AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
10.293

Pris på 530i M-Sport Touring?

Sida 5 av 5
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Länk

Med sedvanligt prut...
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
BMW64:

Vad du värderade min bil till i April var 110´ och du trodde att jag (om jag sålt den idag) skulle kunna få ut 80´.

Jag skulle nog vända på det lite och säga att jag idag skulle kunna få ut ca 110´ för en bil med samma utrustning och skick. Jag vet oxå att december inte är någon kanon månad att sälja bil i ;-)

Bilen BjörnB länkar till är ju samma bil som diskuterades tidigare i tråden och motsvarar knappast min tidigare i vare sig utrustning eller skick....

Kul att tråden fortfarande lever :-)

God Jul på er alla!!

Mvh Jimmy
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Den 530'n som Björn länkar till är inte körklar för 80'. Det är punka på ett däck och 3st mkt slitna sommardäck, bakrutetorkaren är trasig och gravrost i motorhuven + ett nytt dyrt backspegelglas (avbländbart) så den är kanske körklar för 95-100'

Min bil: Länk
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Hej Jimmy

Ja det gäller att hålla liv i en sån här tråd. Speciellt som jag tror att vi är ganska många som följer trådarna i denna avdelningen av forumet för att skapa sig en uppfattning om priser och när det kan vara läge att köpa.

Jo jag gissade på 110 för din bil vilket var fel men du fick bra betalt=)
Jag skrev att värdet om ett halvår är under hundringen kanske 80...

Jag tror att det är ett mycket bra läge att köpa faceliftad e39 Touring...många till salu och en bensinskräck hos Svensson som jag har svårt att förstå. Vi har idag ett råoljepris på 41 dollar fatet och soppapris på 10 kr litern...Svensoon köper hellre en biogasbil och tankar "mat" än en tysk kvalitetsvagn

God Jul på er alla!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ang Biogas så tror jag tyvärr att du har helt fel. Där jag bor (På Vischan) ;-)
så ligger närmaste mack med biogas ca 4 mil bort och närmaste "större" stad Oskarshamn har inte ens någon mack med det..

Håller med om att jag fick hyffsat betalt för min men den såldes för lite över 140´ (142?) någon månad senare av Jocke som köpte den av mig :-)

Mvh Jimmy
BMW64,

i Linköping har vi Sveriges största biogasanläggning...i den har man kadaver, avfall etc. Tror inte att man använder ren mat eller ens sådant som skulle kunna ha blivit mat i produktionen.

Tjena. Kul att tråden lever. Ja, jag sålde ju 530:n någon månad senare till en nöjd köpare. (ångest). Jag kan säga att jag gjorde ingen större förlust, snarare tvärt om. Så visst finns det dom som vill betala för välskötta E39:or.

Och en Skoda Octavia RS2 blev det. Förbannat trevlig familjebil med uppdaterad programvara, racecat, 3-tums avgas. Dock ingen E39, lite skrammel och missljud får man tydligen leva med... Och man är inte lika maniskt rädd om den som med tidigare BMW, varför kan jag inte svara på. Men inte tvättas den likt BMW:n ca. två ggr i veckan.

Nu börjar det dock suga lite i BMW-tarmen igen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.