AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.787

justerbar camber (Z3M -97)?

Sida 2 av 2
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Jag beställde "Rear kit" 192026G där G:et står för pris på USD 295:-

SEK 2.100:- inkl. frakt, leverans efter tre dagar, men åkte tyvärr på tull och moms på 760:-

De är nu monterade och det ser väldigt bra ut, märkbart mycket rakare bakhjul än innan (efter H&R sänkning). Ska ut och testköra imorrn!

Enligt uppgift var passformen mycket bra och bussningarna gav ett stabilt intryck. Enda justeringen som behövdes göras var att kapa två av bultarna. Men det var tydligen ganska trångt att komma åt vad gäller åtdragning av vissa av muttrarna...

Ska bli spännande att känna på den imorrn och hoppas på en än mer stabilare åktur tack vare polyurethan bussningarna samt avsevärt mindre däckslitage :-)

Hälsningar,

Christian
Tack var precis det jag ville veta. Har precis beställt från dom, så nu är det bara att vänta och se.

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
Nu har bussningarna kommit montering nästa vecka.
När märker man om man åker på tull och moms. Kommer det som ett brev på posten, så att säga?

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
Visa användare
64
Xeik
520d Touring -11
320d Touring -07
Hej!

Ni som har monterat och kör med K-Mac, hur går det?
Inga problem såhär långt och hur länge har ni kört med dom?

Är nära att beställa själv, men hade varit bra att höra med er som kört ett tag innan.

Tack på förhand!

/Emil

Mina bilar: Länk
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Inga problem alls... ;-)

Kört förra säsongen + lite i år..., ca 500 mil...

Inget snedslitage längre och stabilare uppträdande...!

Christian
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Samma här, ungefär 1.5 säsong men jag har fortfarande snedslitage, men det beror på att bilen är sänkt mer än de flesta och justermånen på bussningarna ligger på max.
Det hade däremot varit betydligt värre utan bussningarna
z3
40
z3-spekulant
Z3 roadster 2.8 -98
Hallå!

Hänger på denna tråd. Var och besiktigade idag, och fick anmärkning på att bakdäcken var blankslitna på insidan. Har ganska nyligen köpt bilen och inte märkt något tidigare; det är ju utsidan som syns. Vad jag vet så är inte bilen sänkt. När man tittar bakifrån så ser den lite "kobent" ut. Nu kommer jag inte att köra så mycket, så med vändning av däcken lite då och då så kommer jag nog att överleva.
Undrar ändå: Är det många med osänkta bilar som har samma problem? Har ni gjort något åt det?

z3
40
z3-spekulant
Z3 roadster 2.8 -98
Kan tillägga att det var betydlig mer snedslitet på högra sidan om nu detta indikerar något underligt..

Visa användare
147
Monobike
535iM -00
"Kan tillägga att det var betydlig mer snedslitet på högra sidan om nu detta indikerar något underligt.."

Rondeller?
z3
40
z3-spekulant
Z3 roadster 2.8 -98
"Rondeller?"

Då skillnaden var väldigt markant mellan höger och vänster så är jag tveksam till att detta är förklaringen. (Personligen så försöker jag undvika allt för många varv när jag kommer till en rondell.) Men om även ni andra också har värre snedslitage på just höger bak så tror jag på det. Vid en snabb titt så tyckte jag det såg ut som om vänster hjul var "snedare", men det är förmodligen inbillning.

Visa användare
64
Xeik
520d Touring -11
320d Touring -07
Tack för svaren!

Då blir det nog beställning nu. Min är M-sänkt från fabrik, och snedsliter rejält.

/Emil

Mina bilar: Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
z3-spekulant:
Vänd inte på däcken. Sätt hellre vänster däck på höger bakfälg och tvärtom. Rotationsriktningen ska du inte meka med...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.