AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
38.262

Klimatanläggning, långsam tempsänkning mm

Sida 3 av 3
Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Har haft inne bilen på verkstad för lite garantijobb.

Nu fungerar klimatanläggningen perfekt,uppdatering av programvaran löste problemet.
Pe
2
Peak81
120d - 07
Finns det fler som fortfarande har samma problem och som vill gå ihop och kontakta BMW?

Nu på vintern blir det extremt varmt vid mina fötter efter att BMW har micklat med bilen?!
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Såklart att det är ett i-landsproblem som dock inte finns hos SAAB och Volvo. Har samma "problem" i min e39. Långsam kylning och varierande temp. Men trycker man på max blir det nordpolen.

Har tidigare pkt mycket SAAB 900, 9000 med ACC och den fungerar då betydligt bättre. Ställ på 20 grader och sen behöver man inte röra den mer.

BMW är bättre på alla punkter utom just klimatautomatiken.
me
3
mecs
Ingen
Jag har en nyligen köpt 320d -03 som också ger 22 grader då termostaten står på 16,5. Och då jag med bilen i varmgarage försöker sänka temperaturen till 16 grader händer ingenting. Jo - efter 10 minuter kan man känna en svaaag aning av kyla vid fötterna. På fredag har jag tid hos BMW i Falun. De verkade inte vara bekanta med problemet. Men här får man ju intryck av att var och varannan i 1-serien har felet.
Några har skrivit o sagt att allt fungerar bra. Det är alltså inte det här felet på alla. Och två har fått felet åtgärdat på garantin med en uppdatering.
Jag klagar, eftersom jag vill ha 18 grader, en temperatur som inte går att få nu.
Peak81 föreslår att vi går ihop och informerar BMW så de kan greja sina fabrikationsfel så de slipper skämmas...
Min nyligen skrotade 520 från -87 hade en himmelsk ACC.
me
3
mecs
Ingen
Nu har jag varit och fått min 320d undersökt i 2,5 tim. De konstaterade för hög temp och usel AC men visste inte vad som kunde göras. Jag sa att de skulle ta reda på det innan de fortsatte.
Trots att symptomen är identiska menade de att 1-serien och 3-serien har helt olika anläggningar. Jag skulle nog i så fall söka felet hos de komponenter som de nog ändå har gemensamt...
Jag är glad att jag köpt bilen hos en firma där jag kan returnera den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.