|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Måste ju finnas intressantare saker att ängna sig åt än att spekulera i hur mycket betalt jag får vid en eventuell försäljning... Hehe! | |
| Varför sälja? | |
|
Jag skulle reagera direkt om en bil jag var spekulant på hade köpts av tidigare ägare endast 3 månader innan. Det krävs en "vettig" förklaring till detta om man inte, som potentiell köpare, ska börja undra om det ligger några problem bakom. //Lövet |
|
|
Varför sälja?? Jaa, fan vet egentligen. Det är väl att svära i kyrkan, men är lite sugen på en Skoda Octavia RS2. 530:n är en grym bil, men jag tröttnar snabbt. Har som längst ägt en bil i 6 mån. MVH Jocke. |
|
|
Där har du förklaringen Löfgren. Skummare än så är det inte. Hittar jag ingen vettig köpare behåller jag den... Man vet alltid vad man har, men inte vad man får... Jag skulle inte drömma om att sälja någon av mina bilar och samtidigt dölja något. Köparna till mina tidigare BMW har jag fortfarande sporadisk kontakt med, och så vitt jag vet har dom inte varit missnöjda... MVH Jocke. |
|
|
Jocke hur går det med försäljningen? Någon som hör av sig,varit och tittat,många oseriösa osv. Skulle vara intressant med lite feedback. Mvh/ |
|
|
Tjena. Det har gått över förväntan. Inga direkt "oseriösa" förutom några bildsamlare och nån go gubbe som verkade ha en förkärlek att handla bil via SMS... Lutar väl åt att bilen försvinner i veckan till en seriös spekulant, och skulle inte så vara fallet så behåller jag den. Inte värre än så. Men den som köper den får en grym bil, inget snack om saken. Och jag lär väl få ångra inköpet av en Skoda Octavia RS 2 och byta tillbaka till BMW en månad senare... |
|
| Såld till en mycket vettig och seriös köpare... | |
| Grattis! | |
|
Dags med en uppföljning av denna tråden nu när det är december...jag stack ju ut hakan i maj och fick väl en del befogad kritik för det då... Men var står vi idag?...vad är värdet för e39 Touringarna? |
|
|
här är ett exempel: Länk |
|
|
Och här ett annat exempel: Länk /Rickard |
|
|
Länkarna visar att en halvskruttig 530 kostar under 90' och att fina exemplar fortfarande kostar en hel del pengar. Tror dock att det är lättare att sälja det billiga exet i dagens marknad. Vad kostar det att laga en rostig huv? 5000kr? Känns som en rätt så bra förlustaffär att köpa en 530 E39 för 150' idag. Fina bilar är det dock. ______________________________ //Lövet Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Lövet: Precis vad jag ville belysa! Värderingstrådar har en tendens att ofta hänvisa till att "billigast på Blocket" är lika med vad samtliga bilar skulle vara värda. Därmed inte sagt att den som är dyrast är bäst och den som är billigast är sämst. /Rickard |
|
|
Nej, håller helt med om att sanningen ligger någonstans mittemellan. Ibland finns det fynd, men oftast är en bil billigast på blocket av en anledning. Men vissa säljare begär också på tok för höga priser. Men det brukar visa sig över tid, de får helt enkelt inte iväg sina bilar. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
| Hur ser ni att 530 för 89 är halvskruttig? Känns som omöjligt att tolka utifrån bilderna, eller? | |
|
andreas_lofgren, ytterst få köpare brukar resonera så att man inte utgår från det billigaste när det väl kommer till kritan är min erfarenhet. Dock är det självklart politiskt korrekt att tycka att sanningen ligger mittimellan. Visst finns det en spridning av priser, men det är de billigaste som omsätts någorlunda fort. De som är högre i pris riskerar att få sänka ännu mer senare. Den svåra balansgången som säljare...och köpare. Just nu tror jag att man som köpare har väldigt mycket att vinna på att ha is i magen eftersom många fortfarande begär alldeles för mycket för sina begbilar. |
|
|
samuel2: bland annat för att han nämner att den är rostig. Nu är för övrigt den dyra touringen 5000kr billigare än igår: Länk Snart är han nog nere runt 130' där det sannolikt är möjligt att sälja en fräsch 530iM Touring. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
| Den dyrare kan mycket väl vara lika rostig som den billigare. Om man letar noga hittar man troligen rost i någon grad på 9 av 10 bilar som är 6-7 år gamla. (E39,E46) Men att det står i annonsen pressar väl ner priset en hel del. | |
|
tvesovla, Jemej, Programmer. Vill bara påminna om att vi är i december nu:)... Jemej skulle ju köpa 2 st om priset hade sjunkit till 80 nu...vet inte om en M-utrustad är nere i 80 men... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.