AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
12.925

Björkvik Ring 25/5

Sida 3 av 7
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag kommer, men kör direkt till Björkvik.

// Thomas
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Hej !

Jag kommer inte med bilen men kommer eventuellt och kollar..

Sen några frågor :

Vad kostar att hyra Björkvik i 1 dag ?

Vad jag märkt så verkar priset vara detsamma om det kommer 10 bilar 15 eller 20..

Den mest rättvisaste sättet är att kolla exakt vad bana kostar per dag/timme då den kostar inte per ,dela detta summan med det antal bilar sen är saken klar..

Mig drabbar det inget,men tänkte bara kolla då om det kommer 20 st bilar så är det 10000 kr vilket skulle jag aldrig tror att en bana som Björkvik kostar per några timmar.

Då jag tror att ingen av dessa personer som tänker komma vill varken att någon ska gå i vinst på detta eller även förlust pengar mässigt.

Mvh

Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm...
Ang M3 E46 vs 335.

Jag körde helt jämt med en org 335 i lördags med min M3 E46 cab och M3 coupeerna låg ca 2 billängder före mig (svårt att avgöra).......
Gti-manen---- Hur blir det med dina 450-600 hk saabar? Ingen som vill komma?

Vad gäller priset:

Banan kostar 6000:- för den tid vi valde. Jag och Miraculix är betalningsskyldiga. Så om det kommer 12 bilar går det jämt ut. Kommer det färre bilar förlorar jag och miraculix på det hela. Kommer det fler så blir det ju självklart lite pengar över. Vi resonerade enligt följande: Gå ut med ett fast pris och eventuellt gå i förlust för att folk ska veta vad det kostar. Så att man inte skriver i en tråd att det kan kosta allt mellan 300 och 1500:-. Då vill nog ingen följa med. Och om det nu vore så hemskt att jag och miraculix fick en 500:ing över så är väl inte det helt åt helvete med tanke på att det (tro det eller ej) ligger lita arbete bakom att styra upp en sådan här grej.

Och att sen ute på Björkvik säga till all att det kostade 478,50/bil är ju bara otroligt löjligt. Ska vi som planerat den här dagen ta med oss en växlingskassa också?

Nä Gti-manen, skärpning nu. INGEN gör en sån här grej för att tjäna pengar, utan helt enkelt för att det är kul...

Svensson-argumenten kan du gömma i handskfacket på din SAAB...

M.V.H
Dennis
Klara bilar:

Miraculix-M3 E46
DennisH-M3 E46
Monster Femma-M5 E39
brooklyn-M3 E46
SotaM-S60 T5-05 325 hk
Porsche 911-91
Big Tom-RS4-01
plus en bil till (inte klart vilken han väljer:-))

Så här långt alltså 8 st bilar....

Kul att du kommer Big Tom!! Verandan får vänta eller?:-)

M.V.H
Dennis
Hej! Jag vill gärna köra.

Kör en Opel Corsa....
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Kolla upp med CSL och RS4 b7 om de kan komma det skulle va roligt ju fler vi är, jag vill också att nån saab kommer :)) hellst den starkaste så man blir förnedrad:)
Gt
425
Gti-manen
DennisH

Du tog åt dig,men så är det i Sverige ställer man bara en vanligt fråga så blir det skit.

Varför ska jag skärpa mig för isf,jag är inte den enda som undrade hur allt låg till och att folk är rädda för att fråga är helt annat sak,fattar inte vart ligger problemet med det jag skrev ovan.

Styr man upp en sån evanegemang så ska man skriva hur allt ligger till som du skrev ovan på första sidan och inte på den tredje.
Det hade inte kostat dig nåt om du skrev allt på första sidan vad det kostar att hyra bana och hur mycket folk ska betala och att priset kan variera hur många är det som kommer då du säkert inte vill gå back i flera 1000 kr.
Då säkert några kan i sista minuten avboka sin plats..

Angående Saabar så är det några under frågatecken..

Mvh

Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Hej alla !
Skall försöka komma från E-tuna med min ej orginal 335 I -07
återkommer under veckan
Gti-manen----snälla, snälla,

Jag hade inte en tanke på att folk skulle börja räkna på hur många tjugor över det skulle bli.... Men det fanns ju tydligen en o annan som var orolig för att bli lurad. Det känns bara så tråkigt när man lägger ner tid o energi på att göra en rolig grej och du som inte ens ska vara med håller på o töntar dig om att alla ska betala exakt lika mycket osv. Ex: 17 bilar / 6000:-......då blir det 352,94 kr/bil. Ska se till att ta med mig ett par mynt rullar så att jag kan växla med alla som ska betala. hahahahaha. Jag och Miraculix har lagt in 3000:- var och skiter i om vi inte får igen alla pengar. Vi gör ju det här för att det är kul...... Sen som jag sa tidigare så är det väl inte hela världen om det skulle bli någon krona över till de som faktiskt ansträngt sig för att organisera en trevlig Söndag kväll. Förstår inte hur man ens kan ställa frågan när det handlar om 4 timmars körning för 500:-. Jag hade förstått frågeställningen om vi inte satt någon övre gräns för antalet deltagare samt tagit 1000-1500:-/bil. Men en 500:ing......KOM IGEN!!

Ja, ja. Hursomhelst så ska du ju ändå inte komma så du behöver ju inte oroa dig...

M.V.H
Dennis
Kul kraxx!! Hoppas på att du kommer!!

Nä, nu är det dags för Champions League.....
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jo, verandabygget får vila lite... ;)

Jag efterlyser dock starkt, som Monster Femma även påtalade, en RS4 b7!
Någon måste fixa dit en sådan... Även en 335i vore kul att se.
Hoppas verkligen att Kraxx kan komma!
Btw: Hur är din 335:a trimmad??

// Thomas
Gt
425
Gti-manen
DennisH

Du förstår verkligen inte..

Jag var ute efter den rättvissa att varken du eller någon annan ska betala för lite eller för mycket pengar.
Att du tycker som du skriver är helt annorlunda och det borde du skrivit på första sidan och inte på tredje,då hade det inte kommit denna missförstånd..

Mvh

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Lizzardo

Tack för senast.

Men måste nog invända mot din inlägg ang m3 e46 couper, tyckte du att jag låg bara två bilar framför dig vid bromspunkten, då måste det har varit ganska så långaaaaaa bilar ;)
Sen så körde du mot 335xi touring automat om jag inte missminer mig och den gick KLART sämmre än vad en manuell coupe 335 gjorde som jag körde mot och den fick duktigt med stryk.

Filmer kommer så småning om från gustavs event så kan vi avgöra då.

Mvh//Cado
Jahopp, jag fick inte mycket syl i vädret här inte..
Vi tar det väl en annan gång, ni verkar inte ta mig seriöst...
Länk
Cado:

Tack själv =)
Svårt att mäta avståndet i bilar när man är uppe i den farten, det var säkert mer....
Jag körde mot både touringen och den vita med manuell som var org.......

Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Jag kör med JBX+BMS filter och snart Dp utan cattar.
Jag kommer också inom kort att beta testa nya JB3 i Sverige
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Hur gic det mot den vita???
Gt
425
Gti-manen
Kraxx

Bor du i Eskilstuna ??

Mvh

Cado:

Det var den som det var jämt lopp med

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.