AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.655

Varför väljer man att köra utan mattor i bilen?

Sida 1 av 3
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Undrar varför vissa kör utan mattor i bilen???
Har sett det i flertal annonser...

Se sista bilden i annonsen tex

Länk

BMW M-POWER
För att den gått sönder/uppsliten och så har man inte råd att köpa nya för runt 1300 på BMW.

///Micke
Min cabrio Länk
GI
2.196
GINO
Haha kostar under 300:- på biltema i värsta fall :-) om man vill trampa sådana mattor så att säga :-)

BMW M-POWER
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Min gissning är att han har tagit ur dom fula gummimattorna när han skulle ta bilden. (Och att han inte har dom riktiga mattorna i sin ägo)

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Angeleyes
Otroligt hur folk tänker...jag hade klickat vidare direkt efter att ha sett hur grisigt hans golv ser ut!
För att man vill samla in regnvatten och snö som samlar sig som ett rostätande monster under mattorna. Dessutom får man ju en grymt låg tyngdpunkt som är bra när de svänger.
Och på sikt, små hål från bottenplattan så de fläktar skönt under sulorna samt ökar kortslutningsmöjligheterna till bakljusen.
Plus att man skapar en unken lukt i kupen som håller eventuella köpare borta från sin kära egendom.
Bara fördelar alltså!!!!!!!!

min bmw 324td hemsida Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
För att man varken har råd med bilen eller mattor?:))
Mvh
Asken
GI
2.196
GINO
Angeleyes:

Håller med dig fullt ut.
Skulle jag köpa en bil från en sådan säljare som inte ens har råd med mattor eller slarvar med sådant skit sak så skulle jag helst vara utan en sådan bil.

Sen att man inte tvättar bilen innan man tar kort på bilen innan försäljning.......det har jag aldrig förstått och kommer att aldrig göra det heller.
Har man mage att skriva dessutom i annonsen att "bilen är skitigt på bilden" gör inte saken bättre i mina ögon

BMW M-POWER
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
GINO: förstår heller absolut inte varför man sätter ut bilen på annons utan att piffa upp den, kan garantera att dessa människor inte hade uppskattat att komma till BMW handlaren och finna bilarna matta och smutsiga, nä en tvätt+dammsugning och helst en vaxning kan man begära.

De som kör utan mattor förstår jag inte heller, speciellt vintertid då bilen blir så grisig. En vanlig räfflad gummimatta höjer trivslen något enormt.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Köte nya velormattor på klubbträffen i lördags, betalade 740:- för alla fyra.
Dock med dagens rabatt på 20%.

///Micke
Min cabrio Länk
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag förstår inte varför bilen ska ha DUBBLA mattor utom på vintern eller om man kör i terräng! Bilens mattor tål att användas och det är bara att städa bilen regelbundet så går de att hålla fräcka. Under skorna på förarplatsen är de dessutom förstärkta för att klara slitage.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Gummimattor hör lika lite hemma i en BMW som i sovrummet:)
Jag har inga problem att köpa en bil utan mattor bara den är fräsch.
Klarar man att vårda bilen så varför inte njuta av kvaliten på originalet?
Jag har kört många sommrar utan mattor med -02/E21 eftersom det inte fanns tygmattor på den tiden hos BMW-handlarna.

Hur många kan inte tänka sig att köpa en bil som inte har haft överdragsklädsel till stolarna?

**BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När halva sandlådan följer med hem från dagis så föredrar i alla fall jag gummimattor, dock original som sitter på plats som dom ska.

___
//Ulf
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Gummimattan är en nödlösning när det är som grisigast ute, annars kör jag med standard tygmattor. Siken kvalitet på dessa, hur enkelt som helst att få/hålla dem rena. De är dessa detaljer som gör en BMW ;)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Utan gummi i BILEN Nä aldrig :) Har Jättefina velourmattor till 540 och hade nya till 528an som lades/ligger i källaren.
Har haft en hästtjej i 7-8 år och hästskit på velurmattorna nä, nä.
Men man kanske skulle ta fram dom till sommaren, men har lite svårt för när det kommer grus och tallbarr mm på en tygmatta, ser ju ostädat ut. På en gummimatta bekommer det mig inte ett dugg, Märkligt ?

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag hör också till den skara som har barn i bilen. Det är något helt annat än att glida runt i en 330 coupé i bara strumpfötterna ;)

gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
Vikt!

Karl Birgander, Kalmar
BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90
Förr: BMW 318is -90
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Samma här, dagis barn i bilen = Gummi är ett måste!

M3 E30Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Har klarat två barn utan gummimattor. Fråga om uppfostran:)

Med häst i familjen har även jag för första gången sedan 1986 plockat fram gummimattor, men endast till compacten. Till och från stallet: Gummimatta i, Vid hemkomst: gummimatta ur.

**BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
cr
59
cruzing_21
320 E90 M-sport -06
525 Touring M -04
För Er som uppenbarlingen inte ser så bra så ser man att bilen är inne i en tvätthall, bilden togs säkert när mattorna var ute o det damsögs under dem(som alla vi andra gör)
vad snabba ni är att dömma om killen har råd med bilen eller ej,
att bilderna är tagna av en dåliga kamera är en sak, annonsen är inte riktigt lockande precis. men vilket tjat om gummi mattor eller velour...
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
cruzing_21; eftersom du inte orka läsa trådrubriken så kan jag informera dig om att det tjatar om mattor i den här tråden för att tråden handlar om just lösa mattor eller inte!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.