AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.414

Är det någon mer än jag som "råkar" köra en extrasväng bara för att bilen går så bra?

Sida 1 av 2
Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Idag så skulle jag ta bilen å åka till bolaget för att handla bärs till hockey finalen imon.

På E4:an vid A6 (JKPG) så vill inte bilen svänga av vid avfarten, kan tilläggas att jag ställde på den i tisdags efter vinterförvaringen.

Alltså jag fortsätter norrut mot GRÄNNA bara, för att bilen går så himla bra. Farthållare+automat och AC allt lirar på bra= komfort i en 520iaT.

Någon som känner igen sig? "Jag ska bara åka och handla men tog omvägen bla bla och körde upp 40liter" förklara det när man kommer hem!
Händer detta er ibland oxå?

Problemet är att det händer mig rätt så ofta , får väl ta bussen nästa gång!

Mange
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Hehe, jo det är ju en last man får leva med när man åker bmw ;)

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Visa användare
20
lbackmol
Range Rover 4.4 HSE 2002
He He jo det har hänt några ggr.

. . .men det som är riktigt lustigt är att min 4 åring och 6 åring . . .numera ber att "pappa kan vi inte ta ett extra varv" när vi skall åka hem från dagis.

. . de lär sig snabbt. . . . X5:an var inte alls lika poppis.

/L
Jo, det händer ofta när jag är ute och åker i E38:an. Man ska bara åka och handla och det blir gärna några extra mil.
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Jag kör ibland (oftast) omvägar hem från jobbet. De små vägarna är roligare än motorvägen.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Med M3àn kör jag bara "omvägar" då jag enbart kör den för nöjes skull. Ibland får jag dock ett ryck och svänger förbi kiosken för att köpa snus på en nöjestur:)

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Självklart.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Skulle igår flytta bilen från gatan där bilen stod till en annan eftersom det är parkeringsförbud en dag i veckan. Sträcka? Kanske 50 meter. Kom hem efter 2 mil...

//Lövet
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Det händer hela tiden! Min bil verkar aldrig vilja svänga in i garaget... ;-)
Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Hehe, då är vi fler med samma "problem" !!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Med den nuvarande bilen har jag fått ett nytt svepskäl för att köra en extra sväng. I motorn finns något som kallas HVA-elementen. De skall vara fyllda med olja för att inte ett knackande ljud skall uppstå. Vid mycket körning i låg fart och korta sträckor kommer det luft i dessa. Med andra ord måste det till lite extra körsträcka då och då, helst med höga motorvarvtal, för att få bort luft ur HVA-elementen :-)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Visst gör det det!

Vad är det som är så märkligt??? :-D

Idag kommer det att bli en sån dag känner jag.....

Niklas

Fransosen
Sp
210
Sparc
330e -22
Självklart. Man tar gärna roligare vägar än de kortare ibland.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
riktigt lång körning är härligt Länk
Co
159
Cornholio
E34 540 iA -94
Klart man gör det ibland, eller ja rätt så ofta faktiskt. Nu när jag äntligen har fått ordning på alla mina stötdämpare och fjäderbenslagringar och styrleder som har spökat och dessutom passat på att plocka dit sänkfjädrar så får det mer än gärna vara långt och krokigt dit jag ska. Och är det inte det så blir det lätt det när man hittar en omväg hehe.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Absolut. Senast idag faktiskt. Körde hem från jobbet vid halv sju då det var nästan tomt på vägarna. Solen sken, sommarhjulen på, bara vägen och motorljudet. Man kan ha det sämre.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.

En extra tur vad ska man säga.....

Var ut till Perra(MotorTeknik) och fick en ny höger fram lyckta, sen blev en det en stor tvätt.

Efter det råkade jag hamna på en tur till Enköping och hem bara för att äta en glass hmmm.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Vi var på ett besök i Malmö och fick för oss att köra över till Köpenhamn, men vi hamnade till slut i en liten håla i Tyskland -skulle bara testa lite på autobahn tycke vi. Extrasvängen blev ca 90 mil, men kul var det i alla fall.

//Stefan
kilroy
Extraturer sätter lite spets på tillvaron. Förra veckan var jag hemma i Malmö några dagar och på fredagen hämtade jag upp min fru hos mina föräldrar.

- Ska vi ta en tur?

- Varför inte? Nåt speciellt?

- Inte alls, vi kör norrut.

Vi hamnade i Göteborg, tog in på hotell mitt på Avenyn (två nätter) och åkte hem på söndagen. Vi hade ingen packning utan vi var tvungna att handla tandborstar och tandcreme + allt annat man behöver i hygienväg. Vi hade inte heller något klädombyte med oss utan vi var tvungna att handla lite underkläder + en del vanliga kläder...vilket blev rätt dyrt.

Bilen gick som en dröm och vi hade trevligt vilket var huvudsaken.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Visst är det så.... min bil har rullat 350 mil den senaste månaden och jag har knappt 8 km till jobbet :)

__
Min bil:
Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Självklart! Kommer just från tvätthallen och en extra tur. Klart att man måste åka och handla några mil från stan bara för att...

Det är välfärd!

Jaguaren påställd. Det är vår!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.