|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hade du höga HC värden även när man höjde vartalet lite, till ca 2000 varv/min ? Mitt HC värde är 400 vid tomgång (som bilprovningen testar vid) men ökar man varvet lite så blir det godkänt. Alla andra värden är perfekta. tycker inte att det borde vara fel på katalysatorn när HC:n blir bra vid lite högre varv...eller tänker jag galet ?? Har en 520-89 |
|
| Hc:n sjunker ner mot 60 när varvet höjs..Men, jag hoppas ändå att det är kattarna som är problemet, känns som om att riva o byta ventiltätningar kan bli mer kostsamt.. | |
|
Hade för mig att Hc värdet sänktes till godkänt på min med när man ökade varvtalet, å då var det kattarna som var felet. |
|
|
Hade min bil inne idag hos Wölkes för bl.a höga HC-värden (240) och följande jobb gjordes: "rep. av vacumslang vid insug". Eftersom det oxå var en ombesiktn. så efter detta blev värdena bra och anm. släckt. |
|
|
ska ta ytterliagre en koll på vacuumslangarna, men, sen blir det till att byta kattarna... Förresten, tänkte köpa från Länk Vilken storlek är det som gäller på e39 535/540 -97? Är det 2 ¼” som jag sett i ngn annan tråd, alltså då best.nr E003 oval? |
|
|
någon som köpt kattar hos "a-alt-avgassystem" till 535/540 e39? Frågan är som sagt vilken storlek det är? 2 ¼”? Är det plats till 2 ovala(best.nr E0039 lr ska det va dom runda? |
|
|
Lyfter tråden. Ingen som köpt katalysatorer av "a-alt-avgassystem" o kan rekommendera vilken "katt" jag ska beställa till en e39 535-540? Oval lr rund, + är det 2 ¼” anslutning? |
|
| Bytte bägge kattarna o sen en ordentlig varmkörning så var hc-värdet nere på 4 :) | |
| Förmodligen igensatt vevhusventilation hadde liknande fel på min 523a 97 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.