AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
30.889

Björkvik event 25/5 filmer/bilder

Sida 16 av 17
Utväxlingen!
Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Så klart. Motorn vridmoment spelar ju mindre roll.
Däremot drivhjulsmomentet!

Svekke
Yep, BMWn hade en smycket "låg" första växel och volvon hade en mycket "hög" första växel. BMWn fick i och med detta mycket högre drivhjulsmoment.
Det var knappt man kom upp med Volvon, med BMWn var det ingen match.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Men oj, oj, oj...! Det verkar som om denna tråd urartat ganska kraftigt och blivit till en klassisk "hk vs nm-tråd" ;-)
Då är det verkligen dags att gå tillbaka ett par sidor:

Monster Femma skrev: "Sen att det visar sig att jag bara ligger en halvbillängd före honom i intervallet 50-250. Jag skulle tänka så här "shit jag måste skrota bilen"

Visst skulle jag kunna skrota RS4:an!
Men eftersom den med ett enkelt chip drar ifrån både chippade M3 e46:or och M5 e39:or i fart, och fullkomligen krossar dem från noll (med en massa extravikt dessutom), så väljer jag, i ren omtanke till M-människorna, att INTE låta bilskroten "ta hand" om bilen...
Detta eftersom samma M-människor då förmodligen skulle framstå som aningen komiska om de valde att fortsätta köra vidare med sina "oslagbara raketer". (Speciellt nu efter Monstrets "kraftfulla" uttalande.) ;-)

Ps: En RS4:a med SAMMA mjukvara som jag har, är BROMSAD nere i Tyskland till 439 hk.
Det mina vänner, är FAKTA, resten kan bara anses som SPEKULATIONER! :-D

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Vidare... Monster Femma skrev: "Men om du VÄRKLIGEN uppskattar din kompletta bil varför har du raderat filmen mellan dig och nya RS4 b7 när han var före dig 0-200? Jag skulle lägga upp filmen och säga damn vad den går nya RS4 från start."

Jo, för att just det rejset dödades av en pinsam FÖRARMISS från min sida, vilket gjorde att resultatet blev totalt missvisande gällande bilarnas rena PRESTANDAJÄMFÖRELSE.
Men det trodde jag faktist att jag hade klargjort ganska tydligt vid ett tidigare tillfälle i tråden...???

// Thomas
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Big Tom RS4

Ta nästa gång hela meningen jag skrev istället för de sista orden så att folk ser vad som är skrivet. Det här skrev jag.

"Det är som att jag skulle åka jämt med en bil som har 340hk och dessutom 150kg mera och sen att det visar sig att jag bara ligger en halvbillängd före honom i intervallet 50-250. Jag skulle tänka så här "shit jag måste skrota bilen"

För mig är det ett stort nederlag om det skulle vara så.

Det handlade om mina tankar vad jag skulle göra med mi bil, det var inte riktat mot din fina rs4a.

"Ps: En RS4:a med SAMMA mjukvara som jag har, är BROMSAD nere i Tyskland till 439 hk.
Det mina vänner, är FAKTA, resten kan bara anses som SPEKULATIONER! :-D"

Är din bromsad? Resten är bara SPEKULATIONER. Enligt Gti-manens uträkningar så har du 472hk. Även om du har 440hk så är det fortfarande 40hk mera än min och 150kg mindre.

Du snackar om extravikt? Vadå extra vikt? du menar babystolar som väger 2kg var och tandpetare som du har i bilen? Komigen du måste lasta bagaget full med potatis för att komma i samma vikt som jag.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
"Jo, för att just det rejset dödades av en pinsam FÖRARMISS från min sida, vilket gjorde att resultatet blev totalt missvisande gällande bilarnas rena PRESTANDAJÄMFÖRELSE.
Men det trodde jag faktist att jag hade klargjort ganska tydligt vid ett tidigare tillfälle i tråden...???"

Det ska alltid vara FÖRARMISS när man förlorar. Varför skulle det vara så när RS4 b7 gör 0-200 ca 15sek? Du kör ingen raket heller, det är bara att inse.

"och fullkomligen krossar dem från noll M3, M5"

Det har alltid visat sig att de som snackar mest kryper under stenen som minst. Så ha inte för stora förhoppningar som du verkar ha.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Monster ---> Jag kan förstå att det svider när man blir ifrånåkt av en chippad & serieproducerad FAMILJEBIL... ;-)

Monster Femma skrev: "Även om du har 440hk så är det fortfarande 40hk mera än min."

Gjorde din exklusiva och supervassa programvara INGEN effektvinst nu helt plötsligt??

BTW: Du verkar gilla att jämföra din bils extrema vikt mot min... har du någonsin funderat på vad en högre transmissionsförlust kan göra på prestandan??
Skit samma, nu vet vi ju iaf hur ett rejs mellan en chippad RS4:a med 20"-hjul och en chippad M5:a i intervallet 50-250 km/h slutar. Och det bästa av allt är ju att du verkat tagit det som en man... ;-)

Och ang krypandet bakom stenen, så är det ju tur att Monster Femma, Petica, Petica 2 och allt vad du nu heter ute i forumjungeln alltid varit känd för sitt lugna och tystlåtna beteende... ;-)

// Thomas
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är väl inget att skämmas över, om man skulle råka bli ifrånåkt av en överladdad familjebil, när nu BMW inte valt att överladda sina.
Det är bättre att ni åker och tävlar lite på bana istället, för rakt fram blir ni i alla fall ifrånåkta båda två av två tom amerikanare på bladfjädrar från 60-talet ;)
Ander-72:
Mycket bra skrivet ;) Där är på krokiga vägar man skall hålla till. Som sagt, rakt fram kan man bli ifrånåkt av allt t.om.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
de tror jag inte att man blir frånåkt rakt fram.Länk
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Big Tom RS4

Jag skulle säga att det är dig det svider mest pga att du åker jämt mot en tungviktare med mindre hk haha

Chippet har inte gjort nått för jag ser ingen skillnad, du kan ringa claus på turbocenter så kan han berätta lite mera hur mycket man får på en sugmotor.

"Skit samma, nu vet vi ju iaf hur ett rejs mellan en chippad RS4:a med 20"-hjul och en chippad M5:a i intervallet 50-250 km/h slutar."

Ja vi vet värkligen hut det slutar mellan dessa bilar 2,3,4 femman kan behöver du inte ens gemföra med eftersom jag når 295km/h med den (testat igår), glöm inte att du kör på 20 tums tändstickor ;)

"Och ang krypandet bakom stenen, så är det ju tur att Monster Femma, Petica, Petica 2 och allt vad du nu heter ute i forumjungeln alltid varit känd för sitt lugna och tystlåtna beteende... ;-)"

Vad jag kan se så har du inte skrivit ett enda inlägg på stcs anngående vårt rejs så jag förmodar att du inte vill förklara dina dina fantastiska tider på saabforum när du inte ens kan köra ifrån en tungviktare, så när det gäller stcs så gömmer du dig under en sten ;)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ja, det skulle verkligen vara intressant att höra med Claus varför han bara lyckas kräma ur ynkliga 10 hk ur en M5 e39:a, när tex Stjernqvist Racing plockar ut 433 hk och 550 nm ur samma motor med endast modifierad mjukvara...! ;-)

Och appropå mina tider så gör den ju, som du säkert redan har stenkoll på, 100-200 km/h på 9,4 s. Lägg sedan till de 0,7 s som jag tappar på att köra med mina tuunga 20":are monterade (och ändå mer ju högre farten blir), så får jag en tid på 10,1 s.

Du hade väl 10,9 s i samma intervall INNAN du trimmade den har jag för mig?? Då kan du säkert räkna bort 0,5 s pga den snabbare gasresponsen du fått.
Isåfall blev det väl inte ett så konstigt resultat ifrån vårt rejs?? 10,1 s vs 10,4 s...

Och varför skulle jag skriva om ett rejs mellan en RS4:a och M5:a på ett Saabforum?? Tror intresset skulle vara minst sagt svalt där...

Sedan var det någon som nämnde att det är när det börjar svänga det avgörs vilken bil som är det mest kompetenta bygget...
Då vill jag bara nämna att en original RS4 b5 gör Nordslingan på 8,25 min, en original M5 e39 gör samma slinga på 8,28 min.
Ingen jätteskillnad, men ändå ytterligare ett övertag till familjekombin i denna hårda prestigekamp...! ;-)

Och hur lyckades du uppnå 295 km/h på femman?? Gör den 350 km/h på sexan då eller??

// Thomas
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Du får stryk med 5an ut så enkelt är det och det vet du själv.
Sen en annan grej dem på saab forum frågade (en annvändare) hur du med din EXTREMA rs4 kan åka jämnt med en m5 e39 (gammal häck) förut har du varit jävligt snnab på¨att svara ALLT som har med en rs4 å göra på deras forum, men det ville du inte komentera??
Och sen en sista grej lägg ner snacket du vann med 30cm i mina ögön är du förlorare med mer HK och mindre VIKT.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Finns det broms papper med dem EXTRA 33 hk från stjern racing??
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ok, Cado & lillebror, ni vinner! Jag är en förlorare trots vunnet rejs! Nöjda nu farbröder? Fan, ibland är ni bara FÖR sköna... ;-)

Jag kom hem från Turkiet idag, så kompis, jag har inte hunnit sett inlägget på STCS än...!

Btw: Hänger du och din bror fortfarande där, trots att ni båda blivit bannade därifrån?? ;-)

// Thomas
Min pappas Skoda slår er alla dar i veckan, tjafsnissar!!!
Hur årkar man bara dividera om detta. Skaffa ett liv!!!!!!!!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Just det jag menade orkar inte dividera om det där av mitt svar till dig thomas.....DU vann ;)

BTW inlägget på forumet var skriven typ 2 seckor sen.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Om den 29 maj var för "typ 2 veckor sedan", så har du helt rätt...!

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Och här har du svaret på inlägget om det intresserar dig...: Länk

// Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.