AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.415

Är det någon mer än jag som "råkar" köra en extrasväng bara för att bilen går så bra?

Sida 2 av 2
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Så länge man inte har någon tid att passa,och vädret är rätt,blir det gärna en tidsdödar resa utan mål.
Jag älskar särskilt de vardagarna man har bokat tid för M635:an någonstans,och man får åka "riktig" bil under arbetstid! =)

Och på Fredag är det dags igen, till P.Backer för ny slutdämpare och ändrör från Ferrita. =)

Mvh Patrik
FredricF
Nog händer det att man tar en extrasväng, fast det var nog mer när bilen var ny.

Nyligen fick jag ett litet rosthål på ljuddämparen så bilen låter ganska "sportigt" nu. Jag har flera gånger kommit på mig själv med att gasa lite extra bara för att en BMW-åtta på högvarv låter så himla gott.
Larvigt, men kul.

/Fredric
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jo då tog allt 540 till jobbet i morse istället för Spanjaken, bara för att den går så jäkla bra och ombyte är väldigt förnöjsamt:)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Just nu kör jag extrasvängar för att hitta ställen där man kan toppa bilen. Har inte lyckats hittills...
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Hahaha
Många roliga historier!

Min egen är när jag och polaren ska till Göteborg på grabbhelg från Stockholm i hans e46 328. Vi sticker på fredag eftermiddag efter jobbet och när vi är framme på kvällen och svänger in på kungstorget för att parkera säger polaren: Ähh vafan, vi drar till Hamburg istället! Sagt och gjort. 328an fick visa vad den gick för och vi körde i rask takt ner till Hamburg över natten! Han hade jobbat i Hamburg tidigare och tyckte det kunde vara kul att återse stan. Där partajjade vi på lördagskvällen och sov över för att köra hem sen på söndagen. Då passade vi också på att sota ur 328an duktigt på Autobahn och jag fick köra den på max, dvs i 246 knutar! Det är min snabbaste körning hittills i livet och j*vlar vad det gick undan!

När vi kom hem till flickvännerna, så var den officiella storyn fortfarande att vi varit i Götet ;-)

Sånt piffar upp vardagen lite!
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
The Stig: Haha! Det var verkligen ett tecken på hur gärna ni ville köra bil, för jag kan verkligen inte förstå hur ni kunde välja Hamburg framför Göteborg!!! :)

Själv blir det mest några extra turer när jag är ensam i bilen, frun blir åksjuk när det börjar svänga...

/ElakaKatten
:-(
saknar det där lite grann. Har en konstig form av hatkärlek till min 528T jag har nu. Är igentligen ingen bil jag gillar till 100%, har nog aldrig kört någon extrasväng med den bara för att få njuta lite extra.

-Hade tråkigt en dag och skulle hem då min medpassagerare förbjöd mig att svänga in på vägen där jag bor.
Istället så körde jag helt planlöst ut på landet i ett ekorace om jag inte minns fel så var bottennoteringen 0,83 för den resan ca15-20 mil.
Lyckades köra en bra bit tills vi siktade en skylt det stod ullared på, självklart skall vi till Gekås... sagt och gjort, lyckades handla med mig en tryckluftssland tärningar till backspegeln batterier till nyckel och lite färdkost. Kan dock inte säga att jag direkt njöd eller gjorde det för att det var så jäkla kul att köra.
Blev lite sport att se hur lite bilen kunde dricka om man bara orkade köra medvetet. Så detta är väl det enda jag som kan komma i närheten av nöjeskörning med min e39.

Brukar köra en extrasväng eller två med min mors bil ibland när jag hjälper henne med den. Så mycket roligare än min tvåtons koloss, 320ic e36. I den känner man att man kör bil på ett helt annat sätt.

Däremot har jag suttit och torrkört min avställda nyinköpta 525 touring, flyttat runt den på parkeringen "laddat batteriet" lite extra sådär som man bör.
Funderar på om jag skall våga mig på att lacka hela bilen utom taket. Skall ändå lacka kofångare kjolar framskärmar huv...
Snart, snart så blir det en massa extraturer med e34an

-Phil
Den korrekta frågan att ställa borde väll vara är det någongång man kör den kortaste vägen;-) Ne men det händer väll ganska ofta att man "råkar" vara borta en ganska långstund när man bara skulle köpa tidning.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Jag tycker inte heller att E39 är nån bil man bara åker en extra sväng med för att det är kul förutom M5 kanske fast sån har jag aldrig åkt i. E38 däremot är betydligt roligare och bekvämare och som kostar ungefär lika mycket att köpa och äga och som jag gärna åker en extra sväng med.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Tycker en e39a duger alldelles utmärkt för en exrasväng, tog en längre extrasväng senast i eftermiddags efter att ha rengjort hela bilen. Härligt att känna de nya 15" greppa i vägen och det är helt tyst i kupén, textilklädseln helt rengjord och i bandaren har man blandband ifrån 80-talet, att en 12 år gammal bil går så otroligt fint är imponerande!
>Danielb
Roligt att du har förmågan att njuta av din e39. Jag kanske är en bakåtsträvare, gillar inte körkänslan i nya/nyare BMW alls av ngn anledning. Tycker dock att vissa e39 kan vara ganska snygga, hade gärna velat ha en vit limo som bruksbil.
Längtar efter min e34, har köpt en massa godis till den.

>Henkez
Tyvärr så har jag inte tillgång till e38an den står långt borta för tillfället. Den är riktigt trevlig faktiskt, går bra gör den också. Har chippat monterat sportkattar och gjort lite andra grejer med min. Den hade jag gärna glidit på en enxtratur med när som. Saknar bilen :-(

Är på ganska gott humör nu, min svåger är och hälsar på med min gamla bruks e34 som jag lagt ner lite tid på.
Skall försöka tjuvköra den lite idag.

-Phil
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Alla BMW duger till en extra sväng. Är ni dumma i huvet eller ? ;-)
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Den här tråden tycker jag är helt sanlös, jag vet inte som jag ska garva eller gråta, det är ju pinsamt nästan. DOCK ställer jag mig på raden, har 6 km till jobbet, gör sällan långresor men har ändå lyckats göra 1500mil på året, lyckas sällan eller ens aldrig köra kortaste vägen, snarare baseras vägen efter trevligaste väg att köra och ofta sanslösa omvägar, 3-4 mil kan det bli hem, ibland säger jag till mig själv att jag varmkör bilen haha...

I morgon har jag ägt bilen i exakt ett år och jag längtar fortfarande efter kärran varje morgon, och det är inte något jag berättar om för andra haha:)

/Hampus
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
I går körde jag till Karlskoga för att lägga ett okänt antal varv på Alfa-klubbens banträff på Gelleråsen. Det blev kanske 60 mil tur och retur plus körsträckan på banan.
En väldigt rolig extrasväng – och bilen gick väldigt bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.