|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Idag hämtar jag ut min M3 E92 med DKG låda. Sista veckorna har gått oerhört sakta. Produktion vecka 10 med leverans vecka 15. Nu är det vecka 16. Jag kommer att ta bilder och lägga upp i galleriet så fort jag kan. Det blir nog lite köra idag kan jag tänka mig :))) Jonas M3 E92 (I Sverige men inte i min ägo ännu) | |
|
Grattis till en makalös manick. Hoppas man får se den snart på Örebrogatorna. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
| grattis.. du är verkligen lyckligt lottad :d vilken bil alltså :D | |
|
Man e ju inte alls avundsjuk :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Tackar tackar. Man känner sig som en stolt nybliven far :) Jonas M3 E92 (I Sverige men inte i min ägo ännu) |
|
|
Grattis:) till en otroligt fin bil. Bara kört M3:an med manuell än så länge skall bli roligt att höra om dina synpunkter på DKG. Hoppas att dina 500 mil går snabbt så att du kan börja gasa! When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Grattis till en grym bil. Tror nog Jonas kommer avverka 500mil ganske så fort ;) Mvh Markus |
|
|
Väntar med spänning på bilder.... //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
| Grattis:) | |
| shit, kan knappt bärga mig att få höra kommentarer | |
| Grattis till ett bra val. Ser fram emot bilder. | |
|
ett litet för smakprov ;-) Länk |
|
| kankse är Jonas månne i videon?? | |
|
bomis: Nix det är inte Jonas Alias Bmw Jonas som är med har redan hört mig för:) Dessutom är Bmw Jonas bil i en annan färg filmen gjordes innan Jonas bil hade kommit. |
|
|
Stort grattis Jonas! //Stefan |
|
|
Några intryck efter 18 mil. Först och främst så känns bilen mer potent och exklusivare än förra generationen som ger ett mer "barnsligt" och busigt intryck. Comfort access är en hit. Trodde först att man var tvungen att låsa med nyckel vilket inte var fallet. Det är bara att toucha dörrhandtaget när man lämnar bilen. Gränssnitt och tillgängligheten för navi/dator mm känns mer genomtänkt(eller så är jag lättlärd) Stolarna är underbara att sitta i. Önskar bara att dom hade Komfortstolarnas funktion där du kan "knäcka" ryggstödet och få den övre delen med nackstödet i bakhuvudet. Individualstereon har jag inte lyssnat så mkt på av naturliga skäl Man vill ju höra motorljudet hela tiden. Men det lilla jag lyssnat så är anläggningen helt underbar i mina öron. Har överhuvudtaget inte pillat så mkt på alla inställningar utan koncentrerat mig på det viktigast... att köra Bilen skall ju köras in vilket innebär att den ej skall varvas över 5500 varv de första 200 milen. Men den frustar härligt även på lägre varvtal. Autoläget (D2) har bara kört i det ännu. Det finns D1-D5. D1 är för vinterkörning. SMG II hade ju vissa brister i autoläget. Det har inte DKG lådan. Mycket följdsam och mjuk. Inga sega fördröjningar. I S-läge har jag bara kört i S1 och S2. Växlar ungefär som en manuell i snabbhet. Inga ryck som kan uppstå när man växlar i S5-6( i alla fall på SMG) Har inte pillat på Power och EDC ännu. Ser ingen anledning då det ändå mest blir fiskörning M-knappen på ratten är dock inställd på alla "brutala" funktioner som går att nyttja. Där finns möjligheten att bla ställa in Sport-plus power dvs ännu snabbare gasrespons an vad som finns på powerknappen vid växelspaken. Även EDC, DSC, styrning samt sekventiellt läge på växlingen väljer man i Idrive menyn till den knappen. Jag har kört både manuell och automatväxlade 335:or. Bilarna känns inte som om dom kommer från samma planet. Utseendemässigt så framstår 335 som en elegant dam medans M3:an är en brutal broiler. Samma känsla fås bakom ratten. 335 är en kanonbil inget snack om saken. Men då är M3 världsklass.. Motormässigt så är 335 underbar. Bra acc, bra vrid, skönt ljud. M3:an har allt det men ggr 2... Utseendemässigt så tycker jag att bilen är en hit... Fronten är uppkäftig. Skärmbreddarna, den slanka midjan med den välvda nederdelen. 4 FETA pipor bak samt gallret visar eventuella bilar bakom vad som döljer sig under den underbart snygga motorhuven med powerdomekåpan och luftintagen. Varför tvekade jag inför Carbonfibertaket??? Hur läckert som helst... Det är mina första intryck. Bilder kommer upp efter helgen. Skall plåta lite på lördag om vädret tillåter. Jonas M3 E92 (I Sverige men inte i min ägo ännu) |
|
|
Dags att uppdatera din profil, månne? :-) Grattis till bilen, är mycket avundsjuk! |
|
| Jag menade självfallet "signatur", inte "profil". | |
| Grattis Jonas, när du kört in dina 200 mil: Drive it like you stole it! | |
|
Härligt att du delar med dig av intrycken...det låter som om du är kär! :0) Fortsätt gärna att ge intryck när du får/börjar använda bilen ordentligt... Kör (lagom) lugnt! Mvh/Petri |
|
|
bara att använda helgens alla timmar till att åka 200mil. Men är det samma som med M5:an att den måste in på oljebyte efter 200mil innan du kan gasa?Isf är det ju bara att boka tid 07:00 på måndag:) When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.