AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.173

Nån som vet ngt om denna m3 e46?

Sida 1 av 2
Nån som vet ngt om denna m3 e46?
Länk
Mvh
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Om det är SCE 597 eller SCE 599 så är det BMW Sveriges pressbilar. Kan vara värt att veta.

//Lövet
Ja det är den första av dom. Va menas med det då? Bra eller dåligt?
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Känner han som hade den innan.

Han ägde den fram till för en vecka sen, varför nästa ägare redan säljer den kan jag inte svara på.
.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Mattias

Skulle inte du köpa en B3S ?

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Pressbil = bil som körts stenhårt av alla motortidningar i Sverige ger ett extremt slitage. Det är värt att kolla upp vad som är gjort med bilen, dvs om BMW fräschade upp den, bytte några delar osv, innan de släppte ut den till begagnathallen.

//Lövet
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Att förra ägaren sålde bilen efter en vecka låter mycket illavarslande

//Lövet
Mattias_31:

Nu kommer jag inte ihåg vilken av bilarna de var 597 eller 599, den ena såg jag på Bmw SOlna för några år sen. Den fanns då till salu kommer inte ihåg det exakt miltalet, men den var rejält sliten. Alla fälgar var repade huven hade väldigt många stenskott såg ut att vara mera slitage än vad som är normalt. Nu var detta några år sen så allt kanske är fixat?

Lite info om 599:

Länk
Andreas1981// Tänkte ringa han och höra vad han har och säga om bilen.

starre// Enligt säljaren är det bara ett stenskott och bilen är i kanon bra skick. 599 är det inte iaf men tack för länken.
A.G// Jo det var ju det jag hade tänkt hehe.
Såg bilen igår.
Skicka privat så kan jag svara på fler frågor!

München
Står nyskick i annonsen, tror inte den hade ett enda stenskott när den var ny, och bilen har rullat 8-9000 mil..., "individual" TSW-edition?? och att han nyss köpt den bådar inte gott, gör ett M-test eller be honom göra det.

/Micke

Länk
Såg att han gjort M-test, bra det om det inte är gjort för länge sedan.

/Micke

Länk
M-testet är gjort 030909 så det är inte ngt att ha. Köper den aldrig utan M-test.
München // Du har ett mess. Är tacksam för snabbt svar.
Mvh Mattias
Måste bara uttrycka min irritation över annonsen. Min smärtgräns är ändå ganska hög och jag har inte för vana att delta i diskussioner som syftar till att klanka ner på annonser. Detta är rent av min premiär i ämnet.

Ord som "INDIVIDUAL" och "TSW-EDITION" redan i topic får mig att rygga tillbaka kraftigt med mindre sura uppstötningar som följd. Jag antar att det där med TSW helt uteslutande syftar till de vedervärdiga eftermarknadsfälgar som nu sitter på bilen. Jag vet inte riktigt hur det där med hjulen är tänkt, men de förefaller vara minst en tum för små i diameter. Tveksamt om en sänkning räcker för att få ett lite bättre intryck - som det ser ut nu känns det som att man kan ställa en Colaburk på högkant mellan däck och hjulhus. Vidare då till tjabbet om "nyskick". Lägg ner, bilen är sju år gammal och har gått närmare 9000mil. Sen följer snack om att det är ett svensksålt toppexemplar och att den inte är buskörd (hallå, en gammal demobil?!?). Fint också att nämna ett M-test gjort på Gustav Vasas tid. Förresten, var Phoenix-gul ens en färg ur Individual-programmet? Jag finner den lite för vanlig för det, men kan ha fel. Om jag har rätt blir annonsen bara än mer tragisk. Hoppas att jag är helt fel ute...

Det enda som speglar säljarens prat är priset. Nu ska jag klä mig i svart, slå på Kents senaste skiva och göra något vettigare än att sitta här och irritera eventuella spekulanter ;)
Freddesix: Håller med till 110%.

Och att använda ett M-test från 2003 som säljargument är ju helt sjukt, om jag letade bil nu hade den gått bort direkt.

/Micke

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Däck+fälgar = 60.000kr? TSW-fälgarna ligger väl på 3-3500kr/st = ca. 13.000kr. Det står ju inte vilka däck det är men 47.000kr för fyra däck...

___
//Ulf
Blir inte den, är för mycket som inte stämmer. Är bra fortsätta leta.
Mvh Mattias
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Antar att nuvarande ägare har läst denna tråden eftersom att numera är reg.plåten bortplockad...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Och den kostar 25000 mindre nu.
Mvh Mattias
Hehe, en så kallad tvärvändning. Ny rubrik och bättre bilder samt en kraftigt redigerad text där de värsta dundertabbarna är bortplockade. Inga fler bilder direkt tagna från sidan varför den värsta avgrunden mellan hjulhus och hjul inte längre syns. Det senare får helt enkelt bli en liten överraskning för eventuella aspiranter. Klokt också att helt fimpa idén med interiörbilder. Skinn som ser ut som att någon tappat en flaska solskyddskräm över stolarna och 4:3-navin är kanske inget som rimmar med nybilskänslan ;)

Att regplåten är bortplockad på bilderna och att ingen info om regnumret finns i annonsen talar för sig självt. Nej, jag köper inget dravvel om att han vill vara anonym och nej jag är heller inte imponerad av hans taktiker. Alla kort på bordet, annars får det f*n vara. En uppriktig annons med ägarhistorik etc. (ja, de finns och är föredömliga!) hade gått mig onoterat förbi.
Det är inte han som säljer bilen som står som ägare heller:)
Mvh Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.