AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
30.877

Björkvik event 25/5 filmer/bilder

Sida 5 av 17
SotaM >> Tack för filmerna!! Grymma ;-)

Jag körde mot Bruno precis framåt slutet av träffen,jag hade i.o.f en medpassagerar som ville åka med plus att jag blev efter i starten så nån vinst blev det inte mot Alpinan. Det skulle vara skoj att se B8:an mot en M3 E46, jag tror M3:an skulle få det svettigt faktiskt då jag upplevade att den gick mycket bra!! Vad väger en B8:a ?

Mvh
e55amg, bilen är bromsad hos ess i norge,
får se om jag ska ha kvar bilen eller inte... svårt val :)
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Jag körde ifrån en E55 AMG vid rödlysekörning i E-tuna med 75 % påställ på JBX:en och utan R-switchen på

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Min RS4 vs E55, 0-250 km/h, "driveby":
Länk

Ny vs gammal RS4:
Länk

// Thomas
Big Tom RS4 >> Haha, vilken förnedringsfilm ;-) Måste varit när vi startade från noll eller hur?
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Thomas

Har du filmen från start mot RS4 ??

Blev det stor skillnad där ?

Mvh

Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm...
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Gti-mannen ---> Nej, jag raderade den pga att jag blev så förbannad på mig själv då jag tyvärr tabbade mig rejält vid starten. Pinsamt... :(

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
E55 ---> Jo, det var från noll... Inte många 2-hjulsdrivna bilar som hänger på då... ;)

Skulle vara kul att pröva mot Monstrets M5:a från start när han fixat sin slöa koppling!

// Thomas
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Sota M

Lägg upp dem två till filmerna där du kör mot mig om du har dem.
Specielt den från 50 då vi startar jämnt och jag skulle vilja se hur länge du gasar innan du släpper av :)

Sen måste det sägas sota m du var hela tiden före mig på gasen ;) och det gör mycket, fick ju inte användning av min gasrespons :)

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Gti-manen
Åkte du värkligen jämnt mot sota m:s t5:a? han är bara 2-3 billängder bakom m3orna (beroende på vilken) mellan 100-250km/h. och jag vet att du ligger en jävla massa bakom cados m3 mellan 100-200, så hur hänger det ihop kan jag inte förstå?
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Big Tom RS4
Det är nog jag som är slö från starten det är inte kopplingen :)
Anngående vårt rejs från rullande så var det ett smart drag att du bromsa precis när jag la in 5ans växel för som jag sa innan träffen att det är just där m5an ångar på :) men det är nog gti-manen som sa nått i stilen "det räcker, bromsa, bromsa tomas bromsa :)
Gt
425
Gti-manen
Monster Femma..

Det var lika jämnt som mellan dig och Thomas om inte jämnare,det kan han själv skriva om du inte tror på mig, även om jag sagt det flera gånger hittils..

Att jag ligger en jäkla massa bakom org M3 osv,kolla filmen flera gånger där SotaM kör mot M3 så ser du skillnad som om jag vore där
Sen att vissa när man kör race mot även räknar billängder när den andra bakom bromsat för länge sen gör saken inte lättare.

Observera att kamera visar något mer än verkligheten..

Första rejs där SotaM kör mot M3an så var det ca 1-1½ billängd max.Andra race från 100 samma skit även där.

Mvh

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Gti-manen
Det har varit så säkert som du säger mellan dig och sotam.
Men du menar att du kör jämt mot sotam i dessa intervaller och du ligger 1-1½ billängd bakom cados m3 när sotam ligger bakom cado 1-1½ billängd bakom?
Gt
425
Gti-manen
Monster femma

I det jag skrev ovan så har det handlat om ORG M3 E46 Coupe pga att du ser i alla film att M3 och T5 kom aldrig riktigt bra överens om jämnt start,det påverkar en del och kanske inte bra att nämna detta.

Jag körde mot SotaM till 210 äkta km/h,ca 220 på hans mätaren.På filmen kom han alltid upp i ca 240 på mätaren.Fram till 210 Äkta är jämförtbart men efter det inte.

Hur som bilen kommer inom kort att vara orginal och då blir avstånd enormt stor :)

Mvh

Bra flås i Sotams Volvo också. Måste säga att jag har lite förkärlek till den bilen. :-)

Flåklypa
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Jo jag kan hålla med om att det vart lite ojämna starter speciellt när man försöker ladda på bakom för att sedan gasa jämsides när man har fart.

Men eftersom sotam ligger ca 1-1½ billängd bakom cado 100-200 så vet jag att du ligger betydligt mer bakom cado i samma intervall så vart ligger felet kan man undra.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Flåklypa
När ska vi ta ett rejs med min pansarvagn :)
Gt
425
Gti-manen
Eftersom SotaM ligger bakom 1-1½ bakom en org M3 100-200 km/h så kan man verkligen undra vart felet ligger he he..

Mvh

Alpina - Amg: 1-0
Vi får testa med koner nästa gång. Alpina B8 har en tjänstevikt på 1600kg

Mvh
/Bruno
Länk
BMW CS 4657
Alpina CS 111
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Gti-manen
Jag pratar om cados CHIPPADE m3a inte orginal det är den jag gav dig som referens för du har aldrig kört mot någon annan m3a förrutom mot cados.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.