|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
mika: så du har alltså samma fenomen på din bil? intressant... Johan: Jo det är sant, ska kolla det...! Men kan det verkligen rassla från ett hjullager? missljuder har funnits sedan sommarn -07 då jag köpte bilen...då borde väl hjullagret låtit lite annorlunda nu då det gått ett år :) Min bil Länk |
|
|
jo jag har kört 4000 mil minst med rasslet...så ett hjullager kan jag definitift utesluta i mitt fall. jag har inga glapp i några leder efter en förbesiktning på borgs bil i vällingby.så sa meken att framvagnen är i mycket gott skick han kunde inte finna någott glapp alls.jag har påpekat om detta missljud för bilprovningen i 4 års tid å dom har letat å skakat men inte funnit någott.så jag tror att det måste vara lagringen i tornet.som skallrar/skramlar.vid gupp å dylikt. ska fördjupa mig i detta när lust å ork infinner sig. mvh mika schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
ps...jag kan härleda ljudet till höger fram.så det minskar ytterligare felsök för min del.... schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Jag har haft liknande problem på min 525 -02, och i mitt fall var de inre bromsklossarna slitna(!!), detta gjorde att de "skallrade" när man körde över gupp o liknande... Jag har även fått konstaterat att mina skivor fram e rätt slitna, och detta kunde enl. "BMW tekniker" vara en orsak till "mystiska" oljud i framvagnen... Kan nämna att jag fick bytt mina klossar och ljudet försvann till en början.. Men skivorna e inte bytta (försöker bråka om dessa som garantiärende hos bilhandlare), men ljudet har nu efter ca 6mån återkommit..:-( Dåliga skivor då kanske? med tanke på att de kanske sliter ut klossarna i förtid.. Bara en teori... Mvh/Kari |
|
|
mika: Jo jag har kört nästan 3000 mil med ljudet. kkari: mina skivor och belägg fram är helt nya så det kan inte vara där felet är. (Jag skrev tidigare att jag ska byta skivor snart men det beror på att dom jag monterade för en månad sen när jag bytte orsakar minimala vibrationer vid inbromsning ibland...) Min bil Länk |
|
|
e34 briliant...samma här jag har helt nya belägg runt om 200 mil ca.å fina skivor utan minsta vibration... jag drar den slut tanken att det måste vara tornet (lagringen)i stötdämparn.eller själva stötämparen som är dålig.. det är det enda som jag kan tänka mig. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
nu har jag blivit av med mitt oljud fram..nya dämpare +lagring =perfektbil. oljudet försvann. så tyst det blev.... schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
| Då bör det vara lagringen? | |
|
Vi har haft det i annat tråd. "Colaburk med singel i" är från bromssköldarna. Inget annat. Jag spände till de med div kilar mm. för att kolla, oljudet försvann. Självklart ska man köpa nya o sätta dit. Mvh: Zoltan |
|
| Jag har faktiskt samma fenomen på min bil också... Har konstaterat att det är från ena bromsskölden det skrammlar när man kör i gupp... Var ute och gick med hunden för nån dag sen när en e39a passerade och skrammlade på precis samma sätt när den körde i ett litet gupp... Verkar vara vanligt på dom att bromssköldarna skrammlar lite :) | |
|
e34briliant: Hur gick det? Hittade du felet? Vore kul att höra vad det var... _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
min bil skramlar inte längre .å jag har inget problem med mina bromssköldar hela å fina å sitter (fast) gör dom åxå vilken tur jag måste ha.. e34 jag hoppas du får en lösning på ditt problem.. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.