|
Sida 8 av 17
|
|
|---|---|
|
Som en MANN :) Som sagt kan inte se filmen nu men från där jag satt och kollade på var det väldigt jämnt, kanske 50cm fördel till dig :) |
|
|
Jisses vilket tjafs, inse att Big Tom var snabbare denna gång. Monstret är ju ingen kattunge för det ;) Att ta en förlust som en man kan vara svårt ibland men det finns alltid bilar som är snabbare.. Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
Har jag svårt att ta förlost eller va fan snackar du om?? Har inte jag bara berömt e55an som VANN över mig som en riktig mann. Det jag blir sne på är att det kommer massa skit snack på forumet efter rejs som ex däck dimmensioner vikten på min paket ciggareter etc.... Men irl är dem som kattungar, Filmen finns skit i förklaringar istället beröm varandras bilar som jag brukar ha vana att göra, men nej vissa är så jävla tävlings inriktade och dåliga förlorare som om det gällde F1 |
|
|
Tack för filmen s60 Stor tack till er grabbar, roligt att se de här filmerna. Nu ska jag iväg o titta på race här helsingborg, det brukar va ordentligt varje helg fre lör o de är galna här =) Tack än en gång för filmerna =) mvh BMW 320 Ci |
|
|
Cado ---> Vad jag kommer ihåg så klagade du på att jag hade "för lite" bensin i tanken när jag piskade dig på E18 på väg till träffen i Örebro... Var hade den "riktiga mannen" tagit vägen då?? ;-) // Thomas |
|
|
bmw Alb Tjena Buli! Trodde faktiskt att du ändrat dig sen du flyttade till Helsingborg men så är inte fallet :) Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
Har jag någonsin klagat direkt hos dig thomas?? Lägg ner snacket istället och komm i underfund med att du åker jämnt mot en bil som har mindre hk och mer vikt. Skulle jag ha åkt jämnt med en bil som har ca 300hk och 150kg mer skulle jag skrotat m3 på platsen ;) |
|
|
Så om man klagar bakom ryggen så klassas det som ok?? Trodde verkligen raka bud uppskattades av en "riktig man". Som sagt, vi provar från noll nästa gång så får vi se hur det går... då får jag ju äntligen nytta av min prestanda-ätande quattro också. Jag uppskattar iaf en bil som BÅDE går hyffsat uppe i fart OCH från stillastående! Det är en komplett bil i mina ögon. Nåväl, om ett par timmar går mitt plan till Turkiet, så ni får väl fortsätta med diskussionerna för er själva... Adjö! :D // Thomas |
|
|
Big Tom RS4 Uppbygnad av laddtryck menas med att du håller inte en jämn fart typ 50km/h utan gasar lungt hela tiden för att sen ge fullt. Det är precis vad du gjorde för där har du bästa channs egentligen men skitsamma du var en halvbillängd före precis när jag la in femman men jag kan garantera att det skulle se ut annorlunda om vi hade lite större sträcka bara. Ja förlust med en fjärdedel fyran ut, tack jag tar det som en MAN :) Enligt Gti-manen så ska du ha 472hk (minst 50hk mer än jag) i bilen på en bil som väger 150kg mindre. Det är som att jag skulle åka jämt med en bil som har 340hk och dessutom 150kg mera och sen att det visar sig att jag bara ligger en halvbillängd före honom i intervallet 50-250. Jag skulle tänka så här "shit jag måste skrota bilen" ps: har du klippt bort dina förklaringar i slutet av filmen att du inte växlade så snabbt? ;)) blink blink |
|
|
Har aldrig klagat, bara påpekat att "fan han har ingen bensin då han måste tanka direkt vi kom till macken" Visst jag och du ska köra från start men du får inte radera sen ok? Trevlig semester ;) |
|
| Härligt att se den där flinet på E55 AMG när han precis kör om Miraculix hahaha :) | |
|
Big Tom RS4 Men om du VÄRKLIGEN uppskattar din kompletta bil varför har du raderat filmen mellan dig och nya RS4 b7 när han var före dig 0-200? Jag skulle lägga upp filmen och säga damn vad den går nya RS4 från start :) trevlig resa |
|
|
Gti-manen >> Ja gula M3:an var ingen match trots att jag blev efter i starten ser jag nu på filmen ;-) Precis det som hände när jag drog mot den polskreggade M3 E46:an vid ett spontanrace jag skrev om i den andra tråden för ett tag sen, att jag till och med tog in på honom mellan cirka 50-170 km/t den gången. Nu hoppas jag att det inte råder några tvivel på att jag talade sanning iaf :-) Alpina B8 och Monstrets M5 är dom två bilar jag blev mest imponerade av denna dag. Nästa gång måste jag få köra mot en annan M5 E39 för att se om dom verkligen ska gå sådär sjukt bra,hehe... Mvh |
|
J.Lindström |
Med tanke på filmerna jag har sett från era race verkar det vara väldigt jämnt mellan M5:an och RS4:an, men med tanke på förutsättningarna borde ju Audin vunnit med 2-3 billängder, eller? Eller så har BMW mer effektiva motorer än Audi :D ? Till E55: Har börjat att småsnegla på en E55 kombi, men det var dock innan dessa race, kan tilläggas :) |
|
E55----ca 360 hk ¤ 0.9=324 hk på drivhjulen. 324/1820=5,61 kg/hk Cado--ca 350 hk ¤ 0,85=297,5 hk på drivhjulen. 297,5/1600=5,44 kg/hk Miraculix- 343 hk ¤ 0,85=292 hk på drivhjulen. 292/1620=5,54 kg/hk Jag får helt enkelt inte ihop hur E55:a kunde vinna mot M3:orna. Kan ju vara E55:ans CW-värde som är väldigt lågt alternativt väldigt låg drivlineförlust:-). Eller att automatlådan egentligen är en smg:-) Lägg märke till att jag endast räknat på 10% drivlineförlust på mercan för att vara på den säkra sidan... Någon som kan hjälpa till att förklara hur E55:an drog ifrån så pass som han gjorde? Jag kanske har missat något väsentligt... M.V.H Dennis |
|
| Hade inte E55a ca 339hk på drivhjulen? ca 400hk i motorn? | |
|
Orsaker varför E55 Amg viner mot M3 or.. 1) 319 hkr hjul effekt ocorr: Observera nu att vi inte ska gå efter peak effekt.M3 or har bra medel effekt men mercan kanske har bättre 2) Vridmoment :,kan tänka mig att Mercan har bra mellan register oxå.. 3) Luftmotstånd :Tex: en 2000kg bil med 500hk och en 1000kg/bil med 250hk. Bägge bilar har ungefär samma front yta och Cw factor (luftmåstond lika) Med detta händer det att den bilen vilken har lägre hk kommer and hamna först i problemer när farten ökar typ 200km/h 250hk (225whp) -100 whp = 125whp 500hk (440whp) -100whp = 340whp 4) Som jag sade på träffen är att bilen distans blir bättre, de snabbare man nås högre fart,och man når högre fart genom att dra mer på växlar och i detta fall drog AMG mer på växlar.. Hoppas att det var till något hjälp. Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
Här är mina tankar och dom går i fas med Gti-Manens. 299 drivhjuls HK korrigerade och 319 HK okorrigerade "obs" Ärliga ROTOTEST hästar *retas* ;-) Jänkarna räknar på 20% drivlineförlust på dessa E55 AMG = 358 HK i motorn alternativt 383,52 HK i motorn korrigerat. Men nog väger en M3 E46 mera än 1600 KG respektive 1620 KG med "cado och "miraculix i och halv tank,eller ????????? Där kanske en del av förklaringen finns? DennisH >> Nej, ingen SMG låda i min, snarare en mjukväxlande glidarlåda som tydligen räckte för att dra M3:or ;-) |
|
|
Min vägde 1600kg blankt med mig i bilen och 30liter bensin, Mätt på bilprovnigens våg i västerås. |
|
|
J.Lindström >> Trevligt :-) Är det en W210 eller W211 kaross med kompressor du kanske ska köpa? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.