AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.703

Problem med fjädrar

Sida 1 av 2
Tänkte bara dela med mig

la en beställning på tillbilen.se. en fjädersats angeleyes och blinkers.
Beställningen tog ca 14 dagar. extremt snabb leverans står det på hemsidan?

visade sig vara fabrikationsfel på fjädrarna. tog då kontakt med tillbilen.se. jätte trevliga i telefon. bad mig skicka in lite före och efter bilder på bilen. de lovade kontakta mig när de skickat bilderna till leverantören. (gemotorsport)
hörde inget från tillbilen, ringde då upp dem igen. fick då besked om att gemotorsport inte godkände bilderna och att de gärna vill ha fler. tillbilen.se bad mig sedan ta direkt kontakt med gemotorsport. kommer fram, döm om min förvåning då gemotorsport säger att de verken fått några bilder eller hört något om min reklamation. gemotorsport bad mig skicka bilderna till dem direkt. 30min senare blir jag kontaktad och får kollinr. ny fjädersats skickas och dagen efter kunde jag redan hämta ut dem. DET är service!

projektorblinkersarna var av sämsta möjliga kvallite. fästena på båda brast vid monteringen. rent skräp.

stort plus till GEmotorsport.
Extremt stort minus till Tillbilen.se, aldrig mer!

/Mvh Daniel
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Synd för dig att det vart struligt men nu vet man vad tillbilen.se dem går för....

Bra att du delade med dig så man vet vart man inte ska handla.
Det är oftast vid reklamationer som ett företag visar sitt kvalité!!!!

Ris åt tillbilen.se
Ros åt GEmotorsport.

BMW M-POWER
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Vad tråkigt för dig att det blev sådär. Jag tycker ofta att jag får en klump i magen då jag ska lämna tillbaka något p.g.a. ånger, eller reklamera något. Klumpen beror på att man aldrig vet hur ett företag ska komma att agera.

I onsdags EM fick jag genast för mig att jag skulle ha en svart grill till min e39. Ringde Hova och frågade om de kunde skicka upp den före helgen, kanske via posten och som brev. Fick ett nej, då de inte hade de leveransrutinerna. Inget konstigt med det.
Kontaktade tillbilen.se och bad om snabbt svar, då min enda fråga var om de kunde få upp en grill före helgen.
Klev även in till MDS här i stan, som också säljer denna grill men, nej.

Ringde kvart över 3 till styletech.se. De sålde grillen 200:- billigare (kampanj) och där satte de genast fart. Kl. 11.04 igår, torsdag, kunde jag mot postförskott hämta ut grillen på mitt utlämningsställe. Det kallar jag service.

Idag, fredag får jag svar av tillbilen.se: "Hej! Nej, tyvärr kan vi inte skicka upp den så du har den före helgen".

No shit Sherlock... =)
Hej,

Det här var bland det konstigaste jag läst. Du ger ett stort plus till GE Motorsport och varnar för oss när det är GE Motorsports grejer som varit felaktiga. Vi har uppenbarligen beställt en vara till dig som dem sedan fellevererat till oss, sedan ger du oss ris och dem ros när dem byter den varan?

Vi gör alltid en reklamation till tillverkaren vid den här sortens fel, varför GE Motorsport påstår att vi inte gjort är något jag inte vågar svara på ikväll.

Vi handlar de flesta av våra blinkers från HOVA och de brukar annars hålla hög kvalitet, hade jag varit du hade jag reklamerat dessa.

Mvh Victor Klaesson
TILLBILEN.SE
Anledningen till rosen som ge fick medans ni fick riset från tidigare andvändare var då ge aldrig fått någon reklamation utav er enligt deras personal. All reklamation fick jag sköta själv direkt med er tillverkare. Så stora problem som jag hade med dessa fjädrar tappade jag lusten att reklamera blinkersarna som sprack, Men visst kan jag reklamera dessa. Hur skall jag gå tillväga för att få direkt hjälp via er?

/Daniel
Hej Daniel,

Vi har ju aldrig haft som avsikt att leverera en felaktig vara, det är ju helt och hållet GE Motorsports fel. Eftersom att vi tydligen inte fick hjälp med reklamationen hänvisade vi istället till tillverkaren och det tycker jag inte alls är särskilt konstigt med tanke på att det är en beställningsvara och ingenting vi hade på hyllan. Du fick då snabb hjälp vilket jag tycker är jättebra men det är ju ingen anledning till att hänga ut oss såhär. Att det är en beställningsvara är också anledningen till leveranstiden som du klagar på ovan, står tydligt i varubeskrivningen.

Vad gäller reklamationen av blinkers så skickar du dessa till oss, är det då inte en skada till följd av felaktig montering så byter vi dessa omgående. Bifoga en kopia på fakturan med din retur.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Jag läser och följande tankar uppstår.

Det står alltså ord emot ord. Tillbilen.se hävdar att man gjort reklamationen till GE, och GE hävdar att någon sådan aldrig gjorts.
Jag tycker ändå att tillbilen.se ska ta ansvaret här och aldrig under några som helst omständigheter råda (läs säga åt) kunden att sköta kontakten direkt med leverantören.
Om Ni ej har grejerna på hylla osv är totalt ointressant. Det är Er som "Mottroz" valt att handla ifrån, och det måste finnas en tillit där.

Självklart är det inte bra om GE pytsar ut defekta grejer, och det är beklagligt att självaste tillbilen.se i detta fall inte fick lika snabbt och bra bemötande från "Mottroz" fick av GE.
Men den kontakt med GE som "Mottroz" till slut fick sköta, bör ni tillbilen.se sköta, även om det tar 1000 påringningar och tjat.

Detta är förstås enbart min åsikt.
Kul att du skriver i forumet Victor!

Hälsningar
Marc
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är tillbilen.se som är Mottroz motpart. Att då hänvisa honom direkt till leverantören är direkt felaktigt och absolut ingenting som man som kund ska behöva stå ut med. Det är inte kunden som ska göra reklamationen åt affären mot leverantören.

//Lövet
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Att be kunden prata direkt med leverantören känns galet i detta fall. I min bransch har det hänt att jag bett leverantören ringa upp kunden för att få en klarare bild av vad kunden eftersöker eller det problem som uppstått. Men att be kunden ringa min leverantör vid en reklamation av en felaktig vara är inte vad jag skulle göra. Har man inte tid att ge kunden support vid reklamationer har man för låga priser. Har man inte lusten att ge support har man inte i branschen att göra...

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Väldigt bra skrivet i ditt sista inlägg Ander S.
Önskar att många företag resonerade på det viset....

BMW M-POWER
TILLBILEN

"Vi har ju aldrig haft som avsikt att leverera en felaktig vara, det är ju helt och hållet GE Motorsports fel. Eftersom att vi tydligen inte fick hjälp med reklamationen hänvisade vi istället till tillverkaren och det tycker jag inte alls är särskilt konstigt med tanke på att det är en beställningsvara och ingenting vi hade på hyllan"

Skall vi tolka det som att vi endast får support på produkter som ni har hemma som finns på hyllan.?

Jag skrattar högt å det du skrivigt,
Eftersom ni ej "har fått svar" från er leverantör så lägger man allt detta ansvar på kunden med hänvisning till att det är "beställningsvara och inte lagervara" och låsas sedan bara som att det regnar.

Så med andra ord så rekommenderar du oss att ej beställa något som ni inte har hemma.

Du kanske inte tycker att det är konstigt att ni inte fick hjälp från era leverantörer?
Vi har en nära relation med många av våra leverantörer och man hjälper varandra när det är mycket att göra. Vi hänvisade kunden till leverantören eftersom att vi visste att dem enklare och snabbare skulle kunna lösa det för kunden. Jag kan berätta för signaturen Anders S. att vi varit i branschen lång tid jämfört med de flesta stylingföretag, vi är inne på vårt tredje år, och vi gör vårt bästa för att hjälpa kunderna vid en reklamation. Det är beklagligt att det blev fel den här gången och det är därför jag tog mig tid att svara på inlägget.

Mvh Victor Klaesson
TILLBILEN.SE
Vad är vitsen med att handla från tillbilen.se när dom tydligen tar sina varor från andra handlare som finns på nätet? Då måste det ju vara bättre att handla direkt från t.ex GE Motorsport eller Hova om det är något man vill ha därifrån...
GE

Att olika leverantörer finns hos olika återförsäljare är inte ovanligt, ta tex
hansen racing dom är leverantör och har egen butik och tillverkning och är samtidigt leverantör till micro bildelar för att ta ett exempel.
Hej,

Det här är sista gången jag svarar i den här tråden eftersom att det börjar likna en häxjakt mer än något annat. Svar till GE, du tror väl ändå inte att GE Motorsports leverantörer i Sverige lagerhåller alla de tusentals sänkningssatser med mera som dem har i sitt sortiment? Inte ens GE Motorsport själva har alla produkter i deras sortiment på hyllan. Vi skriver klart och tydligt i produktbeskrivningen om varan är en beställningsvara. Vi har tusentals produkter i vårt sortiment och dem populäraste finns på hyllan för omgående leverans.
Tillbilen:

Vad är ni för skitföretag som inte tar ansvar för produkterna ni valt att sälja?
Är det inte er affärside att tillhandahålla fungerande tillbehör som era noga utvalda leverantörer erbjuder?

Eftersom det gick förbannat bra att ta betalt för en produkt med viss procentuell marginal från ert inköpspris så ingår det ju givetvis att även ta ansvar gentemot ER kund vid eventuella felaktigheter på produkten?

Det är väl ändå du som ska föra dialogen mellan DIN kund och DIN leverantör?

Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
"Vad är vitsen med att handla från tillbilen.se när dom tydligen tar sina varor från andra handlare som finns på nätet? Då måste det ju vara bättre att handla direkt från t.ex GE Motorsport eller Hova om det är något man vill ha därifrån..."

Säger signaturen "GE".

Detta får bli ett konstaterande. Eftersom att tillbilen.se trots allt inte ser problematiken i deras agerande och verkar ska fortsätta med denna behandling av ärendet. De har ju trots allt "mycket att göra". Ironin flödar här.

Alltså, ska man handla saker "från" GE eller kanske Hova, genom tillbilen.se, så är det absolut och tveklöst bäst att glömma detta för att istället handla direkt från GE.

"Kunden har alltid rätt" - Ett förlorat koncept?

//Marc
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tillbilen skrev:
"Jag kan berätta för signaturen Anders S. att vi varit i branschen lång tid jämfört med de flesta stylingföretag, vi är inne på vårt tredje år, och vi gör vårt bästa för att hjälpa kunderna vid en reklamation"

3 år känns inte särskilt länge, kanske är det för kort tid för att lära sig att hantera reklamationer. Men ärligt talat behövs ingen tid eller erfarenhet alls, bara sunt förnuft och en vilja att lösa problemen.

Finns ingen vits med att handla av mellanhänder, det är ju bara en kostnadsökning eftersom alla vill tjäna pengar.

Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
spider: ditt resonemang är lite kortsiktigt, mellanhänder har en funktion i flertal lägen. Inte köper du väl mjölk av bonden, för det blir dyrare med transport osv, enkelt exempel bara.

/Hampus
Länk
Ett intressant exempel men tyvärr ett rätt dåligt sådant. Bonden har ingen (officiell) direktförsäljning, han har inte varken tillstånd eller lokaler och övriga faciliteter för detta och för att skapa de olika slutprodukterna som vi plockar upp ur kyldiskarna. Men vill man köpa råmjölk av nån anledning och känner en mjölkbonde så kanske det kan gå ändå...?
Jämför med att åka in till Volvo på Hisingen och köpa sig en bil, att knacka på hos Bahco och handla lite skiftnycklar, eller åk till Hella i Tyskland och gotta sig i hela deras sortiment... Det funkar tyvärr inte så, fast det förekommer inte sällan att folk inbillar sig detta, fråga mig inte hur jag vet...
Som redan skrivits, grossister, distributörer och återförsäljare har flera olika och viktiga funktioner i kedjan innan slutförbrukaren osv.
Men om t,ex GE i fallet ovan verkligen har försäljning mot slutkund så finns det ju mindre anledning att gå till t.ex Tillbilen och handla. I vissa fall finns det distributörer som levererar både till slutkunder och till andra åf men det brukar inte funka så bra. Även om det finns rekomenderade prislistor osv så brukar det bli lite konflikter ibland, man måste känna till att det sällan går att ha nödvändiga pålägg i flera led osv, denna idealvärld existerar sällan tyvärr.

Att be kunden "gå förbi" egna säljstället och till annan återförsäljare/leverantör låter inte så bra. Man bör, skall och har alltid rätt att sköta ev. reklamationer mot det ställe som man handlat på.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.