|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Thunderbolt, jag har EXAKT samma problem med min 318M40-88 som du , förutom att mina avgasvärden är mkt bra!! Jag kan säga att jag prövat "allt", precis som du och min teori är att bränslepumpen är dålig, det finns få system/komponenter i en bil som kan ge så många olika felsymptom som just bränslepumpen, jag har även lite svårt att strta bilen varm, har du det? |
|
|
Jaha nu är den besiktad och godkänd, men felet är kvar....!?!? Med förbikopplad vevhusvent (tur att dom inte öppnade huven), 25% E85 i tanken och ny 20W50 olja så var värdena CO 0,0 CO2500 0,0 och HC 24. Bilen går dock lika illa, som att köra in i varvstoppen och sen fastna i den några sekunder, samt lite allmänt ojämn gång. Får tillgång att mäta bränsletrycket senare i veckan, kan det vara det som är lågt??? |
|
| Inga problem att starta varm. | |
|
Gammal tråd! Tänkte bara höra om de löste sig? har en 318 e30 med samma symtom: HC-halt tomgång, för hög CO-halt förhöjd tomgång, för hög Lamda-värde förhöjd tomgång, felaktigt CO-halt tomgång, för hög |
|
| det var aldrig problem med lambdavärdet, så jag tror inte problemet är lika, och nej det löste sig aldrig, bilen beter sig lika, men har med nöd och näppe kommit igenom några besiktningar utan åtgärder senaste åren. Låter lite som om du kanske har problem med läckage i avgassystemet eller motortempgivaren mäter kall motor, så att säga. | |
|
Kan det vara så enkelt som tempgivaren? får ta å kolla på det! :P "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.