|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
|
Varför skulle vi skjuta alla bönder och kossor? Priserna börjar ju äntligen bli så pass höga så att subventioner inte behövs för att bedriva lönsamt jordbruk. |
|
|
Jolåsåatt.... Traktor=diesel Tröska=diesel Skotare=diesel Skogsmaskin=diesel Timmertransport=diesel Mjölkbil=diesel ...och jag tror faktiskt att coop, axfood, dagab, ica, kåkå etc. etc. använder fossila bränslen för sina transporter och det skapar ju inte mera netto men jag kan ju ha fel..... Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Kaptenlöjtant: Om ditt fordon=diesel är riktat till mig så förstår jag inte riktigt vad du menar. Priset på jordbruksprodukter har stigit avsevärt mer än dieselpriset så det är mer lönsamt att vara bonde nu än för några år sen. Hur Coop fraktar sina grejer skiter väl bonden i. |
|
|
Förvisso, poängen är att alla som köper något får även vara med och betala drivmedelshöjningarna för företagen, bonde som åkare kommer inte att dra ner på sin vinstmarginal utan även militanta veganer på cykel får vara med och betala om hjulen ska rulla. I butiken struntar jag i vem som kört dit varan men jag vill att varan ska finnas i butiken. Jordbruket är inte så värst lönsamt, här i dalarna försvinner det bönder under varje vår. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| spider: genom att minska tiden man ägnar sig åt tjuvjakt, hembrännig eller gunga på verandan så finns mycket tid till att cykling och göra det som Anders-72 gör! Problemet med bilarna och den smala vägrenen är ju snart löst. | |
|
Att damma på med en saftig miljöskatt på bränsle här i Sverige kommer nog ändå inte att rädda världen - vet inte hur många nya bilar det reggas i t.ex Indien och Kina bara i år, men nog blir det mycket högre extra konsumtion där än vad vi sparar här. Mijöargumentet håller liksom inte.. |
|
|
Steaman din bild om vad folk gör på landet är ca 100 år för gammal, ta dig ut ut storstaden nån gång om du törs |
|
|
Tanken bakom "miljöskatt" eller vad det kallas, måste det väl tyvärr se ut så, easy money för alla inblandade. Stat, kommun och landsting bedriver inte mycket välgörenhet och dessutom blir köttberget (40-talisterna) och även 50 & 60-talarna äldre än många blev som föddes i början på 1900 och med ett relativt ohållbart pensionssystem kommer kostnaderna att skena och arbetstillfällen att minska. Av miljöskäl så är nog effekten ringa, det är antagligen inte användandet av fossila bränslen som tar död på männskligheten utan snarare bristen på mat. Hela asien fullkomligt exploderar av arbetstillfällen och ökar deras konsumtionskraft och konkurensen om maten kommer att öka och ingen vill göra avkall på sin standard förutom u-länder som trots bistånd står och trampar i 1800-tals standard. Håller med steaman, konsumtionen ska beskattas, inte tu tal om saken. Tyvärr blir ju produktionen oxå drabbad som kanske försvårar utvecklingen av mindre företag. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Nog finns det mat eller möjligheter att producera mat för hela jordens befolkning. Det som är en mycket större fara, och som förmodligen kommer skörda många människoliv det här århundradet, är alla sjukdomar som penicillin inte kan bota längre pga det ökande antalet resistenta bakterier mot penicillin. Stora epidemier kommer förr eller senare bryta ut och döda miljontals människor både i den rika världen såväl som den fattiga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.