|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som frågan lyder, har en 330, enligt föregånde ägare så skulle det vara en clubsport, var farsan som köpte den för flera år sen så han brydde sig inte kolla om så var fallet. Funderar själv nu om det är det eller inte. Bilden finns i mitt galleri, men kan man kolla på chassi nr eller liknad. Hittade en lika dan på blocket, ända skillnaden jag ser är clubsportlisterna som den har. På våran står det M Länk | |
| En clubsport hade väl en vinge på bakluckan, eller minns jag fel? | |
| Tittade nu på bilen du länkade till på blocket. Den har clubsport-vingen, men bilen i ditt galleri har ingen vinge. | |
| De clubsport jag sett har alltid haft den vingen som bilen du länkar till. Det har även stått just clubsport (sett det på någon osäker om det gäller alla). Vad jag kan se har din ett vanligt M-paket och är således ingen clubsport?! | |
|
Ja precis, Clubsport hade väl vingen, och även ett par hörnsplitters där fram. Jag tycker att du ska vara glad att du inte har Clubsport. Utseendemässigt i alla fall. :-) |
|
| Den har en liten vinge, men inte en sådan aom länken visar. Hörnsplittsen.. nja och vingen var väl heller ingen höjdare, men det var ju de där 10 extra hk som jag gillade :) Men enligt vv så har bägge bilarna 170kw.. | |
|
Finns det någon som bekräfta de 10hk mer som anges och finns det mer som skiljer clubsport? Är på jakt efter en 330i men sedan och M-paket i årsmodellerna -03 -04 tycks inte växa på träd. Kanske blir det en ci ändå... Om det inte är emot reglerna får ni gärna PM mig =) |
|
|
Ni klagar på vingen... Länk ;) |
|
| Haha, ja jäklar.... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ännu en flåklypa :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| "smakfullt stylad", mycket ska man läsa... | |
|
Clubsporten har inte 10 hk mer än standard 330n. De är exteriöra delar endast i clubsport paketet vad jag kan minnas. Länk |
|
|
Dvs clubsport är alltså m-sport + vinge + splitters + instegslister Länk |
|
| Tack för den informationen wendtan! | |
| Nu har jag inte kört någon clubsport på flera år, men jag har för mig att den hade lägre och hårdare fjädring än vanliga 330 Ci med M-paket. | |
|
Nocken: Det var samma art nummer på sportchassit på en vanlig coupe som på en clubsport när jag kikade i ETK iaf. Jag kan kolla en bil till för att vara säker. Länk |
|
| har för mig att clubsport utöver det wendtan nämnde även innefattande en specifik klädsel av läder/alcantara/tyg med diskret mönster i //M-färgerna blått och rött, liknande den i M5 e39. | |
|
Här finns hela sanningen: Länk De listar standard sportchassi som sänker 15mm som en "feature" i clubsport paketet trotts att det var standard på E46Ci. Hur som haver, jag har parkerat bredvid en e46 clubsport i estorilblått och den var exakt i höjd som min fd 330 Ci med sportchassi från fabrik. Urriven ljudisolering bak var intressant, precis som HFR skriver var det en specifik inredning standard med. De 3 clubsport bilarna jag sett live har alla haft helläder. Alucube listerna var även de standard. Länk |
|
|
Längst ner i artikeln går de igenom clubsport chassit, de hävdar bestämt att den är hårdare satt och då är säkert fallet så. Men lägre än sportchassit är den vad jag kan komma ihåg inte. Så Nocken du hade rätt :) Länk |
|
| Varifrån jag fått det att clubsport skulle vara lägre vet jag inte, men när jag körde den kändes den ovanligt hård. Jag kanske bara tog för givet att om den var hårdare så var den också lägre. | |
|
Ditt minne verkar det inte vara något fel på, annat är det med mitt teflonminne... Hur tyckte du den kändes kontra din 330 E46? Hade du sportchassi på den? Hårdare förstår jag, men kändes de rent av för hårt vilket de är inne på i artikeln? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.