|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| köpte dom av en kille på blocket som sa att dom skulle passa min bil men det gjorde dom ju inte så det e bra att du tar reda på lite info innan du handlar så du inte går på samma mina som mig ;) men det tog intei vad jag kom ihåg innan sänkning men köp 255 istället för 265 för jag har ju valsat mina skärmar med... så nästa stg e att ta reda på vart det tar i på min bil :S | |
|
Hej hej! Lånar denna tråd igen. Ligger inne med en beställning på modbargains (M6or) FRAM 19"x8.5" ET35 och BAK 19"x9.5 ET40. Kommer förmodligen köra 235/35 fram men undrar om jag skall köra 265/30 eller 255/30 bak? Kommer fälgen vara för "utsatt" med 255? Jag hade gärna tagit 265or men eftersom jag kör ofta med folk bak så kan det ta i har jag fått höra. Bilen är en E46 CAB -05a M-SPORT. Skulle uppskatta svar snarast, måste lägga beställningen inom kort varsel. Mvh Adel |
|
|
Såg nu att 255 med 30 profil är rätt "svåra" att få tag på. Kan man istället gå upp till 35 i profil? mvh |
|
|
Länk Mata in originaldimension så kan du se hur mycket det diffar mot original, i ditt fall så diffar det 4% i rullomkrets och 2,5cm i höjd. |
|
|
Tjena! Ok, vad rekommenderas? Vad får man ut genom att beräkna skillnaden? |
|
|
Högre rullomkrets = Hastighetsmätaren visar för lite mot orginal , lägre ger tvärtom resultat. Vet inte hur det ligger till nu men förr fick man iaf inte ha mer än +/- 5% i rullomkrets. /mvh Nikke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.