|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
|
Jag va bara tvungen... Länk ;) |
|
|
Miraculix..... Självklart ska du också komma... Tycker bara att det blev märkbart tyst i denna tråd när datum kom på tal.... Men som det ser ut nu blir det jag, Big Tom, Miraculix och E55 AMG. Har inte hunnit kolla med mina polare: Alexis (rs4 b7) Peter (Porsche boxter s-05) och Felix (M3 csl). Tror dom kommer i alla fall... Sen skickade jag en post till en kille här på forumet som heter "broklyn" men han har inte svarat än. Brorsorna cado och monster femma har inte heller svarat på datum förslaget men om jag känner dom rätt så kommer dom att dyka upp. Om alla som jag försöker få ihop kommer blir vi 10 st bilar. Vore kul om några fler kunde tänka sig att joina. Kanske någon med nya M3:an eller nåt vore ju galet kul.... M.V.H Dennis |
|
|
DennisH Vi kommer ;) |
|
|
Kul cado!! Eftersom den här tråden har blivit ot så la jag upp en tråd under träffar o sammankomster med namnet "Träff i Stockholm den 24 eller 25/5" Hoppas att några fler nappar, vore ju kul om vi blev ett stort gäng:-) M.V.H Dennis |
|
|
Cado har testat en c55 AMG 2005 367hk, han funderade kanske på att byta den mot M3:a. Han tillochmed filmade mätaren 100-200 :) och han vart ganska besviken efter testet. Länk Har för mig att det var en kombi iaf? Mvh |
|
|
Nu har jag fixat en mätning med driftbox 100-200km/h och mailat gti-mannen och flåklypa (om du har din gamla mailadress kvar som jag fick förra året) 100-200km/h gick på 8,6sek |
|
|
Ryk 330xi Great!!! |
|
|
ryk 330xi Tack för loggen.Riktigt fina tider :) Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Riktigt bra tid ryk 330xi! Mvh Patrik |
|
Sådär nu är det bokat! Vi ses på Älvsjöparkeringen på Söndag 25/5 Länk |
|
|
ryk 330xi Effekt beräkning på din bil (vad den presterar på gatan ) Länk 15% trans förlust Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
|
Alltså helt seriöst nu grabbar. En kille från Merca forumet bromsade sin E60 AMG 1998 (381HK) och som fortfarande är original och ite trimmad hos V-Tech och deras rullar. Bilen gav 478 HK på hjulen enligt V-techs rullar, alltså helt seriöst det ger ju cirka 549 HK i motorn när den inte ens är trimmad, vet dom överhuvudtaget vad dom håller på med? För dom hade sagt till han som äger E60 AMG'n att, "jo detta är korrekta siffror och drivhjuls hästar"... Eller hur ska man tyda detta bromspapper? Ser ju helt konstigt ut med ett vridmoments topp först vid 4800 RPM, max ger dessa motorer ju vid 3000 RPM. Länk ........................................ AMG, Makes your pulse Race... |
|
| Är det inte så att siffrorna kan bli lite lustiga när man kör med automat låda?På en manuell så drar man ju på fyrans växel oftast. | |
| Jo jag misstänker det. Bilen i detta test körde på 3:ans växel, dom borde nog ha kört på 4:an då den är bilens 1:1 växel. | |
|
E55 AMG Min m3 bromsades orginal till 296hk på hjulen och 482 efter kompressor och enligt ess så gav min bra orginal mot många andra dom bänkat. Men visst det du beskriver låter ju väldigt konstigt men jag tror inte du kan dra slutsatsen att alla bänkar är lika dåliga. |
|
|
ryk 330xi >> Vad skiljer din från den svarta M3 med ESS kompressor som var med på Björkvik? Han hade 460 HK i motorn, dina 482 på hjulen ger ju runt 530 HK i motorn och det låter mycket med bara kompressor sats??... men som sagt, har ju ingen aning om vad som är gjort på din bil så du kan ju mycket väl ha 530 hk i motorn om det nu är mera som är bytt? Gör en Rototest för skojs skull och jämför, ynka 1200 Kr är ju som en tandpetare i Amazonasdjungeln med tanke på vilka pengar man annars plöjer ner i bilen ;-) ........................................ AMG, Makes your pulse Race... |
|
| E55---- Det finns lite olika varianter att välja mellan hos ess:-) | |
|
Det finns olika kitt hos ess tuning til m3 e46 Dem nyaste kittet dem har är 500,525,550 hk till en m3 och hk är angivet i motor. Den på björkvik har den svagaste kittet och laddar minst av alla kitt den har 450 i motor. Sen så finns det specialare också med bla 700 kitt från ess tuning Men det ultimata kittet till en m3 enligt mig är Horse power freaks turbo kitt som ger 750 hk i motor med orginal avgassytem på ;) |
|
|
Här har vi den med orginal avgassystem och 750 kittet. Länk |
|
|
E55 AMG Jag har en gamal sats från ess, det är samma som loaded kör med. Dock är min motor orörd förövrigt. Racekattar sitter på och lmm är borttagen. I och med att vi tog bort lmm i år så bytte vi remhjul och ökade laddet lite och fick då upp effekten. Att lägga 1200 på rototest gör jag inte då jag är helt oiintresserad av att ta reda på vilken mätmetod som är tillförlitligast eller mest riktig. Om någon annan gör det vore det såklart skoj att läsa om det men jag har inget intresse i det överhuvudtaget. För mig är det bara viktigt hur bilen går. Enl ess så är det ungefär 15% drivlineförluster och det skulle ge ca 570 i motorn. Org var det 296 och med 15% så hamnar man ganska exakt på vad bmw uppger. Men om det är 500 eller 570hk har för mig ingen betydelse och drivhjulshästarna är ju ett mer exakt värde än uträknad motoreffekt. Men om du vill betala ett rototest och det finns i närheten av där jag bor kan jag göra det ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.