|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| @Steaman:Du kanske har rätt, tycker dock inte alls jag stickar ut i min omgivning, har aldrig fått negativa kommentarer och i garaget parkerar jag bredvid en sprillans ny A5 3,0 TDI - Hur skulle en vanlig 3-serie kombi också sticka ut, det är ju ingen Ferrari precis ;D | |
|
Jag har ändå ganska svårt att se hur man har råd med en ny 335iAM oavsett prioriteringar om man räknar sig själv till "underklass"... Men det beror ju såklart på hur man definerar underklass. Mvh Johan |
|
| @Grelle: Jag är bygghantverkare, jobbar kvar i Danmark - lönen är drygt 33000 DKK/mnd., ingen hög lön precis jämfört med IT sektorn osv., men ok för en byggjobbare. Har också investerat lite i aktier och fastigheter, så min ekonomi är väl bra. Men jag är väl fortfarande underklass, eftersom jag saknar akademisk utbildning och är timlönsanställd. | |
|
Precis, överklass blir man inte av pengar. Men man kan alltid vara en gentleman! Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Vad är vissa pensionärer och vi studenter då som lever på under 10 000kr i månaden?! Superunderklass? Du är 100% medelklass enligt mig! =) Mvh Johan |
|
|
Vad kostar en 335iAM Touring i Danmark egentligen. Måste vara en förmögenhet i svenska pengar... Antar att det är skatten som gör det eftersom jag har hört många skåningar åkt över sundet och köpt en bil i Danmark. |
|
|
33000 DKK = 41725 kr. Alla har vi olika definitioner men underklass var nog att ta i en aning ;-) Men med den lönen så går det helt klart att dra runt en 335 om man prioriterar det. Det klart att man kanske inte kan ha hus, motorcykel, båt osv också på den lönen men att bara dra runt bilen är nog inte omöjligt. De flesta människor som jobbar skulle kunna åka Ferrari 355 men då blir det inte så mycket över till annat. //Lövet |
|
| @ vsurapol: Grundpriset för en E91 335i med automat är drygt 800.000 DKK. Lite utrustning som tex M-pkt., comfort pkt.,xenon, panoramatak osv. och priset överstigar 1mill. DKK = 1.25mill SEK. I Sverige är priset under hälften....Är jag glad att jag som dansk bor i Sverige - you'll bet I am!:D | |
| Enda fördelen med att katergoriskt betraktas som dumdryg vårdslös viktigpetter av andra trafikanter pga märket man kör är ju att dom flesta blir ganska nervösa när dom har backspeglarna fulla med bmw-front. Detta märkte jag tydligt förra veckan när jag och en kompis körde hem från blekinge längs e22an, ungefär varannan bil gick ut på vägrenen och släppte fram mig men dom gick tillbaka igen fort som f*n så fort jag hade passerat så min kompis som åker mondeo fick bygga sig en egen fil om han skulle om. | |
|
Phoebos: perfekt!!! Det är så man gör för att ha råd med en 335i alltså. Och här sitter jag och slavar i Stockholm som en kontorsråtta till en lön motsvarande din veckolön i Danmark :-( Limhamn i Malmö ska visst vara trevligt att bo i... |
|
|
Jag har märkt det med att folk beter sig lite konstigt på vägarna när man kör på vägarna. Men att den var så dyr i Danmark är ju helt tokigt ! Jag är också en kontorsråtta, jag borde ha en 335 i stället :) det är jag värd, för mitt jobb är fan så jävla stressigt. Är det därför man blir chef för att jobba 60-70 timmar i veckan o alltid tänka på jobbet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.