AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.875

Min E55 AMG blev stulen på verkstan...

Sida 1 av 2
Vaknade idag (fredag) av att ja skulle ringa lackarn och fråga om bilen var färdig. Lämnade in den pga att jag hade backat på någon och eftersom bilen var hel försäkrad (E 55 amg)å tänkte jag ta de på försäkring. När dem svarade så sa dem att dem hade haft inbrott och att min bil och en annnans Corvette Z06 var stulen, Dem hade flyttat 2 bilar för att komma åt min och sen flyttat en till för komma åt Corvetten, bara de dem tog sen var dem nöjda. Riktigt tråkigt när man tänkter på alla roligt minnen man haft me bilen. Försäkringsbolaget sa att om dem inte hittar den inom 2 veckor ska ja få ersättning. Kanske bara hoppas att dem inte hittar den och får ersättning. Kan ju vara rätt trasig och slut körd om dem hittar den. Undrar lite vad dem gör med bilarna, polisen sa att dem tror att dem andvänds vid rån och så för att komma undan snabbare, men jag tror att dem skäppas utomlands eller beställnings jobb på delar. Men men nu kanske ja kan köpa min dröm Bmw M3 tillslut..... Tänkte bara dela med mig för va så ledsen ett tag, så tråkigt när sånt händer...:(

MVH
Mkt trist att höra. Förhoppningsvis kliver du fram som en vinnare ändå och får köpa din drömbil, BMW M3!
Tråkigt att folk inte kan skilja på mitt och ditt.

Jag skulle inte vlija ha tillbaka bilen om den skulle bli stulen. Med tanke på att man inte vet hur de har behandlat bilen. är den borta i någona dag och inga märkbara fel kanske man skulle tänka lite annorlunda.

Hoppas det löser sig som du själv vill Phoobi.

Jo, håller med dig till hundra, vill inte ha något som man vet har tagits ifrån en nån gång.

Men vad tror ni har hänt med bilarna..??

Mistänker inte ägaren av bilskadecentrent pga att farsan har känt honom ett bra tag. Men han sa att dem måste låt nycklarna sitta i bilar på nätterna för om det börjar brinna så måste brand männen kunna flytta bilarna?:S ...

Men dem stog självklart först inom Stora grindar och sen inne i hans lokal.

Men men
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
jag hade inte velat ha tillbaka en stulen bil, för att strö lite salt i såren (förlåt!) så väntar ju de knappast på varm motor innan de drar på osv.
Hoppas du finner nått positivt i detta i och med steget över till Bmw ;)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Jag lider med dig. Kan bara konstatera att hästtjuvar hängdes under Vilda Västern...
Mindre kul tråd på samma tema: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
To
138
Totte_a
330DA Touring E-46 02/2005
Nycklarna måste sitta i bilarna=( Likadant på vårat jobb! Måste kunnas köras om det börjar brinna!
fan va konstigt, inte svårt att stjäla bilar om nyckarna sitter i då ju...?:S

MVh
To
138
Totte_a
Näe det är ju så! Bara hoppas att man har bra larm/övervakningskameror
Men det kan dem ju inte ta upp som ett altenativ att ja inte skulle få ersätting va? Bara undrar om dem kan ta upp de osv.?

MVH
To
138
Totte_a
Näe det kan dom inte. Den stod ju i låst garage på en firma. Det är ju företagets försäkringsbolag som får ta smällen. Tror jag!
Kan ju tillläga att om någon ser en Svart Mercedes E 55 amg, av den nyare modellen med regnr sst007 i sthlm område kan ju höra av sig.. Kanske inte så stor chans menmen....

Kan såga att den blev stulen på Huddinge bilskadecenter i Tumba..

MVH
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Vad jag vet så finns det inga krav på att bilnycklar skall sitta i bilen för att brandkåren lättare ska kunna tömma en lokal. Kollade upp denna sak förra veckan.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Hur som helst så ska inte du drabbas av att nycklarna satt i. Du har ju gjort allt du kunnat, det är ju verkstaden som får ersätta dig om de varit vårdslösa.

Man ska sikta på att vara bra!
Var inte så säker, när jag krockade med min 525 så blev allt invändigt stulet när den stod på verkstad, fick inte en krona för det
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Min fars Terrano 3.0 TDI 2004 blev stulen mitt på dagen utanför Ikea i sundsvall för 3 månader sedan..fortfarande inte en krona från If. Det verkar som om att de hittat bilen men kan inte transportera den till Sverige, och så har han ett ryskt efternamn därför tar det extra tid och en extra noggrann utredning..
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Damien SWE: Det lät märkligt, varför fick han inte ut något? Som jag ser det så är det verkstadens ansvar att ha tillräckligt med lås o larm. Har de det och det ändå blir inbrott så måste de väl ha en försäkring det kan gå på? Om de inte skulle ha tillräckliga lås etc. så har de ju varit vårdslösa och då blir de ersättningsskyldiga enligt skadeståndslagen.

Man ska sikta på att vara bra!
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Daimen SWE: Vissa fbolag har en tillägsförsäkring för saker som ligger i bilen
Jag hade bara trafik så bilen, jag trodde att firman hade ansvar för bilen medans dom hade den, men icket
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Damien SWE: hade du BARA trafikförsäkring på e55amg???

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
b97_knl: En 525 skrev han att han hade på verkstad ju :)

// M.V.H. Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.