|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
kilroy |
Ursprungstrådens rubrik lyder... "Varför väljer man att köra utan mattor i bilen?" Som "stöd" för sin uppfattning länkar trådskaparen till en annons där uppenbarligen en av bilderna är tagen i en tvätthall. När man tvättar bilen är det vanligt att man plockar ur mattorna ur bilen. Ingenting i annonsen säger något om huruvida ägaren kör omkring bilen utan mattor. Tråden handlar alltså inte ursprungligen om gummimattor vs velour mattor eller andra sorts mattor. Poäng till cruzing_21 med andra ord. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Bilen på bilden var bara ett exempel. Men jag förstår ej logiken bakom idén att ta kort utan mattor... Skall man iaf ta bort mattan när man tar kort så kan man kan ju åtminstone göra rent och därefter ta kort om man är smart... Har sett flertal annonser samt ute i det verkliga livet att vissa människor verkar ha ngn sorts irritation mot mattor i bilen verkar det som. Vad det beror på kan jag inte svara för att i mitt fall så har jag tom tidningar i bilen under vinterhalvåret enbart för att inte smutsa ner inne i bilen :-) BMW M-POWER |
|
|
Mats: Hur får du iin en häst i compacten? :D |
|
|
Spider, Allt går bara viljan finns:) Om vi glömmer gummi och velour, och går tillbaks till ursprunget så uppskattar jag att se annonsbilder utan lösa mattor. Då ser man skicket på bilens originalmatta som man inte byter i en handvändning. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
kilroy: Vad är det för poäng till cruzing_21? Om du syftar på mitt inlägg så läser inte du heller ordentligt vad som skrivs! Jag skrev att tråden handlar om lösa mattor eller inte! Jag håller med om att bilderna ska visa bilen utan extra mattor eller stolsöverdrag för att se bilen skick! |
|
| steaman; orkar inte läsa tråden? med kommentar till kilroy's inlägg så kan ingen läsa utom dig, grattis! vill du ha en kaka för det? ,men din förståelse är av en 2 åring.., jag minns inte att jag uttalat specifikt om just dina inlägg, utan om inlägg generellt, tråden började med undrandes var mattorna var? o varför bilden var tagen utan dem, mitt kommentar var att killen tvättade bilen o mattorna var ute p.g.a det..att jag la till om syn problem var för att tråden blev mer tråkigare, om killen inte hadde råd med bilen? mattor? att han inte tvättade? | |
|
Ni som ändå tycker att bilder utan mattor avslöjar skicket på bilens original tyg/klädsel skick, varför inte göra rent innan man tar bilderna då???? Har alltid sköt om inne i bilen lika mkt som utvändigt. De bilar jag har sålt har ingen av spekulanterna ens lyft upp mattorna för att kolla under.Sen kan man fråga sig var om dem/köparna var för slarviga eller om dem inte kände behov av detta koll. Anledningen till att jag skapade denna tråd var för att ta reda på själva rubriken, men inläggen som är skrivna handlar om allt från hästar till barn :) BMW M-POWER |
|
| Jag håller med dig. En säljare som inte ens rengör bilen före försäljning är nog lika slarvig med omvårdnad, service och underhåll. En sådan bil skulle jag aldrig köpa! | |
|
Omvårdnad, service och underhåll är överskattat. Jag köper gärna en otvättad bil som varit utan sådant. |
|
|
Jag skulle i alla fall aldrig få för mig att lyfta ut mattorna för annonsfotograferingen. ___ //Ulf |
|
|
ardberg: var går din gräns? - kaffefläckar på klädsel och mattor? - överfulla askkoppar? - repiga dörrsidor? - nött skinn från grus under barnstolar? - repig framruta från utslitna torkarblad? Skillnaden mellan att köpa en ny bil och en begagnad bil är att du utöver normalslitage också köper tidigare ägares vilja eller ovilja att hålla bilen i nyskick. |
|
|
Jag kör helst inte inrökta bilar men en smutsig eller en utan servicebok har jag absolut inget problem med. Repig vindruta har ingen större betydelse, den bytes enkelt , repig lack och en del rost kan vara ok också. Självklart ska det avspeglas i priset om den är i dåligt skick på utseendemässiga saker men det är sedan inget jag störs speciellt av. Har jag tid och ork kanske jag t.o.m fixar några av dessa saker. Fast sett ur säljarens perspektiv är det ju såklart bättre att tvätta bilen ordentligt och ta fina foton, då kanske även ni dyker upp som spekulanter och denne får mer betalt. Jag föredrar motsatsen, då får jag ju bilen billigare och slipper betala för sådant som inte är värt speciellt mycket i mina ögon. |
|
| Du vet ju inte vad du köper om allt är dolt under ett lager av smuts! | |
|
Så smutsigt så att det inte går att se skicket är det sällan. Min erfarenhet är snarare att efter en omgång med polermaskinen är lacken i bättre skick än vad t.o.m säljaren trodde. |
|
|
Om en bil är smutsigt vid köp/inför köp så säger det en hel del om ägarens pedantiska sida.... Jag skulle inte bry mig ifall det handlade om en nissan micra för 5000:- men om vi pratar om en bmw för typ 80 000:- eller mer så skulle jag aldrig köpa en smutsig bil! Om ägaren inte ens bryr sig att göra bilen fin inför försäljning så är det troligt att han eller hon inte brydde sig innan heller! Det kostar både tid, pengar och omsorg för att kalla sig pedant... BMW M-POWER |
|
|
ardberg: "Min erfarenhet är snarare att efter en omgång med polermaskinen är lacken i bättre skick än vad t.o.m säljaren trodde." Det var ju humoristiskt och kan ju inte vara så svårt med tanke på skicket på de bilar du verkar vara spekulant på. |
|
|
steaman Så bara för att man pratar om mattor så är det ok att ta en annons på blocket och dömma ut den enbart för att det ej syns mattor på bilden, när den dessutom dessutom står i en tvätthall? |
|
|
Om du tycker det så får det stå för dig! Jag har inte länkat till någon annons eller refererat till någon annons över huvud taget! Hur många öl? |
|
| Hur många öl??? | |
|
Jag köper bilar som jag bedömer prisvärda oavsett skick. Fynd är svåra att hitta hos pedanter som utför minituös omvårdnad. Dessa kräver mer betalt, dessutom är skicket på bilen bara marginellt bättre än en som inte bryr sig alls.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.