|
Sida 17 av 17
|
|
|---|---|
|
Big Tom RS4 "M5 e39:a, när tex Stjernqvist Racing plockar ut 433 hk och 550 nm ur samma motor med endast modifierad mjukvara...! ;-)" Tror du på det själv? 33hk please. Ring Claus på turbocenter så kan han berätta. Om jag fick någon hk överhuvudtaget så ska jag vara glad, det ända som jag tjänade på är att det är flyttad varvstopp som i sin tur göra att jag landar på större effekt vid nästa växel. "Och appropå mina tider så gör den ju, som du säkert redan har stenkoll på, 100-200 km/h på 9,4 s." Vad var det för nedförsbacke egentligen så ska jag testa också :) Jag har inte fått någon bättre gasrespons så jag kan omöjligt ha kapat 0.5sek som du tror, det jag tror är att jag ligger fortfarande vid ca 10.8-10.9sek 100-200 "Och hur lyckades du uppnå 295 km/h på femman?? Gör den 350 km/h på sexan då eller??" Pga flyttad varvstopp (testad igår på E4 mellan Norrköping och Linköping) och nej den gör inte 350km/h med sexan. Du gör nog ca 260-265km/h med fyran så tänk på vad som händer när du lägger in sexan och jag fortsätter med femman som ligger på de bästa varvtalen vid 265km/h ca 6800rpm. |
|
|
Ang trimmning av monstrets bil thomas Det kommer du att få se så småningom när han byter till supersprints grenrör, kattar och mellanrör ;) Då kommer han att utmana den 505hk från dalbäck racing rs4 för du kommer inte att ha en sportmössa mot han längre ;) Hejs Svejs |
|
|
Big Tom RS4 Ditt första inlägg här på AP 2008-05-29 22:43 SÅ snacka inte goja nu att du inte har sätt inlägget på STCS. Och sluta tjata om de där tunga 20tums cykeldäck OK? För de kan knappast väga mera än vad mina 18tums 275or gör OK? Det du nämnar är bara detaljer som jag lr någon annan här tyvärr inte bryr sig om som tex luft i däcken, tum på hjulen, barnstolar, fuktigheten i luften, temperaturen, turbolagg, extravikt, vad jag väger bla bla bla. Jag skulle rekommendera det här åt dig. Länk Kom med nått vettigt istället som jag gjorde nyss åt dig (länken där uppe) istället för att tjata om de där 20tums på alla svenska forum som finns för att förklara för folk varför du åkte jämt mot en M5a, du behöver inte föklara dig för någon. Whats done is done. |
|
|
Cado -----} Det kommer du att få se så småningom när han byter till supersprints grenrör, kattar och mellanrör ;)" Det behövs inte det räcker med FEMMANs växel :)) |
|
|
Big Tom RS4 skrev----} Och varför skulle jag skriva om ett rejs mellan en RS4:a och M5:a på ett Saabforum?? Tror intresset skulle vara minst sagt svalt där... Inlägg: 535 inlägg har du på STCS. Du har för det mesta hängt på VS trådar och du har minst hälften där det bara handlar om M3 och M5 som du skrev vid olka tillfällen, så nog snackas det om BMW även på ett saab forum. Ska jag behöva räkna ut den exakta siffran där dina svar handlat om M3, M5? |
|
|
Bara ett enda tråd där du Big Tom RS4 har skrivit när det just handlar om min M5a Tråden heter: Tony 418s gamle Sierra ca 300hk vs Petica M5 e39 orginal 400 ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Tråden har varit vid liv mellan 2008-jan-12 och 2008-feb-18 med hela 43 sidor och fantastiska 850 inlägg på bara drygt 1 mån. Big Tom RS4 har skrivit 35 av de i bara ett enda tråd. SÅ hur var det nu igen om varför du skulle skriva om M3, M5 på ett saabforum? |
|
|
Att du orkar monster :) Ut å festa istället med snygga brudar :) |
|
|
Cado Ja du, någon helg måsta man offra för att få fram den riktiga sanningen och tyvärr så blev det den här.....lr kanske inte än, NU ska jag ut och festa med någorlunda snygga brudar iaf :P |
|
|
Ha, ha, men herre gud!!!! Jag vet verkligen inte om jag skall skratta eller gråta just nu.... Suck..................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och, nej, jag har inte sett det där förbannade inlägget på STCS föränn nu, så var vänliga att ge f-n att tjata om det. Varför skulle jag orka ljuga om det liksom.......?? Ut och träffa lite människor nu Monstret, det tror jag bestämt att du behöver... ;-) Du kan ju ringa sen om du behöver skjuts hem (om du får plats bland alla barnstolar förstås)... ;-) ;-) ;-) // Thomas |
|
|
Ja ja nu kan du sucka haha Jag behöver iaf inte fråga frugan om jag ska ut och när jag ska ut ;) ;) ;) |
|
|
cado >> "Det kommer du att få se så småningom när han byter till supersprints grenrör, kattar och mellanrör ;)" Har inte BMW rätt optimala grenrör redan från fabrik om man jämför med t.ex Mercedes AMG bilarna? Mina plåtburkar jag har i min är den största flaskhalsen, ett byte av dom ger cirka 20-30 Rwhp!! Kanske ger lika mycket på monstrets M5:a ? ........................................ AMG, Makes your pulse Race... |
|
|
E55 AMG Dem flesta har ett rätt så optimalt grenrör från början......Men just m5 e39 har en så dålig grenrör så det nästan är skandal ;) Det är samma grenrör som sitter i en 540 med 286hk, så på en m5 med eftermarknads grenrör finns det hästar att hämta, ca 20hk rakt av omappad med bara grenrör och upp emot 30hk med en najs mappning ;) |
|
|
Nockenwelle: Jag skulle vilja säga att det har en h-vetes relevans i frågan (dina motorex.) !! Och sluta jiddra om utväxlingar det är motorerna sins emellan, det var inte ens något jag nämde när du tog fram ditt exempel och NEJ, jag lämnar INTE luckor i min information....när man drar tungt är det viktigt att ha vridmomentet och hästarna fortfarande på låga RPM, inte höga!! Svara på min fråga istället för att snacka skit då du börjar se dig förlorad!! AKN: Jag antar 940....jag har iaf med en 88:as Volvo 244 dragit loss en husvagn från en sandstrand där den ursprungliga dragbilen (520 e34) hade så skamligt fastnat och fick den inte ur fläcken!! Nä, nu har jag inte tid att diskutera detta med er på denna tråd iaf....jag tycker Monsterfemmas, Cados och Bigtomrs4:as diskution är roligare :D |
|
|
Yo, är detta din M5:a Monstret? 450 HK står det, var det inte drygt 400 nyss och bara en Kellerners slutdämp och chip? Länk Cado >> Ok, samma smäck som mellan E55 AMG och t.ex MB 430,en djäkla tonfiskburk med ett par hål i ;-) ........................................ AMG, Makes your pulse Race... |
|
|
Yelow, på en sandstrand kan man knappast utnyttja maximalt drivhjulsmoment. Det kanske trots allt är dags med en ny tråd, vår diskussion uppskattas inte av race folket. |
|
|
fledlik >> Så när du köpt din M3 E46 så skulle det vara helt OK om du började med att strypa motorn så den bara lämnade typ 250 HK eftersom du prioriterar kurviga vägar där man ju inte alls har nytta av alla 343 HK om man inte är på en riktigt stor och lång bana? För jag menar det finns ju t.ex VW golfar eller liknande som kör ifrån en M3 E46 på bana eller kurviga vägar trots betydligt mindre effekt än 343 HK. Klart som tusan att vi inte bara kör rakt fram, visst är det kul att svänga oxå, men ska man kolla accelerationsprestandan i prestandabilar så är det en lång raksträcka som gäller, inte en kurvig väg där det till största delen ändå handlar om vem som kör bäst som är snabbast om det är hyfsat lika bilar rent väghållningsmässigt och ingen gammal 50 hk dieselbil vi pratar om. Mvh ........................................ AMG, Makes your pulse Race... |
|
|
E55 AMG Ja visst e det min M5 som du länkar däruppe, det är alltid lite mera när andra ska göra filmer av det hela och tycker att den går bra för de hk. Då var bilen dessutom helt orginal dvs utan chip. Så hur många gånger måste jag klargöra att bilen är helt orginal förrutom chip och slutljuddämpare? här är del1 av filmen som jag la upp för några år sen Länk |
|
|
Yelow, du för ju inte fram några nya argument utom illa dolda svordomar. Om du inte inser att utväxlilngen har en mycket stor betydelse, i det exempel du ger, så saknar du centrala kunskaper. Du tar för givet att man måste köra på låga varv när man drar, varför det? Jag nämnde inte utväxlingarna i mitt exempel, eftersom det inte behövs som exemplet var utformat. Men om du vill kan jag svara på ditt exempel, med lite antaganden för att fylla i den saknade informationen. |
|
|
E55 AMG: Skulle mycket väl kunna göra det. Men är du på en bana med en del raksträckor, som oftast finns. Så behövs dom där extra hästarna. Varför jag just väljer M3.an är för att den har varit med drömbil ända sen den kom ut. Sen är dess väghållning utöver de flesta, samt att man kan krama ur mycket potentiell väghållning och effekt. Det är väl ingen skräll varför Loadeds M3.a har såna extrema tider på Ringen, där bilar i miljonklasser inte ens hänger på. Men jag har inte tänkt att lägga flera tusen på trim eller chassi. Jag vill ha en bil med allt och det anser jag M3.an har i den prisklassen. Mvh Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.