AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
12.919

Björkvik Ring 25/5

Sida 6 av 7
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Någon kan ju se till att ta med en kamera och filma lite så man kan youtuba lite sen på racen....Ska bli kul att höra lite eftersnack om vem som körde ifrån vem :-)

Mpower
Ni behöver inte vara oroliga, det finns inga räcken att sätta bilen i =p
Björkvik är en gammal flygraka, ska man svänga ordentligt så krävs det att man gör sin egen bana av koner.....

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Jag kommer ta med mig kamera och videokamera. Om någon annan har en fin kvalitéts (HD kanske) kamera så ta med den också så vi filmar så många rejs som möjligt.

Vi provar i dessa intervaller man vill lr tror ens bil går som bäst.
Anngående banan så kan de som vill ta det lungt tar det lungt, andra som vill kanske hetsa kan få göra det eftersom banan verkar vara 25m bred men tänk på att ingen försäkring täcker våra skador på bilen som ändå inte kommer inträffa får man hoppas :))
Montsre Femma:

Se till att ni sitter två i varje så vikten blir lika om ni har en kamera man/kvinna i den andra.

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Det ska vara så rättvist som möjligt med två i varje bil. Även fast jag väger 1850kg :))
bra bulk :)
Omkörningsförbud kommer råda på vissa avsnitt av banan just för att inte några "folkrace" situationer ska uppstå. Ingen vad jag vet har kört här tidigare och vad gäller starthastigheterna på raktfram-körningarna är det ju ganska lätt att variera:-)

Jag vadjar till alla som följer med att respektera de regler vi kommer överens om på plats. Iom att ingen varit på denna bana tidigare så får vi se hur vi gör det på bästa sätt. Vi kommer också kona upp en "pit lane" (om det går) där man närsomhelst kan svänga av om det är så att man känner sig stressad. Vi kan också dela in bilarna i grupper beroende på hur mycket man vill trycka på osv. Det finns enkla lösningar på alla de frågeställningar som kommit upp här och det är jag övertygad om att vi löser på ett bra sätt på plats... Men att köra en och en är bara att glömma... Om vi är ca 6 bilar/grupp ute på banan är det tillräckliga avstånd mellan bilarna för att hinna bromsa om det skulle hända någonting.....

M.V.H
Dennis
Hej,

kom precis hem här efter att ha varit i Mariefred. Det är nåt som inte stämmer med bilen, den hackar till vid 5000 varv då man krämar på ordentligt. Tid är bokad på verkstaden nästa vecka och jag vågar helt enkelt inte åka till Nyköping och gasa på. Lite för långt att gå hem. ;-)

Men jag tittar in här lite då och då, jag är gärna med nästa gång! Hade verkligen sett fram emot att få lufta min traktor lite och se era snygga bilar gasa runt. =)

Ha det så trevligt imorgon så hörs vi!

Christer
Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
inte många timmar kvar nu.....äntligen lite testosteron-kick...här hemma är det tjej-middag! Men det är okey, med tanke på vad vi ska göra imorgon......whroom..whroom....ha,ha,ha
Nu är eventen fullbokad!
Inga mer anmälningar, då blir vi för många!
Komplett deltagarlista:

Bruno: Alpina b8 - Älvsjö
Broken: 330 - Älvsjö
Brooklyn: E46 M3 - Älvsjö
Felix: E46 M3 CSL - Älvsjö
Miraculix: E46 M3 - Älvsjö
Monster Femma: E39 M5 - Björkvik
SotaM: S60 T5-05 325 hk - Björkvik
Porsche 911-91 - Björkvik
Porsche 911 GT3 - Björkvik
Big Tom: RS4-01 - Björkvik
DennisH: E46 M3 CP - Älvsjö
E46 M3 (ej på forumet) - Björkvik
Porsche Boxter S-05 - Älvsjö
E55 AMG: E55 AMG-01 - Älvsjö
Nissan skyline (vet ej vilken kaross) - Älvsjö
E36 M3 (ej på forumet) - Älvsjö
RS4 B7-06 - Älvsjö
Volvo 850 (350 hk) - Älvsjö
Porsche 911-68 (993 motor) - Älvsjö

Älvsjömässan: 13:00
Björkvik Ring: 15:00
Rättelse:

Komplett deltagarlista:

1. Bruno: Alpina b8 - Älvsjö
2. Broken: 330 - Älvsjö
3. Brooklyn: E46 M3 - Älvsjö
4. Felix: E46 M3 CSL - Älvsjö
5. Miraculix: E46 M3 - Älvsjö
6. Monster Femma: E39 M5 - Björkvik
7. SotaM: S60 T5-05 325 hk - Björkvik
8. Porsche 911-91 - Björkvik
9. Porsche 911 GT3 - Björkvik
10. Big Tom: RS4-01 - Björkvik
11. DennisH: E46 M3 CP - Älvsjö
12. E46 M3 (ej på forumet) - Björkvik
13. Porsche Boxter S-05 - Älvsjö
14. E55 AMG: E55 AMG-01 - Älvsjö
15. Nissan skyline (vet ej vilken kaross) - Älvsjö
16. E36 M3 (ej på forumet) - Älvsjö
17. RS4 B7-06 - Älvsjö
18. Volvo 850 (350 hk) - Älvsjö
19. Porsche 911-68 (993 motor) - Älvsjö
20. Golf GTI-07 (320 hk)

Älvsjömässan: 13:00
Björkvik Ring: 15:00

Väl mött...

M.V.H
Dennis
ska bli kul detta :)
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Jättekul :)

Hur gick det någon som vill berätta?
starre >> För min del så körde jag till slut mot Cado och även Miraculix från drygt 50 km/t och upp till konerna där jag hade cirka 250 Km/t på mätaren, jag var före båda två M3:orna med kanske en dryg billängd eller två?? Hade svårt att se då man är så koncentrerad på att köra och börja bromsa. Men det kommer upp filmer inom kort där man ser bättre tror jag :-)

Fick mig även en provtur i den mörkgröna Porsche 996 Turbon med 550-600 HK, och dra mig saaaatan vad den gick!!!!! Hade 280 Km/t vid konerna och om man var imponerad av accet så var nästan bromsarna ännu mera imponerande. Vilken bil!! :-)

Kul att träffa lite nytt folk denna dag :-)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Starre, självklart va jag snabbat =)) eller näst snabbast kanske :)

Det va en riktig lyckat träff, tack till alla som anordnade denna träff.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
E55 AMG, han måste väll ändå ha haft högre hastighet där nere ? jag passerade 300km/h innan jag började bromsa det va nästan samma för Brooklyn med överladdade M3an men hur som en riktig trevlig träff va det
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Maxad

Hade du skyline eller vilken bil var din???

Visste inte att du var där då skulle jag surra lite med vi har ju trots allt haft kontakt genom pm när du hade m3 ;)
Sorry skrev fel, Porschen hade 280 Km/t en ganska lång bit före konerna där han började bromsa, men jag kommer inte ihåg vart han började gasa heller om det var vid 50 Km/t konerna eller längre fram. Skitsamma, den gick smaskigt fort iaf :-)

Bor du i Bro eller? Om det nu är du som har Skylinen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.