AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.340

Hur många Sv-sålda Imolaröda M3 E46?

Sida 2 av 3
Visa användare
29
CBjorkman75
M3 e46 -03
BraveDave: Kanske mig du såg isåfall?

Länk

Och ja, den är svensksåld.
CBjorkman75: Det måste det absolut ha varit. Var på väg till IKSU när du kom åkandes. Riktigt snygg är den, och kul att se lite M3'or i verkligheten ibland.
Visa användare
29
CBjorkman75
M3 e46 -03
Ja då var det nog jag, jobbar mittemot IKSU :)
Haha, men dåså.. Då kan det mycket väl ha varit dig jag såg där. ;) Grymt snygg bil du har iaf, önskar man kan köpa nå sån där från bil sen när man får en ekonomi som tillåter.
O jag äger en, Manuell -02a med alcantara. Rullar i Borås
Visa användare
29
CBjorkman75
M3 e46 -03
I fredags sålde jag min tidigare nämda m3:a. Bilen blir dock kvar i Umeå, en polare köpte den.
Le
169
Leffe75
Audi A4 2,0 TFSI Quattro avant -09
Jepp jag köpte den Imolaröda M3:an i Umeå o är sååå nöjd:)
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
CBjorkman: Jaså, redan tröttnat på m3an? Vad blir det för något skoj nu?
Visa användare
29
CBjorkman75
M3 e46 -03
Nej verkligen inte tröttnat men köpt hus mm så det kan vara skönt att dra ner på kostnaderna lite grann. Ska fara och kika på en riktig sniksportbil imorgon, en Porsche 944. Tänkte att det kunde vara ett roligt alternativ till en "vanlig" billig bil. Vi får se hur det går...

Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Jag har ingen imolaröd M3:a men det var jag som sålde 18" hjulen till dig i stockholm, Björkman.. :) hehe
Den som sågs i Fjärås är min gamla (bodde där innan) och är samma som nu rullar i Halmstad med CSL-luckan och masa mer shit på.

Mvh,
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Imola: Jaså, det är din gamla som den äldre herren som kör förbi våran lägenhet var och varannan dag har? Ser iaf ut att vara i grymt bra skick, dock så körs den nog mest till affären nu för tiden hehe =)
Den måste ha gått över 10 000 mil nu, men var iaf i helt okej skick. Vart alla andra delar som satt på tog vägen har jag ingen aning om.

Mvh,
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Det ligger en imolaröd 01:a ute på blocket nu, någon som har nån info om denna?

Länk

Ser fin ut av bilderna att döma. Men vad betyder momsbil? Det klingar inte bra i mina öron av nån anledning.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
coldhex: jepps ser fin ut. Lätt finaste färgen :)

// M.V.H. Daniel
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Antar att du har en sån :-)

Nu inväntas svar från säljaren. bemötande och förhandlingsvillighet får avgöra om jag går vidare. Men snygg är den!!

Nu är ju 330:n såld i vilket fall, det ger ju en viss handlingsfrihet :D

Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Jag kollade på den i går. Det negativa var blästrad i fronten, alla fälgarna rejält trotoarskadade, airbaglampa som lyser, bortslarvad servicebok, sprucken vindruta.

I övrigt hittade jag bara en liten bula, knappt något dörruppslag så den var fin i lacken i övrigt. Gick bra i motor, vevstakslager bytta på garanti. Enligt säljaren servad på samma ställe hela tiden så det skulle i så fall gå att stämpla upp en ny servicebok. Säljaren kunde även åta sig att lacka om fronten och byta ruta. Airbaglampan är väl mer osäkert då den varit inne för kontroll utan att de lyckats hitta felet. Kan ju dock vara så att de bara inte kollat tillräckligt noga...
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Om säljaren vill lacka om fronten och byta rutan, samt få alla stämplar från verkstad så är det inget å tjafsa om om bilen är fin annars, imolaröd är verkligen najs...ang airbaglampa så tror jag det finns nån sorts sensor som kan spöka för just airbag....inget märkvärdigt enligt mig.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Tack Johisco för infon.

Bortslarvad servicebok?...hmm, även om det är i sin ordning så är en dålig känsla i mag-gropen ett dålig början på ett bilägande. Och elfel och liknande vill jag inte veta av. hmm ja, nu blir jag allt tveksam. Men, men det är säkert bara jag som är paranoid.

Echelon
BMW 320d e90 -06
Älskar också den imolaröda färgden dock har jag den på insidan istället för på utsidan :P

Ang. servicebok är det väll inte så farligt så länge han har hela servicehistoriken? dvs papper osv på alla servicarna? Det är ju trots allt bara en ägare och är den då servad på samma ställe så borde det stället kunna fixa ut servicehistoriken åt dig?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.