|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var detta en extra utr eller hade alla bilar de. Hur vet man ifall man har de när den inte lyser, hur kollar man de enklast? Dallas Länk | |
|
Dra loss växelknoppen och se om det sitter kablar? // M.V.H. Daniel |
|
| Alla M3 e36 jag sett iroginalutförande har haft belyst knopp. Iofs har alla M-bilar sen M3e30 SE haft det, i dom jag har kikat in i(många) Så jag tror helt klart att det var standard! | |
|
Det är väl endast M3 E30 som har belyst växelspaksknopp som standard. Övriga M-modeller har det inte. M. Pedersen |
|
|
Var de till val eller har alla andra fixat de själva`? Dallas Länk |
|
|
Bläädra igenom varenda motortidning som någonsin testat en M-modell efter M3e30, och antingen nämns den belysta växelspaksknoppen i texten, eller oftast så är det till och med en bild på den!!! Kan t o m referera texten ur testet till M3e46: " är det för att föraren inte ska glömma bort att han har sex växlar att spela med" Jag tror helt klart att det var standard! Ps. Har ni sett en m-modell utan lyse någongång, som haft "orginal knopp", eller har de haft eftermarknadsprylar då? |
|
|
M3 E30 hade inte belyst växelspksknopp som standard, utan fanns som tillval. Däremot var det standard på en del specialmodeller av just M3 E30. Det finns mycket att läsa på www.M3E30.se . mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Nej, det var väl först M3E30 Sport evolution som fick det som standard. | |
|
Sport Evo hade som standard, det är helt rätt, den var i mocka. Jag har en belyst i skinn i min bil. Glömde en annan bra sida för er som vill veta mer www.m3-klassik.de .Kan ni ingen tyska så är det fina bilder att se på. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Belyst knopp är definitivt inte standard i alla M bilar. När jag köpte en belyst knopp till min så kollade jag upp vad det satt i bilen när den rullade ut från fabriken och då satt det en träknopp som inte var belyst. Så standard är det inte. Mvh Markus |
|
| Kan inte träknoppen ha varit extrautrustning då? | |
|
Belyst är INTE standard på alla M3-E36. Jag har sett massor av M3òr utanbelyst knopp.-> (Org BMW-knopp) Tror snarare att belyst va tillval... |
|
|
Ok! Jag har aldrig sett en utan! Kan ju iofs vara att det var populärt att beställa det som ny, och därför har jag bara sett såna. I de fall det inte har varit belyst knopp i bilen, så har det suttit en träknopp eller ngt eftermarknadsdito.. |
|
|
Länk I länken står att m5e34 hade belyst knopp som standard, vilket jag också tror. Kan vara därför jag tror att detta även gällde m3e36. |
|
|
Jag kan inte garantera att de inte va standard, men jag har sett så många vanliga M-läderknoppar i M3or att jag inte tror de.. Men jag kan ha fel! Jag har själv en äcklig mörk träpanel och där satt en Träknopp med vilken byttes snarast möjligt efter köpet... Min farbror har belyst M-knopp i sin 328 direkt från fabrik däremot.. |
|
| Man ser ju inte om bilen har belyst knopp eller inte, om man inte specifikt tittar efter detta, eller om bilen är igång....(och det är mörkt) | |
| Min har inte belystknopp har en trä men i utrustnings listan så är ju trä tillval och valde man det så kanske man inte kunde ha belyst. | |
| Tittar man i min Roadster så ser man ju ingen skillnad på den och en vanlig M-knopp, så länge man inte startar bilen och lyset är på... | |
|
Däremot tror jag nästan att det var standard i alla Z3M bilarna om jag inte minns helt fel. Mvh Markus |
|
| Jag har inte belyst i min. | |
|
Nej är inte belysningen på och det inte är mörkt så ser man ju ingen skillnad.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.