AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
4.761

Vad tycker ni om min bil? (smakråd)

Sida 1 av 2
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hejsan.

Jag har haft min 118d i dryga 4 veckor nu. Och jag har i a f hunnit göra lite saker med den.
Men jag undrar vad ni tycker, vilken vinge ska jag ha t e x?
Jag funderar på "vanliga" aerodynamic vingen.
Rutorna ska tonas, men är det nåt jag glömt? Vad ska göras mer???

Länk

MVH Morgan.

Grymt snygg!
Som du säger, tona alla sidorutor+bakruta, aerodynamikvingen samt överväg en mindre sänkning så blir den perfekt!
Jäklar vilken snygg front!

Mvh,
/Wille
Ser bra ut! Med kortare antenn blir det ännu bättre. Är grillinläggen från BMW Performance serien?
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hejsan.

Tackar för tipsen.
Men antennen är redan kortad, men bara lite lagom. Ska nog korta den lite till. Och sidorutorna bak och bakrutan är redan originaltonade. Men det ska tonas fram också.

MVH Morgan.

jävlar vad snygg den har blivit :D annan kjol bak kanske??? annars är den hur snygg som hellst... den nya fronten och fälgarna gör susen
Va
43
Valek
325i -93
Varför inte skippa antennen helt? Det finns ju glasantenner. Vita fälgar kanske?
Snygg bil! Det är dock en sak som stör mig enormt och det är dom svarta njurarna...
ni
16
nitraM75
525i -91
Ska du köra svart ska du nog satsa på att få tag på svarta fram lycktor.
Kanske finns.....VAd vet jag.
Men de skulle bli snyggt ,tror jag

Barn sover inte,dom ligger på laddning.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hejsan.
Tackar för kommentarerna. Vill gärna vara helt utan antenn på bilen, men då måste jag lägga igen hålet i taket, samt lacka om hela taket för att få det bra. Och det är jag inte beredd att göra för det.

Och gällande njurarna så tackar jag för din ärlighet, men jag tycker om dom. Har dock originalen kvar, sittandes i originalfronten.

Skulle vilja ha mörka blinkers fram i strålkastarna, men har inte hittat nån stans, och glasen sitter limmade, så det är svårt att ta isär strålkastaren, och eftersom nya kostar runt 11000:- st så vågar jag inte heller. :-(
Men sidoblinkersen ska i a f tonas ner lite.

MVH Morgan.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Rätt clean bil, jag gillar normalt inte svarta grillar men på din bil passar det. En E38-00 antenn är nog något få använt, den gör sig riktigt bra IRL eller en "hajfena" kanske, istället för originalet? Länk

Något som inte är speciellt vanligt men med tanke på allt retro borde komma igen är stripes. Nu är jag som sagt den som gillar diskreta saker men en tunn pinstripe i karosskanten under rutorna från framblinkersen och bakåt kanske kan sätta piff på bilen och göra den lite speciell ytterligare?

BMW original alupedaler och M-fotstöd är en annan trevlig detalj, likaså shortshift.

Någon kolfiberdetalj under huven kanske man kan finna i Tyskland eller USA?

Stänkskydd runtom är klockrent för att undvika blästrade sidokjolar och minskar smutsen som rivs upp från vägbanan och lägger sig på karossen.

Fjädernbensstag finns nog original.

Prova med andra lampor i sidoblinkersen till att börja med kanhända?

Lycka till med bling-blingandet!
Asken

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Tjena Asken.

Stripes har redan kommit. BMW har original "Performance Stripes" till många modeller. Vi har på mitt jobb monterat det på våran demo 118d.

Alupedaler har jag lite funderingar. Men jag vill inte ha några M prylar på den. Jag har M chassi, men jag vill inte ha några M logos på bilen, då jag inte har en M bil. Och är fortfarande lite allergisk mot "M-styling" efter alla E36 325 coupéer som man sett med massa M prylar på.

Men BMW har massa fin styling till dessa bilar, bl a kolfiber dekorlister i kupén. Minst 2 olika fjäderbensstag till E87 och massa annat skoj.

Sidoblinkers ska det göras nånting med i a f, dom syns alldeles för mycket som det är nu. Hehe...

MVH Morgan.

får man fråga vad fronten gick på??? har du funderat på ac-schnitzer speglar till ettan??.. ser faktist riktigt snygga ut
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hejsan.

Jag har för mig att fronten kostar ungefär 8000:-. Men då är passformen gudomlig, och det följer ju med nya spolarmunstycken (teleskop), galler, och nya slangar till strålkastarspolningen. Samt en adapter för att plasten under bilen ska passa till fronten. Samt skruvar, clips och plastnitar.
Alltså allt som behövs.
Och står man på en lyft så tar bytet typ 1 timme.

AC Schnitzers speglar har jag nog inte sett.
Däremot så tycker jag om Hartges bakdel, men den finns inte till LCI vad jag har sett än i a f. Men det kanske kommer.

MVH Morgan.

Performancefronten är kanonsnygg nu har du en etta som skiljer sig från mängden.
Länk detta är ac-schnitzer speglarna..
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Tycker faktiskt att originalbackspeglarna är snyggare än ACS's.
hur går bygget :P har det blivit nåt mer??
På med ställbart och ta ned den på jorden :-) Det skulle jag gjort....

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hejsan.

Ska inte göra nåt alls med denna bilen mer.
Ska sälja den nu. Har beställt nåt roligare. Hehe...
Är egentligen otroligt nöjd med 118d, men den kunde ju ha haft 163hk till. ;-)

MVH Morgan.

Jaha. Vad har du beställt nu då? Det är väl en Bmw iaf.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Om du räknar 118d effekten och plussar på 163hk så får du gissa sen. Hehe...

MVH Morgan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.