|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Så äntligen har man fått det, vänbtar nu på att montera det under nästa vecka. Måste säga de känns ganska lustigt att man har betalat 6k för en "plåtburk" Återkommer när det är monterat.. | |
|
Inte vilken plåtburk som helst! Grymt avis. Har du kollat om det var sotigt inuti? I så fall är det provkört...... |
|
| sotigt inuti, hur menar du? | |
|
Gratulerar, har själv eisenmann's 4x76mm och är rätt nöjd. Det är diskret när man cruisar runt men morrar fint när man drar på :) |
|
|
Gratulerar med! De lär testa alla system innan leverans på fabriken så de håller vad de utlovar ang effekt och ljud, du fick väl en liten dit svetsad bricka där det står till o med konstruktören på. Jag grymt nöjd med mitt 4x76 och det var svindyrt. Inga problem med besiktningen heller. Lycka till med montaget. //Z3Kent. Min bil 2007Länk |
|
|
jag tog faktiskt 2x76 då priset och monteringen är betydligt mindre och att ljudet är densamma enligt xerius racing. z3kent: där sa du nått intressant, så som jag har läst så skall man få några extra hk (typ 7hk) på köpet. Jag har alltid haft för mig att man får extra hk genom att byta en dämpare är en myt utan att modifera motorn. plus att dämparen väger mindre än orginal vilket innebär lägre tjänstevikt |
|
|
Ja ljudet är säkert lika ja valde "race" vad du en valde så kommer du bli grymt nöjd, montaget blir dessutom betydligt enklare för dig jag fick ju ta upp ett extra urtag ur bakspoilern vilket inte var så lätt det gäller bara du är noga mäter var du ska göra kapningen så att dämparen kommer rätt annars passar inte gummiupphängningen. Jo några hk får du på "köpet". //Z3Kent Min bil 2007Länk |
|
| från 201 rwhp till 207 rwhp fick jag när jag hade bytt till Eisenmann så lite ändring gör det men troligtvis inget du känner rakt av. | |
|
Jag valde oxå race, som jag väntar med spänning att få höra det samt att köra in det efter 100mil. fan. z4: 6hk plus att systemet väger mindre. inget man kan känna av? |
|
|
bmw_patricia: tænk nu på att den ska køras in hårt :) // M.V.H. Daniel |
|
| Spajjs: jad e är det jag har fått höra oxå, för att de ska låta mer. Motorvägskärning är inte hårdkörning? gäller väl att ligga på låg växel och varva mycket. | |
|
Skulle oxå tro att det e högvarvning som gäller så man blåser ut systemet riktigt. // M.V.H. Daniel |
|
|
Vad skulle göra att det låter mer bara för o gasa i 100 mil??? Nonsens...tycker jag mitt system liksom ditt levererar direkt.....låter är kraftfullt. Gör varken fram eller åter gasa som en tok i 100 mil...//Z3Kent. Min bil 2007Länk |
|
|
Mitt system som jag hade på förra E46 lät mer efter ett tag än den gjorde som nytt. Säker att du inte köpte ett beg system Z3kent? // M.V.H. Daniel |
|
| Z3 kent: alla jag pratar med säger att att de har en inkörningsperiod på 100mi och först efter kommer de rätta ljudet. | |
|
Nej mitt system var helt nytt. Ja då kan ja ha fel då men jag märkte då ingen skillnad efter 100 mil..låter så rart från första stunden. //Z3Kent. Min bil 2007Länk |
|
|
Z3kent: kan det bero på att du inte kört in systemet på rätt sätt då? // M.V.H. Daniel |
|
|
"kan det bero på att du inte kört in systemet på rätt sätt då?" Vad är senaste rönen om inkörning av avgassystem? det låter lite lustigt i mina öron iallafall :) Nån som vet om det är glasfiberull eller stålull i en eisenmann dämpare? |
|
|
Att köra in ett avgassystem är trams i mina öron. Eisenmann systemet ändrar karaktär efter ca 100-150 mils körning. Då har dämpmaterialet fått den mängd värme det skall och låter så som det är tänkt. Länk |
|
|
Vart har ni beställ erat Eisenmann ? Har bara hittat det på stylabilen, men där går det ju inte att välja race eller sport. Sen vilket låter bäst av dessa? Vill ha så mörkt som möjligt, inge jävla fjoll smatter :P Sen har jag en 328ci -99 E46, så jag antar att jag ska välja [316i - 328i/ci (77 kW/ 85 kW/ 87 kW/ 110 kW/ 120 kW/ 125 kW/ 142 kW) Limousine/Touring/Coupè] modellen, eller ? Och till slut, någon som har bilder på e46 ci med dom olika utblåsen, så man ser vilket som ser bäst ut. //John |
|
| Opps, såg ej att denna tråden låg i Z-serien, hoppas att det inte gör något... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.