|
Sida 3 av 17
|
|
|---|---|
|
E55 AMG >> Detsamma, väldigt trevligt att träffas! Blev grymt imponerad av taxi-Mercan.. ;) Nästa gång vi kör får du lyfta lite på gaspedalen när du växlar för att kompensera orättvisheten med din automatlåda.. ;) Det sitter en kkk24-turbo original på T5 från -05 och framåt, dvs samma turbo som i s60R. Jag vet inte om den närmast kan jämföras med 18t eller 19t. Flåklypa kanske vet? T5 -05 |
|
|
450 hk borde ge 100-200 på ca 8 sekunder på en M3 e46 och då åker man ifrån en 11 sekundersbil med flera billängder mellan 50-250 km/h. Den såg dock frän ut...helt rätt fälgar! Flåklypa |
|
pg_ice |
hyra björkvik en dag vad går det på? trodde dom inte var så pigga på att hyra ut sen dom stängde ner pga oljud ;) |
|
MB vs S60 Länk Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
flåklypa; jo det är mycket möjligt :) 450 är i motorn, inte på bakhjulet så att vi inte missförstår varandra :) |
|
|
bruno har du någon film på min M5:a som du kan lägga upp? |
|
| Det är ju viktigare att man ligger jämsides när man möter konerna än att ligga i 50km/h och det var väl därför det blev lite ojämna starter. Filmerna blev ju lite sådär eftersom M5'an ligger en bilängd före i typ alla filmer | |
|
Starre Klart bättre på gustavs event, bättre grep och längre sträcka, men det var inte fy skamm på björkvik heller.. |
|
|
Monster startade jämnt mot big thom och mot m3 sc i andra filmen Åka jämnt mot thomas rs4 och förlora mot sc m3 e46 (450) med en billängd säger nog ganska mycket om hur den går, så man ska nog inte ta ifrån han något, sen så är det inte hans fel att bilen inte ställer sig bredvid han höl ca 50 och väntade in bilar fram till konner, man kan inte starta efter konner eller har jag missat något, men att dem vill bygga upp sin laddtryck innan dem ger fullt är väll inte hans fel.... |
|
| Det sa jag också att man skulle ligga jämsides med varandra innan konerna men vissa vill starta med ettan medan andra i tvåan så det blev lite så som det blev. porsche låg vid min framdörr när vi startade, mercan också så jag tror inte det skulle se ut annorlunda även om vi startade jämsides, men det kommer väl fler tillfälle så då kan de få sin revansch :) | |
| mb vs s60 varför går det inte att se på filmen?? Jag kan inte se nått | |
|
För att din dator är lika seg som en 320 :) Nabijaj nabijaj |
|
|
Den är seg det e sant =) Monster femma din m5 går jävligt bra =) Vem vann s60 vs mb ? |
|
| Kommer en film inifrån mb vs s60. | |
|
bmw Alb Din 320 e kanske seg men den är en killer på 201m :)) M5 duger ;) |
|
|
Länk Cado vs S60 T5 320-330hk rätta mig om jag har fel anngående hk på volvo. |
|
|
M5 vs RS4a Länk Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
Fina filmer bruno ;) Volvo har väll 330 hk enligt ägare :) Första rejset från 100 hehe Det var svårt att få till jämna starter faktiskt, Det hade nog funkat bäst med tre hederliga tut, men det är nåt som vi får fundera över till nästa gång :) |
|
|
cado >> Roligt se rejset inifrån M3an! Man ser att du växlar senare o framför allt drar du ifrån mot slutet på din 4:e växel när jag växlat till 5an, men det syns att M3an är något starkare genomgående. Jag hoppas få upp film på samma rejs senare i eftermiddag. Angående antal hk så har jag fått många bud. Det senaste från Autotech är att det ska ge ca 325 hk (i vart fall trodde de att de har bromsat en annan T5 med samma set-up till 325hk räknat med 12 % drivlineförlust, men de kom inte riktigt ihåg...!?). Autotechs steg1 ger 315hk o steg3 ger 330 hk. P.s. Enligt Gti-mannens beräkningar ligger den på ca 320 hk och den siffran kanske stämmer bäst jämfört med vad den presterar. T5 -05 |
|
| tack bruno, roligt att se det utifrån också :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.