AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.953

Fick böter men skrev ej under, va händer (full förklaring)

Sida 2 av 2
li
38
lilla_sexan
E46 325i Sedan -01
F30 320d -12
"Att åka utan bälte kan riskera fler än bara ditt eget liv vid en ev. olycka, lite basic fysik säger att din kropp kommer fortsätta med ungefär bilen hastighet rakt igenom vindrutan vid en frontalkrock."

Dagens humor. Tror du _seriöst_ att kringflygande lekamen är anledningen till bilbälteslagen? ;)
Hmmm, nä bilbälteslagen är nog till för att få tjafsa med bylingen....

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
FredricF
Jag tänkte skriva att med fegisremmen på så blir skadorna mindre och vi skattebetalare slipper betala en massa dyr sjukvård. Fast tänker man efter så kommer man fram till att vid en lite rejälare smäll så dör man ju utan skrajsnöret och vid begravningar brukar ju familjen stå för fiolerna och vi skattebetalare kommer billigare undan.
Det går kanske på ett ut. Möjligen så skall vi uppmana trådskaparen att ha bältet på sig i låga farter.
/Fredric
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
"Det enda jag vill o hoppas på är att det blir mer jobb för den polisen. Och självklart ska de göra sitt jobb, det är inte det jag menar." Och vad blir resultatet av detta i värsta fall? En rattfyllo på stan eller någon annan idiot i trafiken för att han måste hålla på med ditt fall och inte har tid att vara där han behöves!!! Fattar verkligen inte ditt sätt att tänka!

M3 E30Länk
Abbe & CO: Du behöver inte fatta, alla tänker olika, det hade varit tråkigt annars. Jag skapade tråden för att jag undrar hur det funkar med lagen och vilka rättigheter jag har sen så skiter jag i om du inte förstår hur jag tänker, har du inte svar till mina frågor så svara inte.
Om jag kan ta detta i rätten o skattepengarna går till kostnaderna så får dom gå dit. Jag gör inget olagligt, då ska du klaga på svenska rättsystemet när det gäller trafikbrott osv. Jag bryr mig inte och jag vill inte höra mer om moral och sånt. Jag har mina rättigheter och jag kommer göra allt för att inte betala boten. Känns skönt o veta att skattepengar går åt för min skull istället för att betala A-klass flyg o resor för politiker.
Alla har olika åsikter var skattepengar ska gå så snacka inte mer om d.
Att snacka "ja men tänk om alla gjorde d" e absurbt, för att alla GÖR inte d så enkelt e d. Om ni ska leka moraltanter så ska ni inte köra fort heller vilket jag men all säkerhet tror att ni som säger så har kört fort. Tänker ni då oxå ja det e inte bra, tänk om alla hade kört fort.
Klart att det inte hade funkat, det fattar alla, men det funkar eftersom ALLA inte gör d.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.