|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
0.54 i snitt på 6000mil verkligförbrukning, kör mestadels stad. |
|
mrLinne |
Jag har precis trimmat min bil å dom sa att bränsleförbrukningen skulle gå ner landsväg. Förut låg jag på 0.45, nu 0.55 så dom lovar för mkt. Funderar på att lägga in orginal igen. /Gino... |
mrLinne |
Precis tankat å slog L/milen på räknedosan. Blev 0.66 blandad körning med trim2. Inte så jättebra, men jag är tung på foten. /Gino... |
| Lagt på vinterdäcken 195/55 -16 och sista tanken hade jag en förbrukning på 0,42 i snitt. Verklig förbrukning. Mätaren i bilen visade då 0,41. | |
| 6,0L/100km är min nu efter att ha gasta lite extra lite extra med första tanken. | |
| 0.5L/100km på färddatorn med 16" friktionsdäck , mest landsväg ca 10mil var dag. | |
| 0.53/mil var den verkliga förbrukningen på senaste tanken när jag tankade igår. | |
|
Hejsan är det sådär låg förbrukning även på 04-06:a 118d ? Är sugen att åka billigt till jobbet. |
|
|
F20 118d 2013. 0,51 i snitt mätt per månad alla månader jag haft bilen oavsett sommar eller vinterdäck. Kör 205mm breda sommardäck på original 16" alufälgar och 195mm breda vinterdäck (friktionsdäck) på plåtfälg. Exempel på resultat jag uppnått på några långkörningar nedan: -Långresor med 95% motorväg 0,47-0,49. -Långkörning med mestadels landsväg men även en del motorväg och stadskörning 0,44. -Mycket försiktig landsvägskörning mätt på en längre sträcka 0,40. |
|
|
Uträknat faktisk förbrukning mellan tankningarna så ligger min på 0,47, då visar bilen 0,42. Det är mest motorväg men även stad, kurvig/backig småväg och landsväg. Det lägsta jag uppnått på en 6 - 7 mils sträcka är 0,38, alltså bilens visning. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
| fått ner min 120d som jag ägt med bsr chip till 5,65 vilket jag tyckte var bra. | |
| Har precis börjat testa min 118d Xdrive, sprillans, mest landsväg ocj lite stad. Generellt lugn körning, 0,51 enligt datorn, har inte tankat den en andra gång än, så vi får se, jag återkommer,,, | |
| Jag hade min 118d e87 till hamburg i somras ca 130 mil. Körde aldrig under 130 (snabbare i tyskland). Långa Köer i hamburg o vid färjan, lastade bilen med 18 flak öl på hemvägen (det gick att ha allt i bagaget efter öite pusslande) o så vidare hem. På bilen har jag 18" 225 breda däck o den snittade 0,47 under resan vilket är jätte bra tycker jag. ;) | |
|
Körde lite norgesemester med min då kom jag 119mil på 48L tankning. I vanliga fall så kommer ju mellan 100-105mil på full tank (brukar gå i ca 47-48L när jag tankar full då står mätaren på -15km till tom tank ca. Min är en 118d producerad 0309 och är 3dörrars och har manuell låda. Kör även med redline dieseltillsats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.