AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
10.290

Pris på 530i M-Sport Touring?

Sida 3 av 5
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ja,

Det var faktiskt du..

Mvh Jimmy
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Även om det var något lägre än jag initialt trodde så är man känns det ju ändå bra att det hamnade långt ifrån BMW64's prisuppskattning.

Ca. 5% prut och såld på 2 dagar är inget man ska klaga på...

Kör nu försiktigt med den nya leksaken!

___
//Ulf
Näe, va fan... Jag gillar E39, bilen var fin, jag ska ha barn och behövde en kombi...

Hehe.

MVH Jocke.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ja, finare är nog svårt att hitta :-)

Kul att du är nöjd i alla fall, det har jag oxå varit med den. Nästan så att man saknar den faktiskt.

Men nu har jag lite annat kul att leka med :-)

Länk
BMW64:as prisuppfattning var nog ingen egentlig prisuppfattning, utan snarare ett försök till skambud alt. önsketänkande...

Grattis, om än lite sent!
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Trådskaparen önskade gisning på pris och jag gissade för lågt. Det är bra att fina bilar premieras med högt pris.
Jag har dock inte tittat på denna bil eller varit spekulant på den vilket tvesolva antyder.

I dagarna fanns det en notis på text-TV om att begpriserna på SUVar som XC90 rasat i pris senaste månaderna. Sannolikt slår detta även på X5, 540, 530 med flera...
Skulle vara intressant att lyfta denna tråd i december...
Att påstå att ovan nämnda bil kommer vara värd under 80 tkr inom ett halvår, uppfattar jag som oseriöst. Punkt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med tvesolva.

När det gäller SUV:ar så har dom säkert drabbats en del senaste tiden. Har ingen koll på XC90 men när det gäller X5 så har dom tappat rejält i pris senast året men då ska man också notera att t ex 01-02:or tidigare har hållt sina priser betydligt bättre än många andra bilar. Om man jämför X5 3.0 och 530iT eller X5 4.4 och 540iT så skillde det inte så mycket när dessa var nya 2001 men när dom var 4-5 år gamla så låg X5:orna närmre 100' högre i pris. Som jag ser det så är det senaste årets prisjustering på X5 fullt normalt även om dyrare bränsle självklart också varit en faktor...

___
//Ulf
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ska ha tråden i minnet och så ser vi i December men jag ligger dom på 80´ med M-pkt då så köper jag nog två.. :-)

Mvh Jimmy

BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Är det oseriöst att gissa?..:))
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Ni som tyckte min gissning var oseriös kanske ska läsa vad Johan skriver idag i tråden:

"Varför är det så svårt att sälja en E65?"
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är inte bara BMW som drabbas av rejäla värdefall. En kompis bytte precis in sin Volvo S40 2,4 -04 på Volvo. Köpte den i Feb -07 för 150' och fick 85' i inbyte igår. Det är sköna 3600 kr i månaden i värdeminskning på en begagnad bil...

//Lövet
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
BMW64:

Antar att du menar det Johan skrev om att man kan få en 530i Touring för runt 70Kkr men den billigaste på blocket med M-pkt som dessutom har gått 19000mil ligger ju på 105´ och det var ju faktiskt en med M-pkt vi diskuterade har.. Jag tycker inte du är oseriös när du trodde att min bil skulle hamna runt 110´men uppenbarligen hade du helt fel och som jag skrev tidigare så tror jag inte en sekund på en bil motsvarande min skulle ligga på ca 80´ i december utan snarare runt 110´

Mvh Jimmy

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är i alla fall inte alla som tror att dom står så lågt i pris ;) Länk

___
//Ulf
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Hej Jimmy

Visst hade jag helt fel i gissningen av värdet på din. Jag tycker det är bra att fina bilar premieras med ett högt pris och att din fd är fin bekräftas av att du fick bra betalt för den.
Jag tror fortfarande att e39 kommer att rasa i värde...
Billigaste på Blocket m M-paket?...kanske denna svsålda?...ligger ju under de 80 så här har du din ena Jimmy=)
Länk
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
"och som jag skrev tidigare så tror jag inte en sekund på en bil motsvarande min skulle ligga på ca 80´ i december utan snarare runt 110´"

23700 mil med diverse lack och plåtskador och som dessutom är i en (som jag tror) osäljbar färg är inte direkt motsvarande min förra bil.. Men tack för tipset ;-)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ulf;
Det där är ju en individual - den hade ju dubbla takluckor... ;)

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Och här har vi min bil "indirekt" uppe för diskution fortfarande ser jag, trevligt! Om vi håller denna tråden på is tillsvidare kan jag lägga ut den på blocket i december och så får vi ser vad den går för...

MVH Jocke.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Tjena Jocke!

Hittade laddaren till TFN när jag städade sist, har du någon nytta av den? Blir säkert att vi åker över till Öland i sommar..

Mvh Jimmy
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Till salu igen...skulle vara intressant med tanke på tidigare diskussion att veta vad den går för...
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.