AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.593

Frågor inför köp av 118d

Sida 2 av 3
tobabr, jag förstår fullkomligt. Jag skulle inte heller välja taklucka, det var bara ett exempel ;-). En sak som stör mig lite med Radio Pro är att den kostar mindre än hälften (210 Euro) i Tyskland. Det mesta av extrautrustningspriserna stämmer förvånansvärt bra överens annars (speciellt om man tar hänsyn till att vi har högre moms). Fattar inte varför den ska vara så dyr i Sverige. I synnerhet inte nu när även Business har mp3-stöd.

Men det blir säkert bra. Jag har också 222-fälgen. Jättesnygg och ganska lätt att hålla ren!

Mvh

Helgeson
to
17
tobabr
118d -08
2300:- kostar radio pro. i Sverige. Så det är ju inte sån jättestor skillnad.
Men det känns ju lite onödigt att man måste köpa till den bara för att man vill ha USB. USB:n kostar ju därmed 5500:- i stället för 3200:-.
Aha! Det var jag som inte var uppdaterad. 4200 var priset för ett tag sedan. Sorry.

Helgeson
Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Silver beställd
4200:- var listpriset för Radio Bus Pro som beställdes till min 118d för 1 v sen.
Har BMW sänkt priset efter det?

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
to
17
tobabr
118d -08
Enligt prislistan från 2008-02-14 och även de prisuppgifter jag har fått från handlaren så kostar den 2300:-. Så har du fått betala 4200:- så har du nog blivit lurad.
Märkligt! I listan från 2008-03-01 står ju fortfarande 4200...! Finns det en från 14 feb också?! Det brukar vara 1/3 och 1/9 som det kommer nya.

Helgeson
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Tror det är såhär!

Att om man beställer 5dr varianten kostar Radio Pro 2300 SEK
men om man väljer 3dr kostar den mera, 4200 SEK.

Lustigt, men tillbehören verkar skilja beroende på om man väljer sin bil med 3 eller 5 dörrar

MVH/Rp
Intressant. Skulle mer än gärna ta del av logiken bakom det...
Är det inte så att Bussines ingår i något paket å att man då bara betalar mellanskillnaden på Bussines och Prof. Bussines ingår väll t ex i M-sport edition.

Sen om det är en "naken" bil utan paket eller edition så får du betala för hela Prof.stereon?

Ba
396
Bavaria1
I prislistan jag har finns det inga förbehåll eller hänvisningar till paket för Radio Proffesional, så för 3 d 118d så är det nog 4200:- som gäller......

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Business stereon ingår även i en helt naken bil, så förklaringen till mysteriet får sökas någon annanstans ;-)
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Så Radio Business klarar MP3 nu? Ser att det faktiskt står så i broschyren. I prislistan på www.bmw.se är det dock bara Professional som har MP3 angivet.
Ja, åtminstone från våren 08 ska det vara så. Att det inte står så på bmw.se betyder inte så mycket, tyvärr. BMW Sveriges ambitioner kring underhållet av denna lämnar lite övrigt att önska. Milt sagt.

Helgeson
to
17
tobabr
118d -08
Sådärja, då var 1st BMW 118d beställd.
Specen blev:
5 Dörrar
Havanna metallic
Network Antracit
LM-fälgar 222
Advantage pkt.
Comfort pkt.
Sportstolar
Klimat auto.
Radio pro.
USB
Xenon
Automatiskt avbländande backspeglar in- och utvändigt
Fällbara nackstöd
ISOFIX fram
Rökar pkt.

Allt till det nätta priset av 275 000:-

Frågade även efter en förklaring av mysteriet med de olika priserna på Radio pro. Försäljared trodde mig inte först, men efter en koll så var han helt förstummad och skulle kolla upp varför det förhöll sig på detta vis.
Så fortsättning följer ...
Ba
396
Bavaria1
Jaha, då var det klarlagt vad gäller Radio Proffesional för 118d 3 d.
Priset skall vara 2500:- och inte 4200:-
Mitt slutpris är nu justerat!
Säljaren har kollat med ansvarig i Sthlm.
Jag tackar er som uppmärksammat skillnaden, jag hade ingen aning....

Så nu är det bara att vänta på nåt gott.

Ni som har chans att välja eller ändra, bilen gör sig mycket bättre med 17" än med 16".

Har också lagt till drag efter att beställningen gjorts.
Är också lite sugen på iDrive med Navi, nån som valt det?

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Ba
396
Bavaria1
Härligt, har kompletterat min118d en sista? gång.
Lagt till USB anslutning och Navigation business.
Enligt försäljaren var detta första gången för hans del för en 1:a.
Ingen annan här på forumet som har beställt iPod/Navi eller har erfarenhet?

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
to
17
tobabr
118d -08
Jag har beställt USB men inte navi. Hoppas på att USB:n fungerar problemfritt med iPod. Men man var visst tvungen att köpa till nån extra kabel för 500:- för att det skulle funka, typiskt Apple.
fr
57
fredwal
118d, -08
Kollade med min säljare på BMW i Örebro, och dom har inte hört något om ett nytt pris på Radio Prof. Så vem har rätt? Vore intressant att få reda på källan, bilen levereras imorgon..

Ba
396
Bavaria1
fredwal, du har mail!

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
to
17
tobabr
118d -08
Min säljare ringde idag. Bilen har kommit. Jag skall hämta den i morgon.
Två veckor tidigare än vad som var sagt från början, fan va underbart. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.