|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Hej! Vi har bokat Björkvik Ring nu på Söndag den 25 Maj. Vi kommer samlas vid Älvsjömässans parkering klockan 15:00 för avfärd mot Nyköping. www.bjorkvikring.se Priset för kalaset går på nätta 500:- per ekipage. Klart och betalt! :) Mvh Thomas Hammarström | |
|
Mitt nummer också: 0704588198 |
|
|
Hur länge får vi använda banan?? // Thomas |
|
|
Jag kommer som sagt lite senare pga altanbygge... // Thomas |
|
|
Det vore ju bra om alla som vill komma skriver det i tråden. Förslagsvis: |
|
|
Dennis: M3-05 Älvsjö: 15:00 |
|
|
Big Tom--- Vi har banan garanterat till 19:00. Sedan får vi se om vi kan snacka till oss någon timme till kanske. Får väl känna lite på gubbarna på plats först:-) Ju snabbare vi kommer från Stockholm desto mer tid får vi ju där. Så det vore ju bra om alla är på Älvsjömässans parkering kl 15:00 så att vi kan rulla direkt.. Vet att det var några som ville se F1 men vi kan tyvärr inte sticka från stan senare. Är vi där vid 16.00-16.30 så blir det ju en del körning. Vädret ser ju också ut att bli ok.. Hoppas på en trevlig helg.. M.V.H Dennis |
|
|
Vägbeskrivning till Älvsjömässan. Åk av essingeleden ner mot södra länken. Kör av första avfarten i tunneln: "Huddinge 226". Följ sedan vägen. Efter några kilometer kommer Älvsjömässan på höger sida. Det kommer en rövljus korsning precis innan du kör förbi mässan: Där tar du höger och sedan direkt vänster för att komma in till parkeringen som syns redan uppe vid korsningen. Hoppas det gick att förstå:-) M.V.H Dennis |
|
|
Jag får nog tyvär hoppa av pga att jag ska hämta hem min banbil från burbyggaren i helgen. Jag måste lägga all min lediga tid i garaget för att få den klar så fort som möjligt. Jag hoppas det blir fler gånger........ |
|
|
Miraculix Är det inte lite för sent kl 16.30? kan vi inte vara där 12-13 istället? Vi får väl hoppa över F1 i helgen så vi har mer tid att prova mot varandra? För det blir nog inte många körningar fram till 19.00 om det blir en 10-15 bilar, och om det blir typ bara 5 bilar så kan man lika gärna köra på motorvägen någonstans. Mvh |
|
|
Håller med Monster Femman Porsche :) Jag kommer nog inte med min bil,men om man ska vara där så kort tid så tycker jag att det är bättre att köra på en strecka på motorväg.. Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
Tiden går att ändra.... Då gör vi en liten omplanering här och säger: Söndag 25/5. Kl: 13:00 Plats: Älvsjömässans parkering. Då Räknar vi med att komma iväg innan halv 2 vilket innebär att vi senast är på plats kl 15:00 och har 4 timmars körning. Låter det ok? M.V.H Dennis |
|
| Samma pris såklart: 500:-/bil... | |
|
Dennis Får jag skicka detta till Saab forum,kanske finns nån som är intereserad av att komma.. Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
Ok! Samling klockan 13:00 Älvsjömässan Vi åker senast 13:30 och är där 14:30 vilket innebär minst 5 timmar och 30 minuter på banan. |
|
| Dennis va före | |
|
Gti-manen-----Skicka till saab forum... Inga problem. 500:-/bil och då måste du skriva i den här tråden vilken bil som kommer. Vi vill inte bli fler än 20 st bilar... Man ska ju hinna köra lite också. Bara så att det inte står 30-40 bilar på Älvsjömässans parkering bara för att det är strålande sol och folk bestämt sig sent. Så de bilar som inte står uppskrivna här i tråden och ändå väljer att möta upp kan inte vara helt säkra på att få plats. M.V.H Dennis |
|
|
Så än en gång. De som vill komma måste skriva i tråden. Vilken bil och ifall dom möter upp på Älvsjömässan eller åker direkt.... Bara så att vi vet... M.V.H Dennis |
|
|
Hur ser Björkvikring ut? Är det ett gammalt flygfält med bara raktframköra? Jag är väldigt intresserad av att hänga på men måste få ihop det med planering av jobb och kan inte lämna definitivt besked förrän om någon dag. Jag kommer i sådant fall söderifrån direkt till Björvikring ut Bil: S60 t5 -05 ca 325hk (o nä, det räcker inte för att köra ifrån M3or.. ;) T5 -05 |
|
|
SotaM----Fan va kul!! Gå in på "www.bjorkvikring.se". Där kan du se hur banan ser ut. Jag har inte varit där tidigare men vad jag kan förstå är det huvudraka samt stripp på "Långa rakan" och banan slingrar sig på gamla tax gator på flygplatsen skulle jag gissa. Så det kommer att ges tillfälle att både köra bana och rakt fram..... M.V.H Dennis |
|
| Hur lång är rakan egentligen? Som det ser ut så är den drygt 1.1km vilket är väldigt lite om man ska köra från 50-250km/h, det gäller också att bromsa i de farterna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.