|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kom körande i lungn och ro när det dyker upp en S80T6 i backspeglen. Märkte snart att det var en jobbarkompis som satt bakom ratten. Jag jobbar själv på Volvo, och får ALLTID höra att BMW minsann inte är ett dugg bättre än Volvo. Så jag har bara väntat på den dagen jag får se deras "flaggskepp" i speglen! Växlade naturligtvis ner, och började trycka på allt vad jag orkade. Han hängde på bra upp till ca 130, men se var det bara hej då! Och detta gör alltså jag med en 13 år äldre bil än hans! Det första jag ska göra i morgon är att gå in till chefen och berätta ett och annat. Alla jag jobbar med är inbitna volvo-tattare. Fåralltid höra att jag inte har en chans mot tex. S60 T5 eller S80 T6. Jag brukar svara att bara för att man jobbar på volvo behöver man inte äta, sova, skita volvo. Men nu är ju allt glasklart! Skönt som f-n att se hans min! Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! | |
|
Bra att du visade var skåpet skulle stå!!!! Jag vet själv hur det är med Volvo-dårar. Jag har fullt med sådana runt mig med. Men det roligaste är ju efteråt att se deras ansiktsutryck. //Schnitzer |
|
|
Det är alltid lika roligt att visa vart skåpet ska stå... Sen brukar dom skylla på att dom missa en växel eller nått sånt... //Cosmos "4000rpm = körglädje" E28 Registret #160 |
|
|
En som hade en 850 GLT sa när jag hängde av honom att handbromsen var i, men grabben fick se sig själv långt efter. Volvo ser bäst ut i backspegeln!!! //Schnitzer |
|
|
Den här typen av bilmärkesdiskussioner tycker jag är mer eller mindre löjliga. Oftast killar runt 20 år som kör det stuket (no offence). Vore dock intressant att veta hur du (Gutte) kunde se att det var en T6 som dök upp i backspegeln, kunde ju lika gärna varit en 2.4?! roadZter |
|
|
Schnitzer >> No offense, men en 750 är ju inte ett direkt svårt kill, räcker med en chippad 740, eller 850, jag har provat... |
|
|
DanneZeta: Jag tror faktiskt att jag VET att min jobbarkompis kör en T6. Du vet, man pratar faktiskt om såna saker med sina kolegor....... Anledningen att jag skrev något från första början är att jag alltid får höra att min 13 år gamla BMW är skräp. Tycker bara det är kul att bevisa motsattsen! Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
|
DanneZeta: Och om du nu tycker att såna här inlägg är löjliga, varför svarar du då? ( No offense ) Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
|
Gutte: När du får höra att din 13 år gamla bil är skräp av dina "jobbarkompisar" på Volvo, är det då bara prestanda i form av acceleration ni diskuterar? Du bevisade tydligen att din M5 var snabbare än din polares T6 vid ett tillfälle och skriver själv att "det är kul att bevisa motsatsen", själv tycker jag en bil är så mycket mer än fullgas... Jag sa inte att ditt inlägg är löjligt, jag sa att denna typen av bilmärkesdiskussioner (min-bil-är-snabbare-än-din-tjafset) är mer eller mindre löjliga och huruvida det gör mig olämplig att deltaga i inlägget förstår jag inte. Jag står ju inte bakom det på något sätt. Gasen i botten Gutte! ;) roadZter |
|
|
DanneZeta: Kan även tillägga att min bil har, enligt mig själv och många andra, en komfort som är löjligt bra. Så det är inte bara stor motor jag strävar efter. Men den kombinationen av komfort och kraft som finns i BMWs M-modeller ( och andra BMW ), bevisar, tycker jag hur långt före BMW ligger i förhållande till Volvo. Sen är det faktiskt ytterst sällan som jag drar den fullt ut. Har hittills inte dragit hastighetsspärren en enda gång. Så jag är ingen fartdåre av något slag. Sen har man faktiskt blivit motarbetad HELA tiden när man snackar bilar. Vare sig om det är med jobbarkompisar eller andra. Därav min ilska mot Volvobilar! I en liten ort som jag bor i med ca 15000 inv. jobbar ca 3500 på Volvo. Så du kan ju tänka hur många det är som kör svenskt :) Men Volvo har många fina modeller, och dom har komforten, men dom saknar det där lilla extra. Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
|
Gutte: Jag håller med dig i mångt och mycket. Jag äger och kör både BMW OCH Volvo. Rapportera gärna hur ditt möte med chefen gick imorgon. roadZter |
|
|
DanneZeta: Det lovar jag! Han är mer eller mindre född inannför Volvos dörrar. Så han kanske får hjärtinfarkt eller något :) Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
|
Wald: Prova mot 750i över 200 km/h med 740 eller 850 chippad så får du se motsatsen. Sedan så var det en 735i som spöade 850 GLT. 750i är ingen bil från stillastående, bättre borde du förstå. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer >> Vad är meningen att jämföra bilar i farter över 200 km/t ??? I alla dagar har det varit 0-402m & stående kilometern man pratar om när man jämför bilars prestanda. Ge mig slutfarten på din 750 på 402m, och kom sen och säg att den är snabb, slutfarten säger allt !! |
|
|
Jag är inte intresserad av 201m, 402m eller 1000m. Jag vet att min bil inte är snabb där. Bilen går bäst på motorvägen i hög fart. Jag måste väl få ha min egen uppfattning, eller? //Schnitzer |
|
|
Visst är toppfarten viktig, man blir ibland avhängd av små snabba bilar, men kommer ifatt de strax efter 200, och kör om de...det ser jag som vinst. Sen får alla tycka vad de vill. HUN power. |
|
|
Thorphedo: Precis! //Schnitzer |
|
|
Wald, En 750i är ingen drag-racer. 0-402 meter säger inte alls mycket om en bils prestanda. |
|
|
Gutte: Nu vill jag höra hur det gick med chefen idag! ;) roadZter |
|
| Tycker nog att 0-402m säger rätt mycket! | |
|
Schnitzer >> Du har din, jag har min upfattning. Janne2 >> Har aldrig påstått att 750 är en drag-racer. Så 402m säger ingenting om en bils prestanda?? Vad säger 402m då enligt dig? Enligt mig så säger det 95 % vad bilen går för. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.