AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.508

BMW i singelolycka i Skåne..

Sida 1 av 2
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Måste ha gått riktigt fort..

Länk

// M.V.H. Daniel
Tragedi när någon får sätta livet till! Av bilvraket att döma gick det förmodligen fortare än skyltad hastighet.
Svårt att tycka synd om idioter som orsakar sin egen död genom sitt extremt korkade beteende.

Tur att ingen oskyldig drabbades som t.ex en stackars passagerare han skulle styla för eller en stackars mötande bilist

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tragiskt naturligtvis, och man känner verkligen med föräldrar och anhöriga...men tyvärr inte helt ovanligt..

Man undrar iaf vad som orsakade olyckan,ja hastigheten är naturligtvis den största orsaken till att det gick som det gick,men ändå...på en raksträcka...punktering,haveri av någon vital del i t.ex framvagnen osv osv.!?

Mvh Janne.
Conan999
Många i hans ålder saknar omdöme och kan inte köra bil överhuvudtaget.

Conan999
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tallviking mfl...hur fan kan man överhuvudtaget utala sig så? Lätt på ett forum

Det är väldigt mkt vilt i dom trakterna, bla älg
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Pelle Persson:

Håller med dig, killen körde över sin förmåga, sjävklart tragiskt, synnerlighet för familj och anhöriga.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jisses... Otroligt tragiskt som ni säger.
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Tallviking, nästa gång kanske det är en anhörig till dig. Då skulle det säkert låta annorlunda. Kanske dax att tänka till innan man uttalar sig.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Otäckt, och sorgligt.
vägar där skog tillåts växa för nära vägbanan/avkörningzonerna är inget bra.
Det räcker med en undanmanöver för något plötsligt uppdykande hinder i 90km/h för att man ska kunna klyva bilen mot ett träd så den ser ut så där.
Deformationszonerna sätts nästan helt ur spel vid sådana kollisioner.

Tragiskt...

/L
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Jösses! Tragiskt.
Vilka krafter vi leker med på vägarna pojkar. Lätt att underskatta dessa/överskatta ens egen förmåga.

Danjel
Min bil:
Länk
Jag har kollat bilderna och tycker det ser ut som en E46. Det är helt otroligt att bilen brutits itu som den gjorts. Hastigheten måste ha varit runt 200 eller däröver.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tragiskt och en påminnelse om den sköra tråd livet hänger på. Tror de flesta i den åldern inkl. jag själv lever lite mer "odödligt". Det handlar om bristande erfarenhet och referenser som man får under livets gång. Så "extremt korkade idioter" är det inte fråga om. Somliga här borde tänka några steg till varför sådant händer och vad man bör göra. Jag tor inte skräckpropaganda bet så bra på mig i 20-årsåldern, när det bara var till "för andra". Jag har under årens lopp lärt mig förlåta felaktigt beteende mer och mer och i detta fall tycker jag helt klart synd om alla inblandade.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Att jämföra någon som skjuter vilt omkring sig på ett torg, med någon som kör falldeles för fort lämnar också en del övrigt att önska.
Och ja, under vissa omständigheter kan jag nog tycka synd om en sådan människa också.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Nu är det väl ingen av oss här som vet exakt vad som hände, av bilderna att döma ser det ut som en 318, vilket kanske inte inbjuder till något väldans budande, 90km med sidan in i ett träd leder nog tyvärr till sådana skador. Han kan ju faktiskt bara ha varit påväg hem ifrån nattskiftet och vejade för ett rådjur. Synd är det vilket som.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
budande = busande
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Alla sådana där händelser är tragiska, och det är inte lätt att uttala sig om dem och klä sina åsikter och tankar i ord utan att det blir fel på något sätt åt något håll, för någon som läser det och kanske upprör eller gör ont.

Anders-72 tror jag fick till det mycket tänkvärt däremot.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Samtidigt ska man vara VÄLDIGT medveten om att man inte är sjäv på vägarna. Det är inte enbart sitt eget liv man leker med om man nu kör som ett svin (vet inte om så här är fallet) och det "råkar" gå åt helvete.
Förstår inte riktigt hur man kan försvara och tycka synd om folk som medvetet gör dessa bedömningar.

Danjel
Min bil:
Länk
Jag tror att hastigheten varit betydligt över 90 km/tim. En 318 har en topphastighet av 206 km/tim och jag tror att det är där han har varit.
Om bilens 2 delar kan fortsätta en bra bit EFTER att dom kraftigt bromsats in mot ett solitt träd har det gått dj... fort minst sagt
Med tanke på tidpunkt och dag kanske fler orsaker finns med i bilden, oerhört tragiskt för familj och vänner. Otroligt att ingen annan hamnat i vägen.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.