|
Sida 7 av 17
|
|
|---|---|
|
Ang vikten så ska man inte ta upp om man hade plastpåsar och tandborstar med i bilen, med tanke på att m5an väger in på 1850 kg med förare och 1950 vid test tillfälle ;) |
|
|
20-hjul men på 235 or. lägg upp 275or som jag så får vi se om du hänger på. även om du har 22or men fortfarande 235 så kan det inte mätas med 275/35-18 och allt det där med en vikt på 1850kg ;) |
|
|
Cado ---> Självklart kan man ju göra det, för visst är det väl en RS4:a vs en M5:a vi jämför?? Lite konstigt resonemang faktist... prova att lassa in plastpåsar och tandborstar i din M3:a så att totalvikten landar på 2000 kg så får du se hur bra den går... Det är ganska enkelt; Audi har valt att bygga en bil som väger 1720 kg som de kallar RS4 b5 och BMW har valt att bygga en på 1850 kg som de kallar M5 e39. All annan vikt utöver detta bör därför anges som EXTRAVIKT. Och ang den halva billängden så skall jag försöka lägga upp filmen, så att ni själva kan avgöra avståndet. Monster Femma ---> Varför skall jag köra med 275:or monterade, när originalbredd på RS4 b5 är 225 på vinterdäcken och 255 på sommardäcken? Och glöm inte vad den ofjädrade vikten gör på prestandan. Med mina tuunga 20"-are monterade tappar jag 7-8 meter 100-200 km/h, det är uppmätt med Race Logic, och det vet du. Jag tror bestämt INTE att jag tappar så mycket som 7-8 meter med ORIGINALHJULEN (255/35-18") jämfört med vad jag nu gör med mina 235/30-20". // Thomas |
|
|
Din gick ju lite sämre den dagen med tanke på att din bil är svart och alla vet att svart färg drar till sig värme så din bil var ju säkert varmare än alla andra ;) Nej men ärligt talat nu bortförklaringar känns det som om det kommer ifrån dig nu, Du rullar så som du gör och du testade mot han så som ni åker till vardags. |
|
|
Fler filmer! Kolla in E55 Amg:s avslappande körstil. Kan ju tro att han är ute o cruisar kring torget en lördagskväll... ;) M5 vs E55 Länk T5 -05 |
|
|
Och i detta rejset kör E55 med "the Rolls Royce style", dvs håll ratten i nederkant o inga händer synliga.. Kungligt att köra avslappnat, tillbakalutat och ändå ifrån en M3a. m3 e46 vs e55 amg 60-250 Länk T5 -05 |
|
|
SotaM >> Kanonfilmer!! Jag tar gärna emot dom filmer som är tagna när min bil kör mot andra bilar, om du vill maila över dom till magnusljungwald AT hotmail.com, tar även gärna dom som Monsterfemman filmade mot "Cado" och "Gula M3:an". Tack :-) |
|
|
E55 AMG.. Såg ut som att du tar en org M3 utan större problem faktiskt..Där kan man se klart och tydligt att Cado-s M3 presterade bättre och att chip ger något skillnad.. Cado: Hur gick det med bilen,såld ? Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
Maptunac Bilen är såld en av dem finnaste ;) |
|
|
Cado Jo,fina bilar behöver inte hamna på blocket för att vara sålda ;) Hoppas att du inte för längtan till den inom kort . Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
Big Tom RS4 Bortförklaringar på hög nivå nu. Var det för varmt nu också? :)) |
|
|
Gti-manen Det blir nog en M5 e60 för cado nästa så då får jag pisk på hög nivå. |
|
|
Monster Femma Det är väl på tiden att även du får stor pisk ,om även du inte hittar på något annat :) Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Det verkar som om detta event får bli till en repris!!!! Med all inredning borta, och OZ racing superlegera fälgar på med lite gummi(+ rätt lufttemperatur och fuktighet) på för att alla ska bli nöjda! ;-) Verkar som en del här har svårt att ta ett nederlag? Antar att det bara är att acceptera, att det faktiskt finns andra bilar som går bättre än sin egen. =) Mvh Patrik |
|
Grabbar.... Kalla gärna mina ord för bortförklaringar om ni vill, jag skulle snarare vilja benämna dem för rena klargöringar. Tittar man noga så ligger Monstret någon meter före vid starten som vanligt... ;-) Jag tycker det ser ut som en halv billängd vid 250 km/h iaf... (+ Monstrets lilla försprång vid starten förstås) ;-) Länk // Thomas |
|
|
Nu är jag på jobbet så kan ej se på video, men din uppbygnad av ladtrycket av turbo, nämner du ej. Klargöra å klargöra, ta det som en mann istället, du åkte jämnt med monster och vem bryr sig, sen att du "raderade" filmen mot rs4 från start tycker jag bara är patetiskt du vann ju liksom ändå så vem bryr sig om du tog starten eller ej. |
|
|
Ja, visst är man lite patetisk ibland... :D Menar du ungefär som när du åkte runt i stan och spolade ut all spolarvätska dagen innan Björkvik?? ;-) Uppbyggnad av laddtryck?? Vad menar du då?? // Thomas |
|
|
Det är dessutom pga sånt här tjafs monster vägrade köra mot dig, för det blir alltid massa snack när du kör mot nån. Det du skulle ha gjort är att du skulle ha byt till vinterdäck mitt i värmeböljan och kört mot monster så hade vi blivit besparade av dina "klargörande" Vi kanske tjafsar på forumet innan rejs, men vi tar både förloster och vinnster som riktiga MÄN ;) Utan massa klargöra :) |
|
|
Ja visst och jag står för vad jag gör men du , Du är bara för mycket. Du trode du skulle krossa monster men TJI fick du vassaste rs4 i stan..... |
|
|
Ta förluster som en MAN alltså... Bra då skall jag lära mig av er! Har du helt glömt bort att jag trodde det skulle bli en jämn fight mellan mig och Monstret innan vi körde?? Nu behöver vi inte tjafsa mer om detta, filmen visar ju hur det gick: Ett väldigt jämnt rejs, med ett litet övertag för RS4:an vid 250 km/h. Ok? ;-) // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.