|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Snygg!! | |
|
Ska lägga upp lite bilder i galleriet framöver. Jonas |
|
|
riktigt läcker! är det någon option du ångrar eller saknar? är EDC resp. individual-ljudet värt slantarna? |
|
|
wow riktigt snygg kombination med silver och svart och kolfibertaket. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Försöker fixa bildlänkarna som inte funkar: Länk Länk |
|
|
Tack dali... Är själv ingen höjdare på datorer ;) Individualljudet är i mina öron helt underbart. EDC kan jag inte uttala mig om ännu då jag inte provocerat bilen nämvärt ännu. Kör bara i komfortläget. Dvs std läge. Och jag kan säga att det läget räcker riktigt långt. Inga krängningar i rondeller eller liknande. Jonas |
|
|
Nu har jag lagt ut den i galleriet med lite fler bilder. Jonas |
|
|
Jonas och ni andra som köpt M3:an: Har ni EDC och hur "pass mkt" mkt används det ? Tycketr först att det skulle vara en självklarhet på denna bilen men nu vet jaginte efter att ha sett ngra utan.. ? Tack P |
|
|
BMW-Jonas: Grattis till bilen! Se till att de INTE byter olja i lådan när du tar in den på 200 mila service... det ska vara en speciell olja i DKG, inte samma som i manuella bilar och oljan behöver inte bytas alls egentligen. Fel olja = byta hela växellådan och ett gäng andra delar. Har hänt ett gäng gånger redan att fel olja bytts och bilarna rasat. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
PappaPatrick: EDC i comfort läge upplevde jag som skönare och mindre stötigt på dålig väg än en vanlig 3 serie med m-paket. Bättre, på alla sätt. EDC i sport läge är lite stötigare än en 3-serie med m-paket tyckte jag. Har bara jämfört E93 M3 med min E91 335 med samma fälgar och däck. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Min E93 M#3 har nu gått 500 mil och den är bara suverän suverän och suverän... EDC 3 lägen; Comfort eller Normal perfekt till och från jobbet. Normal är den jag använder dagligen. Lite längre sträckor i lugnt tempo på motorväg i med Comfort. Vill man busa så är det Sport för EDC som gäller då kombinerat med Power knappen i Sportläge två då jag får bäst respons på gasen samt styrning ockå i M mode som gör att man får lite mer motstånd. Gasa till 8500 varv och du är i himmelriket.... Crazy |
|
|
Det där med oljan visste jag inte. Nu är min redan servad så vi får se vad som händer. Angående EDC så kör jag i komfort till "vardags" Via min M-knapp så blir det sport och klart stötigare på dåligt underlag. Bilar utan EDC ligger nog mittemellan dvs på Normalläge kan jag tänka mig. Jonas |
|
|
Min servades och ingen olja till lådan bytes,bara motor och bakaxel bytes. Samma här med edc komfort för det mesta,och aut läge 2 i lådan.440 mil nu och jäkligt nöjd bara detta vi diskuterade ang räckviden med den lila löjliga tanken,,men var till gävle tur o retur under helgen och åkte försiktigt upp dvs 90 på 90 väg och 110 på 110 väg, liknande hem med ett riktigt hjärnsläpp,peta i sjuan vid 8000 rpm,, slutade på 0,99 dit och totalt 1,07 på hela resan.har du jonas testat några högre farter? Jan |
|
| YNG: Bytt bakaxel redan? eller gör man det standard på de nya m3orna? att e46an's var under dimensionerad borde ju konstruktörerna lärt sig av tycker man? | |
|
oljor i axel och motor byttes. Jan |
|
|
yng//¨ Högst fart jag varit uppe i är 210 på min rekordresa från Malmö. 150 känns som 80 i den här bilen. Jonas |
|
| Tack för svaren ang. EDC ! | |
|
Crazydiesel: ser att du bor i Stockholmsområden. Kom till Brostugan den 7/7 så man får kolla in pärlan. Fick låna en E92 M3 med DKG i fredags. Lådan är hur bra som helst. /Janne Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.