|
|
|
|---|---|
|
Har då en TDS-93. Monterat växellåda och fyllt på olja efter konstens (och BMW:s) alla regler. Följande sker när jag startar: Laddlampan och airbaglampan lyser men generatorn laddar som den ska! Lådan har gått in i nödläge. Det finns inte tillstymmelse till liv i lådan!! Vet inte hur ellr vad jag ska fortsätta med??? Någon som har nån ledtråd?? Tack på förhand Killar som dansar e dom som inte har råd att sitta i baren!! | |
|
Backen och trean framåt ska funka på mekanisk väg i nödläge, dvs med strömlös låda. Alltså har du ett mekaniskt fel i lådan. Kollade du att konvertern hamnade rätt i sina spår på oljepumpens axel vid monteringen och att det fanns ett litet glapp mellan flexskiva och klackarna på konvertern när motor och låda drogs ihop? molle |
|
|
Lådan satt på trekvart monterad då flexplattan hade blivit utbytt när jag köpte den. Jag fixerade och bultade fast lådan, fyllde olja och sen e jag där jag e... Med facit i hand skulle jag ha tagit av lådan helt och försäkrat mig om att det inte förelåg några oegentligheter. Kommer nu att ta ner lådan och tillse att det blir rätt monterat för efter kontroll av trean och back har jag inget annat val som jag kan se det! Mycket tacksam för ditt svar, hade nog fått grubbla bra mycket annars! Killar som dansar e dom som inte har råd att sitta i baren!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.