösa uppgraderingar ger en del tillbaka då man säljer bilen. Men ganska ofta ser man det som ett försäljningsargument att de inte är bankörda (Porsche, Lotus, Ferrari osv) Jag tror precis som Anton att banentusiasterna tar väl hand om sina bilar mellan körningarna. Kanske till skillnad från korvkioskrejsarna. Men på bana sparar man inte på krutet och bilar går sönder efter mycket körning på banan. En del slitna saker byter man enkelt ut medans andra är mer svåråtgärdade. Jag tar hellre en bankörd bil ägd av en entusiast än en ägd av en yngling med bakåtvänd keps som monterat lexuslampor och neonljus om man måste välja. Men helst väljer jag alltså en välvårdad, fullservad, originalbil som gått på landsvägen sommartid och det är också dessa som generellt står högst i värde. Nu är inte alla bilar såna och givetvis finns det en marknad även för övriga det är bara det att priserna måste naturligtvis vara lägre. Jag menar inte att du ska mörka att bilen är bankörd men det är kanske inte är så strategiskt att visa det på första bilden då många kommer klicka vidare innan de ens läst annonsen och än mindre ringt och pratat med dig eller tittat på bilen. Önskar dig ärligt lycka till med försäljningen. Får jag bara tag på nån kul bil ses vi kanske på en bana någonstans. |
|
|
Sörpan "programmer" har givit dig ett alldeles utmärkt inlägg, jag tycker inte att du "sörpan" är rättvis i dina svar. Du har själv frågat varför bilen är iskall, och vi, det är flera stycken som i all välvilja har engagerat oss i både tid och i skrift för att förklara VARFÖR bilen kan vara iskall, och vi har också försökt förklara HUR du ska kunna göra bilen mer lättsåld och med det svarar du att vi vill hudflänga dig, det är inte relevant med trådens inledande fråga. Har du valt att köra som din underskrift förmedlar "raksträckor o.s.v. så säger det så mycket att ev. köpare kanske tittar efter annat, och du får ta konsekvenserna och betala priset därav vid en försäljning, tro inte du kan köpa en bil och "leka" några år och sedan försöka sälja, och det ska vara så lätt att du bara annonserar ut och det blir sålt. Det måste vara någonting utöver det vanliga som attraherar köparen och det är definitivt inte en bild från bankörning Jag har hela tiden utgått i mina svar som en köpare och så som jag själv ville att en tidigare ägare haft bilen, och efter alla inlägg så är vi flera som tänker så mvh Uffe/bildock |
|
|
Om vi utgår från att BMW tillverkar bilar för att tjäna pengar. Så finns det en anledning att man inte tillverkade 300 000st M Coupé. Den är bara 2sitsig + 1st hund, dyr att serva & försäkra. Om Nisse ska köpa bil för 200K så kanske han har tänkt få med både flicklvän & svärmor på en tur. Då faller tyvärr M Coupén bort bland objekten. Samt att 200k är rätt mycke för en 2a-bil för de flesta av oss.. Sen att folk gnäller på en bild från banan är ointressant, är mycke sällan dessa individer kör M Coupé, däremot har de ofta navigator i sin bil.. Med andra ord inte samma målgrupp.. Lycka till! Mmm Coupe |
|
|
Anders; Klockrent; "2 sitsit + 1st hund"... Haha! =) |
|
|
;0) Mmm Coupe |
|
|
Anders Olsson du har alldeles rätt i ditt inlägg, jag kan hålla med dig, vad jag vill få fram med mina inlägg är att det kanske finns en annan grupp av köpare som skulle kunna vara intresserade p.g.a. att bilen börjar bli en klassiker och det tilltar mer och mer för varje år, och är därmed åtrådd även av den andra målgruppen. Då man befinner sig i ett läge att sälja sin vara får man inte ignorera någon målgrupp, för att precis i den "andra" målgruppen kan just köparen finnas och i synnerhet om varan kostar 200 då skulle jag om jag vore säljaren försöka vinkla affären där jag tror pengarna finns, därför mina inlägg men visst jag kan ha helt fel inställning, men då borde kärran kanske varit såld vid det här laget eftersom den annonserats ut ett flertal gånger enl. trådskaparen mvh Uffe/bildock |
|
|
Anders Olsson: eftersom flera av de som svarat har en Z3 i någon form så är det väl jag som representerar de som har navigator i bilen. Det har jag i båda bilarna och för övrigt ett utmärkt tillval i en bruksbil. Men jag förstår ändå inte varför detta skulle disklassificera sådana som jag som spekulanter på en M Coupé? Jag har älskat M Coupé sedan den kom och hade förvaringsmöjligheten funnits så är det inte alls omöjligt att en sådan skulle köpts som en ren entusiastbil. Tror nog inte jag är ensam och det är samma resonemang som bildock är inne på... ___ //Ulf |
|
|
Vill man vara fin får man lida pin, så är det bara... Denna gång har jag införskaffat mig en rejäl takbox o. tonade bakrutor - allt för att hunden ska få plats. Likaså navigator - varför bilen är den kompletta familjebilen! =) Kolla in denna; =) Länk Länk |
|
|
Ta mitt svar för vad det är, jag läser naturligtvis noggrant era synpunkter även om jag inte håller med om allt. Men en del tycker jag har varit onödigt fördömande i sina svar. Ingen nämnd ingen glömd... Vad jag kan konstatera är att M-Coupé är en ytterst speciell bil som kräver ett större tålamod vid försäljning än vad jag har visat hittills. Jag har haft bilen ute på annons drygt två veckor och det är väl kanske bara att invänta rätt tillfälle. Jag har ingen jättebrådska att sälja den, men mitt geografiska läge kanske inte är till någon fördel. Bilen som finns i Östersund fanns väl till försäljning redan ifjol om jag minns rätt. Några av mina tidigare bilar har tagit väldigt olika lång tid att sälja. 318is 16v tog ca tre månader att sälja (ca åtta år sedan) M3 E30 tog ca en månad att sälja (ca två år sedan), så det är nog en hel del slumpen som avgör också. Jag tackar för era synpunkter och betraktar diskussionen som avslutad från min sida. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Det tar ibland lite tid att sälja bil. Har själv haft några stycken 318is och M3e30 och flera gånger blev man tillfrågad om bilen var till salu och samtliga såldes ganska snabbt och enkelt när det blev dags. 318is och M3e30 är nog bland de mest lättsålda BMW modeller jag kan komma på. Så det är nog inget konstigt att M Coupen säljs lika snabbt som de bilar du refererar till. Tyvärr inte alls samma riv efter min 325iT heller... |
|
|
Blev fel, så här menar jag givetvis: Så det är nog inget konstigt att M Coupen INTE säljs lika snabbt som de bilar du refererar till. |
|
|
Anders Olsson, jag tror tvärtom att den största och penningstarkaste målgruppen för M Coupen är personer som faktiskt har navigator i sin bil (vilket nog de flesta snart har). Alltså i sin bruksbil. Sedan vill man komplettera med en rolig entusiastbil eller bankörningsleksak. Sen tycker inte jag att någon "gnäller" om att bilen körs på bana. Absolut inget fel att köra bana och ingen i denna tråden verkar tycka så heller (har själv tillbringat en hel del tid på de flesta av sveriges motorbanor). Men när Sörpan frågar "varför...." är de flesta eniga om att bilden i annonsen är en viktig del i förklaringen. |
|
|
Jag har haft ute min z3 m coupe i ca 1 månad och jag har haft en som ringt. Marknaden är verkligen helt död! Ingen som vill göra ett fynd? Länk Mvh Molke |
|
|
David; Tycker inte du ska gå ner mer i pris - däremot tycker jag du ska ta lite bättre bilder på bilen, det skadar inte att gå lite närmre... =) Trots att du gillar mh-fronten, tycker jag att du ska ta bort den för att bredda målgruppen... Tänkt brett. Jfr att du säljer en lägenhet med rosa väggar och spygrönt tak - klart du gör ngt åt det innan försäljningen - trots att du själv tycker det är skitsnyggt... Är det verkligen enbart fem stycken svensksålda z3 mc - vad har du fått det ifrån? Har hört rykten om detta tidigare men ingen som kan bekräfta... Lycka till! |
|
|
Sörpan kom ner till Knutstorpsträffen eller rejsaträffen så snackar vi lite om Åre och tar nya bilder på bettan! (jag har ett par digitalkameror ; ) Hade varit himla trevligt, sen för övrigt så står bytesförslaget kvar ; ) Att köra 120 mil är väl inget i en M-Coupé Om du inte kommer så lycka iallafall till med försäljningen! Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Tvesolva ska försöka ta lite bättre bilder. Jag har alla orginal grejer kvar men det är ett jobb som tar mer tid än jag har för tillfället. Bara på ryktes vägar jag har hört att det ska vara 5-7 sv m couper, vet dock inte om det stämmer. |
|
|
Molke: Blir väl inget hårt jobb att ta lite bättre bilder ; ) Jag hade nog tonat ner det här med stere/bas/styling osv. samt gått igenom annonsen och skrivit den lite mer ordentligt. Samt en bunke BRA bilder på bilen inte på tvätten : ) Påpeka gärna i annonsen att samtliga delar finns för att återställa bilen till 100% originalskick, helt klart ett mervärde du skall trycka på! En blocketförsäkring för en tusenlapp (typ) ger även det en knuff åt försäljningen och ett tryggare=mer intressant köp för ev. kunder. Istället för länk till garaget och fler bilder så kanske du kan plocka dom bilderna och lägga in direkt i din annons? Som sagt, gör det så enkelt som möjligt för köparen att bli intresserad. Lycka till! Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Johan: Tack för erbjudandet, men jag tror inte att jag kör 110 mil så där spontant... ;-) Jag har haft några till som ringt och mailat, men intresset är inte direkt överväldigande... Apropå svensksålda så såldes den första till Östersund av alla ställen. Jag känner köparen, tyvärr har han inte kvar den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.