|
Sida 4 av 17
|
|
|---|---|
|
SotaM Dessutom fick du en åktur i min m3 ;) Fint sleeper du har i volvo :) |
|
|
SotaM >> KKK24 som sitter i S60R är nog jämförbar med en 19T, tillsammans med spridare så ger nog din bil ca 320 HK i motorn. Hehe, innan så lät det som att jag skulle förlora mot M3:orna p.g.a att jag hade seeeega automatlådan från vissa håll ;-) Men visst kan jag släppa lite nästa gång vi kör, men då får du hoppa över att montera dit ett fullflödessystem på din bil,hehehe ;-) bmw Alb >> Min bil var nog ett par billängder före från 50 Km/t medans S60 T5 låg en eller två bakom när vi drog från 110 Km/t andra gången, hade svårt att se kanske var jämnare? Medpassagerarna får avgöra :-) Välj "spara mål som" när du högerklickar på MB Vs Volvo länken så tankar datorn hem filen istället. Mvh |
|
|
E55 AMG Vs Volvo S60 T5 Hoppas det var OK att jag la upp den i.om att jag tanka hem filmen för att kunna se den. Länk |
|
|
Brooklyn >> Vart är bilen eller motorn bromsad och på vilket sätt? Det är nog bland den fetaste M3:a jag sett, grymt snygg!! Visst var det kul med bilköerna som började i Södertälje på väg hem från träffen, tyckte du såg minst lika less ut som jag,hehe ;-) Mvh Mange |
|
|
Här kommer samma film som ovan fast inifrån s60:n. Alltså rullande start mellan 110- 240 km/h Länk P.s. vad heter bränslespridare på engelska? T5 -05 |
|
| Kan det heta nozzle? | |
|
Nästa film: Miraculix M3a vs Sotams s60 t5 Länk Väldigt jämnt i högre fart men M3an har bättre respons o drar ifrån lite på 2-3 växel. T5 -05 |
|
|
Film: Cados m3 vs E55 Amg Lyssna på konversationen i bilen när Mercan först glider upp jämnsides o sedan smyger ifrån... ;) Länk T5 -05 |
|
|
Hahaha.Mest roligaste race M3 vS AMG. Det var kul att filma denna race ;) Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
Spridare = Injectors 4 billängder, var det du som sade det Aero++? Såg ut att vara mindre. :-P Flåklypa |
|
|
Japp,jag sa det.. Det var 1 billängd i verkligheten,fick jäklas lite för att vissa har nämnt att det skulle bli 4 billängder på olika forum mellan dessa bilar och min egen som i stortsett går jämnt med S60 T5.. Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
Flåklypa Som du vet så visar kamera lite mer avstånd än verkligheten..Väl uppe i fart så började T5 ta ikapp M3.Otroligt men sant.. Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
O så fortsätter vi. Här chippad M3a mot chippad T5a.. ;) Länk T5 -05 |
|
|
Är det ingen som har en aning Varför den här mercan går som den gör Och ja min går lite bättre än vad en orginal gör och ja den är FRISK bla så är det över 13kg tryck i alla cylindrar på en kommpression test som gjordes för två dagar sen på bägeran av den NYA ägare ;) |
|
| För enligt ägare är det bara chip och avgas på den | |
|
Några hästar till i Sotams Vovlo så får original M3 E46:or se upp...hemska tanke.. ;) Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
bruno Håller med faktiskt. Monterar han avgashelsats och större fmic så är M3an bakom ;) Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
>> Bruno, körde du mot någon sen? Hade varit skoj att se hur den stora v8an går. Har ju varit inne på din hemsida o är grymt nyfiken på om det där fotot på hastighetsmätaren är från din bil..? ;) T5 -05 |
|
|
"Är det ingen som har en aning Varför den här mercan går som den gör" Inte för att det är nån tröst, men den gick nästan minst lika bra innan jag monterade dit chip+avgas. Största flaskhalsen på dessa E55 AMG är original grenrör, dom är fenomenalt dåliga. Ett par headers från Kleemann gör cirka 20-40 HK till eftersom original är så dåliga så det skulle nog bli nästa grej om jag skulle gå vidare med nått trim. |
|
|
Jaha då är man något sånär återställd efter halsflussen och feber eländet ! Hade varit kul och testat att köra med min 335:a. Hoppas deet blir någon mer gång i sommar :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.