AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.956

Köpa M5 e39, vågar man?

Sida 3 av 3
Lasse Karlsson
Den där första som FinnUbbe föreslog (blå02:a) verkar ju fin, men håller med honom att det är för dyrt! kanske runt 230 papp vore rimligt! Sålde min 02:a för ett drygt halvår sen för 223 papp, och utan att skryta, vill jag nog påstå att den var minst lika fin, och då fick köparen med kanonvinterplattor! iofs hade min gått ca 8400 mil, men 265 tusen! Nej! det är för mycket!!

HA DET!!
Lasse Karlsson
Tittade fel ang priset i tråden ovan! 285 papp!! aldrig i livet!! Han verkar ju inte heller direkt prutbenägen, säljaren!! Han lär gå ner runt 50 lakan för att få sålt, tror iallafall jag!

HA DET!!
Lasse Karlsson
Här är jag igen!

Roade mig med att gå in på sidan Beg-bilspriser, vad är din bil värd och där göra en värdering av min gamla M5:a! Har efter några bilaffärer på senare tid, lärt mig att det värderingspris man får där för privatförsäljning minus cirkus 5% ger en ganska bra bild av vad man kan tänkas få för sitt objekt!

Med min bil som bas, milen ändrade till ca 6000 som kärran högre upp i denna tråd skulle priset hamna på ca 220 lakan, och då hade jag, även kanon-vinterdäck som gick med i köpet!

Summa-sumarum: strax över 200 papp, det är vad jag tror, ovan i tråden nämnda försäljare kan få för sin bil!

HA DET!!
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Den 5000 milaren som Ubbe tipsade om är precis ett sånt objekt jag söker. Men precis som du beskriver är den alldeles för dyr. Kan tänka mig att betala nån krona över 200k men inte 285!! Vill inte ens ringa på den då säljare som ni säger inte verkar prutsugen..

Ska kolla på en m5:a på Lördag igen. En 01:a. I stort sett den utrustningen jag söker. Enl. säljaren ska den vara mkt fin så jag hoppas på de.

Annars får man väl köpa sig en m3 e46 igen :)
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Ribban:

Om jag kommer in på min utbildning så kan min bil eventuellt vara till salu.
Det är en 00a som har gått 8500 mil, en tidigare ägare och nästan all utr,
det som fattas är elrollo och pdc fram. Har t.om. lite individiual utr. så som tv/vhs bak, trådlösa sennnheiser lurar samt radarvarnare.

Jag lovar att skicket är extremt bra!
Tittade på över 10 bilar innan jag hittade den här.
16:9 skärmen kan köpas ny för 3400kr.

ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Ribban_ är det mekanikern Robert i sthlm i eller?

"It's furious to be fast!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.