AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.066

Michelin sommardäck vilken modell ?

Sida 2 av 2
E3
1.828
E36
USA bilar
Helt rätt tänkt Erik att göra hjulinställning innan du satte på de nya däcken.
En tanke bara ang dina punkteringar, var det en ny punka, eller en dåligt reparerad skada från förra gången? Tyvärr slarvar faktiskt många gummiverkstäder med reparationerna.
235/45-17 är inte någon direkt ovanlig dimension idag, reagerade lite på priset iallafall, hos min däckjocke kostade 235/45-17 Michelin Primacy 7600:- klart på bilen när kompisen skodde om sin Merca förra veckan..

WAN: Bra komfort med 30 profil och 21"? Ja.. allt beror ju på vad man jämför med, och jämfört med järnhjulen på hästkärrorna.. så vete fasiken om inte hästkärran är bekvämare
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
E36. inte alls obekväm på något vis luftfjädring på bilen leveras med dessa hjul på alpina b7.
Er
216
Erik N
MB E350CDI BlueEfficiency 4Matic kombi -12 Avantgarde AMG Sport Edition
E36: Jag misstänkte först att det var en dålig lagning, men han krängde av däcket medan jag stod bredvid och visade mig den gamla lagning.
Jo, det låter som jag kanske betalar i mesta laget :-( Frågade först på PS2 för ett par veckor sedan och fick då priset 2250 kr/st. När jag nu frågade en annan på samma firma på Primacy fick jag ett pris på över 3000 kr/st! Och då påstod han att det var 35 % rabatt på "listpriset". När min punktering var färdiglagad kom och sa att han pratat med chefen och kunde sälja även Primacy för 2250 kr/st..... Verkar vara prissättning på samma sätt som t.ex. målarfärg eller VVS-prylar....
När jag tankade häromdan skyltade macken med Primacy 225/45-17 för 1900 kr/st monterat, vet inte säkert om det var HP.
Så jag kanske betalar för mycket då, får se om det går att omförhandla....

Med vänliga hälsningar
Erik Nyström
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.