AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.634

Äntligen har man fått sitt Eisenmann!

Sida 2 av 2
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
så, nu istter mitt eisenmann system monterat. väntar med späning på hur de kommer låta efter 100mil. har en viss skillnad, men hoppas de kommer låta mycket mer.

vi monterade det med klamrar, är det bättre att svetsa?
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
"låta mycket mer" gör det inte. Ialf inte i mina öron. Självklart är det bättre att svetsa blir ju 100% ig om det görs rätt, klamrar funkar men man får nog kika till nåt år om det har hänt nåt
Gemini__
Bara som en referens så lät det "mycket mer" när min dämpare var inkörd, så det är bara ut å gasa mao =)
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Ja så som de låter nu s¨måste jag säga att det är en besvikelse.. men vi väntar och får se. har läst många trådar om folk som har tyckt samma och tom nåra som inte hörde ens nån skillnad för att sedan höra skillnaden efter en 100mil
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Vad är du besviken på? Låter det för lite...är det för skrikigt? Det ska borde inte va någon skillnad på ditt o mitt 4x76 i race.Kan väl inte bero på du har Z4 ?? Eller oxå har vi olika krav. Mitt kan får inte låta mera har för mig en perfekt sound, skulle det låta mera skulle de bli obehagligt köra kupeljudet skulle bli för högt. Hoppas det löser sig. //Z3Kent.

Min bil 2007Länk
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Annars har du ju "innegrejen" jappsdämpare om du vill att det ska LÅTA.

Har åkt i en bmw 525 med sådan och det är häftigt i 2 min sen sitter man och svär över hur illa det låter.
I mitt tycke ska en bil låta som den också går, t.ex en liten japanare med stuprör som ständigt kör mot varvstopp... finns det något mer irriterande?
Nu har jag svamlat färdigt \Martin
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
till en början tyckte jag att det lät för lite och knaske lite skrikigt. Nu efter ha kört med det nåra dar börjar de kanske låta lite mer. Körde ner cabbat idag och då hörde jag att de lät klart mer än orginal. däremot låter de fortfarande mindre än orginal på 6e växeln på motorvägen när man ger gas, men de kanske är behagligare?

Jag kanske är bara inte van med att de ska låta skrikigt och kanske inte kommer höras lika påtagligt. Nåja vi kör vidare och se vad som händer.

Men nog vänder sig alla fotgängare när man står och gasar lite på rödljuset :)
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Det ska inte låta för lite skrikigt i något läge...mera tryck dovare i hela registret underbar sound som stärks vid motorbromsning, hur kan det låta mindre en originalet det system? I tomgång ska det låta djupt dovt för att sedan trycka djupt direkt vid gas. Du har väl rostfritt rakt igenom vidare till kat? Borde du märkt när du kapat till nya. Hör med Jimmy nåt är fel i så fall om du inte nöjd synd ja inte bor nära fick du prova lyssna. Ett Eisenmann ska man vara nöjd med finns inget bättre helt enkelt. Lycka till nu! //Z3Kent

Min bil 2007Länk
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Jag börjar gilla ljudet mer och mer nu faktiskt, fick chansen att stå utanför när en polare gjorde en pass by. upplever faktiskt att de börjar låta mer nmu och dovare. men på tomgången hörs de fortfarande inte så mycket och som jag sa på motorväg, 6e växeln när man ger gas låter mindre än orginalet.

Men jag börjar bli övertygad att de kommer att låta mer...
z4power
fick du med 4st avgaspipor?
som på denna?

Länk
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Far ut å bränn ur bilen riktigt Hårt så avgasssytemet blir riktigt hett, så det smäller å knärtar från det, efter en sådan körning så brukar det ha goat till sig ;) .. det funkar, prova så får du se.
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Det finns inget bättre än eisenmann. Nu har du haft ditt system ett tag, känner du dig nöjd med ljudet nu?
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Måste kommentera denna tråd då de var jag som startade den :)

Jag är sjukt nöjd med mitt Eisenmann och JA, det låter till gränsen ingenting när man monterar det. Tycker nästan det är låter ännu mer idag än efter jag hade köt med den 150mil.

Med sport knappen avtryckt och man är normal på gaspedalen är den diskret vilket kan vara riktigt skönt om man vill cruisa och inte höras.

Se till att dämparen är riktigt varm, tryck in sport knappen varva ordentligt och snabbt upp på andra växeln och släpp gasen så hör man fina toner!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.