|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Här är en som gör 0-107 på ca 7.7 s Fast det ser lite konstigt ut må jag säga. Länk |
|
|
Fast denna växlar ju bättre och gör det på 6.5 s. Länk |
|
| Jag tror att dom 540iA som gör 0-100 på 7.7 s kör med antispinn på eller kör på blöt vägbana. Vet ju själv hur mycket det skiljer i acc med och utan antispinn. Ungefär 1 s till 100 på min. Motorn stryps ju lite hela tiden både på 1an och 2an med antispinn på vid fullt ös. | |
|
deimos..ja så är det nog. fan jag komer på 15 " så kommer der klös på haha. ville se skoj ut på en 540i. Men du har rätt. 18" är tunga grejor david " opinions as opposed to fact are like asholes..everybody`s got one.."..facts people..FACTS! |
|
|
Fick just precis en tanke..vad om vi gjorde en tävling om vem som kunde göre den långsammaste 0-100 tid..(ESC ON, AC ON blöt vägbana och alldeles för stora fälgar) ..självklart nerslitna däck också haha David " opinions as opposed to fact are like asholes..everybody`s got one.."..facts people..FACTS! |
|
| Egentligen borde ju nedslitna däck ge snabbast acc. Det blir ju nästan som att köra på slicks. | |
|
Vsurapol..inte när det är blött..hehe slicks kan bara användas när det är helt torrt. men sen är dom oxo grymma.. David " opinions as opposed to fact are like asholes..everybody`s got one.."..facts people..FACTS! |
|
|
ja de kan nog va 7.7 med antispinn på , lampan brukar ju blinka vid fullt ös . |
|
|
Testen på EinZwei... är väl från tyska AMS och svenska AMS översätter väl bara den tyska testen och presenterar således samma tider. En 540iA är normalt snabbare än 7,7s. ___ //Ulf |
|
|
Deimos: Brorsan har en 540 E39 manuell och för någon helg sedan var det en 300hk S2 som fick smaka, ca 60-250 km/h mätarfart. Sen så är det fler vässade turbobilar som fått skämmas, bl a en vässad Sierra Cossie (som det finns filmbevis på) etc etc.. Så jag vågar påstå att den steker din 330ci också :) |
|
| Ja just, samma helg som S2an fick smaka hängde vi på en trimmad S4 Avant biturbo.. | |
|
Perran: Här har du prestandan på en vässad S4 biturbo: Länk Och här har du prestandan på en RS2 som till och med har lite mer än 300hk: Länk Båda gör 100-200 på ca 18s ... Var det någon mer bil din polares 540 hängt på som jag ska skaffa fram prestandatider på? |
|
|
Länk Prestanda på en vässad S2... Inte särskillt imponerande siffror lr hur? |
|
|
Deimos: Och? Förstår inte vad du vill säga. Ja du är jätteduktig på att få fram prestandatider, grattis... För det första är 540in min brors och det var jag som körde. Enligt ägaren till S2an har hans bil strax över 300hk och enligt bilregistret har den en tjänstevikt på 1600kg. Detta är en sexpetad 96-a. Tro mig, killen blev mäkta förvånad att jag körde ifrån honom. 540in är en 97-a med en tjänstevikt på 1740kg och har 286hk. Vidare vet jag att S4an har iaf bytt till RS4ans turbos och grenrör och har således bra mycket mer än dom original 265hk. Naturligtvis hade jag inte en charlie i rödljuset men väl uppe i fart var det faktiskt hyggligt jämnt. |
|
| Jo förresten Deimos så kan du ju fortsätta läsa prestandasiffror på nätet medan jag testar på riktigt ;) Teori och praktik är två skilda saker. | |
|
Teori och praktik är inte två skilda saker. Och på vilket sätt är prestandasiffrorna på nätet teori? Dom lär nog i de flesta fall ha tillkommit genom mätningar av bilar som accelererar på riktigt. |
|
|
Perran: Well .. I och med att du tar sån fasta på prestanda i praktiken så borde du väl inte påstå att min 330 blir stekt av din polares 540 lr hur? Du har väl inte den blekaste hur den går i praktiken? Lite dubbelmoral där. Jag har kört jämt med en 540 6vxl i praktiken(Har du ens läst hela tråden?) + visat att en 540 6vxl i vissa test har visat att den har liknande prestanda som MIN 330, så jag kan säga att jag är ganska säker på min sak. Sen finns det säkert 540 som går bättre(och sämre, effekten varierar från bil till bil), men någon förnedring åt något håll kommer det nog knappast bli. Vad gäller Audibilarna som lät det på dig som om dom var värsta fartmonsterna så jag ville bara visa att dom trots att dom är trimmade i är så snabba som du ville påstå. |
|
| Ser återigen att jag skriver 540 6vxl och glömmer den "lilla" detaljen att jag pratar om E39 | |
|
Nockenwelle: Självklart är tiderna på nätet satta "på riktigt" Men detta är min filosofi: Teori= Det jag läser på nätet. Praktik= Jag provar själv. Där har du skillnaden. Deimos: Frågan är ju om du ens läser igenom mina inlägg? Detta är tredje gången som jag skriver att det är min brors bil, inte någon polares.. Jag har ingen dubbelmoral, jag vet helt enkelt att din bil får stryk av 540in eftersom en polare (!) har en 330ci 02. Dessutom har jag aldrig påstått att Audisarna är några "fartmonster" men båda bilarna gick bra, speciellt S4an. Så jag förstår inte vad du yrar om. Anywho om inte det duger med att 540in har åkt ifrån en trimmad Audi, så finns det som sagt filmbevis på när jag åker ifrån en trimmad Sierra Cossie. Eller är trimmade Cossies inte nå snabba dom heller? |
|
|
Perran: Tänk om nu, likadana bilar går olika bra. Effekt skiljer mellan bilarna. Och så stor skillnad är det inte mellan en 330 non facelift och en 540 6vxl E39 att en 330 skulle kunna haka på. Jag har lagt upp bevis så jag kan inte förstå vart du vill komma, om nu inte driver med mig=) För övrigt har jag en arbetskamrat på mitt arbetslag som har en 330i -02 non facelift (dock sedan+40kg). Så jag vet att min 330 går bra för att vara en 330 så att säga=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.