AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
12.921

Björkvik Ring 25/5

Sida 2 av 7
Monster Femma---- Vet inte exatk hur lång rakan är. Men om man garanterat vill hinna upp i 250 km/h finns ju hela E4:an en Söndag kväll på väg hem:-)

Men hur många km/h man kommer upp i får vi väl se där. Det kanske blir så att vi får köra 50-220 i värsta fall. Banan har vi ju hur som helst...

M.V.H
Dennis
Förstår att monster-femma gärna ser att rakan är lång, tvärtemot vad mina vänner som hänger med från porscheklubben tycker :)
Vill bara poängtera att riktiga 250 km/h är 270 i mätarfart och det tar ett tag att komma upp i den farten även med våra bilar. Ska man upp i maxfart behöver man en duktigt lång raka. Det jag tycker är mest intressant är hur snabbt man kommer upp i 200 och det blir nog inga problem på den rakan.
Miraculix E46 M3 -02
DennisH E46 M3 -05
Hans Porsche 911 -91
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
402m stripp och 700m bromssträcka är allt vad vi får dvs 1.1km hela sträckan+banan men vi är inte där för banans skull. 50-220 som högst och då får man nog bromsa på. man skulle vilja se hela bilens kapacitet, jag menar 2,3,4,5ns växel men vi får nog glömma femman iaf och det är lite synd för det är just där monster femman visar sin rätta :)
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
jag menade 50-250 mätarfart. var med på gustavs event i lördags Alpina vs M och där körde vi 50-250, jag kom upp till 265 tills man var tvungen att bromsa men då var rakan ca 1,2km+800m bromssträcka har jag för mig.

Jag kommer nog också med brorsa, vet ej om han ska med sin iaf men då åker vi dit direkt.
Måste bara berömma för ett riktigt bra intiativ, har själv för långt till Nyköping (35 mil) men det är så man blir sugen.
Ha se trevligt och inte alls avis....

München
tappade lite ord på slutet, ska ju vara:
Ha så trevligt och är inte alls avis...ni förstod nog vad jag menade!!!

München
Monster Femma:

Jag kom bara upp i ca 240 i lördags (M3 E46 cab) hehe
Skriv upp mig också!
m3 e46!
Är det ingen som känner någon med 335 Coupé?
Har länge undrat hur bra de går egentligen.
miraculix,
en chippad 335a smiskade mig (marginellt) när vi rejsade förut dock var vi 2 i min bil, 1 i 335an.
Broklyn-----

Menar du den vita e90:an från västkusten någonstans? Den har väl något trim som heter Vischnu steg 2 eller nåt. Typ 420 hk va? Men det hände väl inte i Maj månad va:-)

M.V.H
Dennis
Lizzardo och Gti-manen-----kommer ni? Big Tom?

Vad säger SAAB-killarna?

M.V.H
Dennis
Och ni som kommer direkt till Björkvik...... Glöm inte att ta med en femhundring/bil. Jag och Miraculix vill inte stå med notan själv....

M.V.H
Dennis
Dennis H:

Tyvär inte, läs mitt inlägg på sida 1 ;)
Youtube behöver en ordentlig video på en M3 E46 mot en 335i E90
Det diskuteras flitigt på alla forum och det är lite olika bud vartän man kollar.
Har en bekants, bekant i Örebro som har en splirrans ny originalbil. Har sagt åt polarn att kontakta honom ang. detta men något säger mig att han inte vill gasa järnet med det. Tog ut den för några veckor sen liksom.
Föresten, är det någon som kan vara snäll och kontakta en moderator som ändrar klockslaget i första inlägget i tråden till klockan 13:00 istället ?

Jag har letat men hittar ingen man kan kontakta
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Lizzardo
Det gick fint i de farterna också :)

Miraculix
prova med att kontakta "Johan (AutoPower)" så heter han, den största hönsen för AP :)) han kan kanske ändra på det.
svart på vitt, en original m3a spöar en original 335a, inte mycket att snacka om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.