AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.240

hej svag signal till centrallås ?

Sida 2 av 2
ja ja allt detta stämmer ej på denna bil kanske det är en förtäckt trabant För boxen med vit kontakt har jag ingen färger oklara Jag har en aluburk stående och 2 boxar stora som en cigask ligger inträdd i fack rakt fram till v om detta kopplingsplint.
har läst lite vad är att koppla diod mellan centrallåsmotor och larm Hur fungerar detta
översättningstabell för centrallåsstyrning från sjöbergs hur tolkar jag denna Vilka färger ska kopplas var och hur på cobra 3190
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kolla elschemat här: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
har kollat men det stämmer ej heller Funderar på detta med diod
nu är det klart går på 2 alternativ växlande relä före centrallås eller bara sätta en extra motor ex förardörr Då kan man använda blå/gråoch vit till den extra centralmotor bara klippa dom vid v högtalalare Motorn passar perfekt om man lossar dörrlåset och sticker upp pinnen i ett mellenrum som finns där.
gå tillbaka och kolla hur jag löste det Mitt svar kom på fel plats hamnade tidigare
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Du HAR kopplat på fel sladdar, du ska inte koppla dem till motorerna direkt (vit & grå/blå), utan till modulens ingång för att styra låset. Du ska koppla + till vit/svart repektive vit/grön till ZKE-modulen för att styra låsen.

Allt finns att hitta i ETM - kolla sidan 295 och framåt, färgerna stämmer exakt.

Men jag vill ge dig ett gott råd, ta det inte som kritik: Be någon som förstår sig på detta koppla in det, gör du fel kan du lätt bränna el-komponenter för 1000-tals kronor...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
jag hittade ingen zke modul Hur får jag upp den sidan på etm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.